30 Aralık 2008

Baklavalık yufkadan yaptığım böreğim ve minik kesem


Geçenlerde evimize misafir olan eşimin iş arkadaşı ve eşi için pastamın yanına yaptığım börek de bu kolayıma gelmesinden değil bi deneyim bakayım nasıl oluyor sorusuna cevap olsun diye yapıldı yapılışı da çok basit yemekname dergisinin ekim sayısından aldım tarifi zaten derginin bütünü baklavalık yufka üzerine alternatifler sunuyordu...

malzemeler

  • 5 yaprak baklava yufkası
  • 100 gr beyaz peynir
  • 4-5 dal maydanoz
  • süt
  • zeytinyağı
  • susam
  • isterseniz haşhaş tohumu

yapılışı

bir baklavalık yufka üzerine sıvıyağ sürülür ve ikiye katlanıp tepsiye alınır.ikinci yufkayada aynı işlem uygulanır sonra peynir ve maydanoz karıştırılarak hazırlanmış olan harcın yarısı serpilir 3.yufka sıvı yağ sürülüp katlanarak tepsiye alınır.kalan peynir harcı serpilir.en son kalan yufkalarda aynı işlemle tepsiye alınır ve üzerine bolca süt sürülüp dilimlenir ve fırına verilir
Bu da aylar önce öylesine kalan kumaştan diktiğim kesem öylece buzdolabımda bir içinden bir mıknatısla asılı duruyor içinede sucunun telefon numarasının yazdığı kağıdı koyyorum :)

4 yorum:

  1. böreğiniz çok güzel görünüyor ama ben özellikle minik keseye bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. Börek çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım,
    Yeni yıl sana sağlık mutkuluk ve huzur getirsin dilediğin her şeyin gerçekleşmesi dileğiyle.sımsıcacık sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  3. Canım böreğin enfes görünüyor..Zaten elde hazır yufka varsa ne şekil verirsen ver evelallah sonuç harika olur.
    Böyle pişmiş sıcacık böreğe kim hayır diyebilirki.
    eline sağlık canım pastayla ne güzel yenmiştir.

    YanıtlaSil
  4. ha unutuyordum ayşecim sana dönemedim ben hemen..tşk ederim maili gördüm ama boş bi zamanımda iyice bakıcam..bi adres daha buldum bloga özellikle widgetmi neydi ya şablonlar ona uygun değişik seçenekler veriyo.bi ara değişicem ama o boş zamanı bulamıyorum.
    sana kolay gelsin canım byby..

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)