29 Kasım 2008

Haşhaşlı Kek..."Kremasız"


Merhaba bu bloguma ilk yazım tatlı birşeyler olsun istedim...Bu kekin tarifini nereden kimden aldığımı hiç hatırlamıyorum ama bloglarda çok görüyordum benimde tarif defterimin nacizane bir köşesinde duran doğru dürüst bir başlığı bile olmayan yeşil tükenmez kalemimle yazmış olduğum bir tarif denemiştim yemiştik denemiştim yemiştik ve çok sevmiştik :)
Hali hazırda blogumdan haberi olmayan iki tatlı arkadaşımın doğum günlerine giderken yapmıştım bu keki orada da tarif dağıtmıştım neyse tarife geçeyim yalnız şunu belirteyim google da haşhaşlı kek diye arattığım zaman kremalı pastaya benzer kekler çıkıyor resimdede görldüğü üzre bu kremasız başlığa da böyle bir not düşücem...


Haşhaşlı Kek

Malzemeler


  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker

  • 100 gr tereyağı/margarin

  • 1.5 su bardağı süt

  • 2-3 limon kabuğu rendesi
  • 4 yemek kaşığı haş haş tohumu

  • 1 yemek kaşığı limon suyu

  • 4 yemek kaşığı hindistan cevizi

  • yarım paket vanilya

  • kabartma tozu

  • 3 su bardağı un


Yapılışı


Önce yumurtalar ve şeker köpük köpük olana dek çırpılır.Tereyağı veya margarin eritilir ve ılınması beklenir (çok sıcakken dökülürse yumurtaların kıvamını bozabilir) veya 1 su bardağından biraz az sıvı yağ ekleyebilirsiniz...süt ve limon suyu da eklenerek çırpılır sonra hindistan cevizi,haşhaş tohumu,limon kabuğu rendesi de eklenip bir iki kez karıştırılır.Un kabartma tozu ve vanilya da bir elekde karıştırılıp hamurun içine elenir.Un azar azar eklenmelidir kıvamı tamam olmuşsa durulmalıdır yoksa kaya gibi bi kek olur :)Bir kaşıkla veya çırpma teliyle hafifçe karıştırılmalıdır çünkü kekler sadece yumurta ve şeker çırpılırken hızlı ve uzun süre çırpılırlar diğer malzemeleri ekledikten sonra çok çırpılırlarsa fazla kabarmayabilirler...Hamur yağlanmış kalıba dökülerek 175 derecede pişirilir...


Afiyet olsun...



Not:Ben elimn altında limon kabuğu olmadığı zamanlarda portakal ve mandalina kabuğuda kullandım öylede güzel oluyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)