23 Aralık 2008

Dikey Katlı Pastam :) "Acemi Şef'ten"


Geçen günlerin birinde Acemi şef in blogunda “Dikey Pasta Yapım Tekniğini” gördüm ve annuumm didim :) çok hoşuma gitti acemi şefin muhteşem tarifini denedim muhteşem oldu 3 gün arayla 2 pasta yaptım…Ama eşim bu duruma biraz tepkili gibi bu blog işi bize biraz pahalıya patladı galiba sanki diyo…Yok tatlım yok sana ööle geliyo :)
ben burada tarifi ve yapım aşamalarını paylaşıcam ama siz bu linkten http://acemisef.blogspot.com/2007/10/dikey-katl-pasta.html tarifi ve yapılış aşamalarını görebilirsiniz . Aşama aşama resimleride koymak istiyorum ama bana kızarmı acemi şef bilmiyorum ki onun için siz bi zahmet buraya tıklayıp bakarsınız. :) ben sadece özet olarak iki resmi koyayım...

Malzemeler-Pandispanya:

4 yumurta-oda ısısında
1 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Yarım çay bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı portakal suyu
1 portakalın kabuk rendesi
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin

Malzemeler-Krema&Süsleme

2 paket toz krem şanti-1,5 su bardağı soğuk süt ile çırpılıp dolapta bekletilecek
2 çorba kaşığı kakao
Süslemek için arzu edilen herhangi malzemeler

Yapılışı:Fırın 180 dereceye ısıtılır. 4 yumurta ve toz şeker bir kapta iyice çırpılır. (Karışımdaki şeker erimiş olmalı ve karışım köpük köpük olmalı.) İçine yağ ve yoğurt eklenir, tekrar çırpılır. Un ve kabartma tozu, kakao ve şekerli vanilin birlikte elenerek hamura eklenir. Tekrar çırpılır. En son portakal suyu ve kabuk rendeleri eklenip çırpılır. Yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine dökülür, hamurun tepsinin her köşesine eşit dağılması sağlanır. Isınmış fırında pişirilir.
Acemi şef'ten alıntıdır

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. annuuuuuuum))neffis bişey olmuş buuu..
    sevgili ayşem evet çantaları teee kumaştan itibaren kendim seçip tasarlayıp süslüyorum..ilk defa dün hepisini birden bitirmem gerektiginde keşke bi yardımcım filan olsaydı dedim)).inşllh dediklerinin hepisi olur zamanla.benim acelem yok Allah ömür verdigi sürece didinir beklerim))

    YanıtlaSil
  3. Bu pasta çok hoş duruyor eline sağlık. Bu arada yeni evli sayılırsın mutluluklar diliyorum...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık.. Ben de acemi şefte görmüş ve yapmaya cesaret edememiştim.. MaşaAllah sana ;)

    Gerçekten harika gözüküyor.
    sevgiler canım...

    yemekyemek.azeriblog.com

    YanıtlaSil
  5. Ayşe'cim canım pastan harika olmuş..Arada bende yapıyorum ama böyle kremalı tariflerin muhallebisini pişirmek yada çırpmak acaip sinirime gidiyor..ehh arada yapıyoz ama.
    birde petibör bisküiyle yapıyom ben..neyse canım sen arifsin arife tarif ne hacet:) emeğine sağlık canım.
    ayrıcada çok tşkler.anneciğinede çok geçmişler olsun..bende iki aydır ağrıyı çektim çektim baktım geçmedi.bir gittim ilaç verdi geçmedi.araya bayram girdi en son ağlamaklı oldumda gittim.birkaç dr baktı boyun vuruyordur omuza dedi.kas ezilmesi yada eklem iltihabı olabilir dediler.biri birine uymadı tabiki.bakalım ilaçlarım bitsin gitcem yine..sanırım fizik önerecek.
    tekrar tşkler çok öptüm..bu arada birkaç yerde değişik blog şablonu gördüm..kodları sayfa öğesinden eklenmiyor tamamen şablon değiştiriyorya nasıl yapabilirim onu..bilgin varmı..

    YanıtlaSil
  6. Evet her yerde var değişik blog şablonları….Şablon kodlarını blogspotta “Yerleşim/html’yi düzenle “ bölümüne yapıştırıyorsunuz ve oluyor ama size tavsiyem ilk önce bir yedek almanız doğrultusunda ablacım emekleriniz zayii olmasın diye….benim birde denemeler blogum var şablon denemeleri yapıyorum dışarıdan kullanıcılara kapalı sadece ben görebiliyom :D….denemeler yapıyorum çünki her şablon blogspota sistemine uygun olmuyor ben orada birkaç tane denerim ve size mail atarım olur mu ?

    YanıtlaSil
  7. annnuuuuum sende nassııı geniş bi tahayyül var.ben bile yetişemem gari gerisini hesab et))
    biscottiyiii mutlak denemeni önerirm çok neffis bişey

    YanıtlaSil
  8. İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.
    Yeni yıllar ALLAH'ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE....ÖPTÜM....

    YanıtlaSil
  9. aYŞE'CİM CANIM MERHABA YENİ YILINI ŞİMDİDEN KUTLUYORUM.TEKRAR DÖNEMEYEBİLİRİM CANIM.
    MUTLU YILLAR SANA.
    VERECEĞİM LİNKTE ŞABLONLAR VAR..MESELA BUNUN KODUNUMU YERLEŞİMDE HTML DÜZENLEDE EKLİYCEM.AMA ÖNCE WORDA KOPYA ALAYIM DİMİ.BLOGCUDAYKEN YAPIYORDUM AMA SPOTUN KENDİ ŞABLONUNDAN BAŞKA YAPMADIM HİÇ.DEĞİŞİRİM RENGİNİ FALAN AYARLARIM O KADAR..BEN LİNKİ VEREYİM BİR BOŞ ZAMANINDA BANA YAZARSAN SEVİNİRİM CANIM..
    **http://www.blogcrowds.com/resources/blogger_template.php

    YanıtlaSil
  10. peki akasya kokulu ablam onu denerim sen bende herekse hayırlı mutlu nice yıllar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Ayşe, gezinti yaparken tesadüfen gördüm sayfanı, bu postu da görünce çok şaşırdım ve sevindim. Çok tatlısın, neden kızayım :) Tam tersi onore edilmişim daha ne isterim! Çok sevindim seni tanıdığıma, sayfama gelip de not bırakıp bırakmadığını hatırlamıyorum, eğer öyleyse mazur gör emi? Şimdi linklerime ekliyorum sık sık görüşelim ;)

    YanıtlaSil
  12. Acemi şef bloguma şeref vermişler :)
    bütün pastalarınızı inceledim ama dikey pasta tam benlık :)
    gerçekten abartmıyorum dikey pastayı öğrendıkten beri pasta yapmaya başladım kardeşim ve tanıdıklar bu işten baya memnun tabi :) size yatıp kalkıp dua ediyorlar desem yeridir :)
    notunuz için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)