5 Aralık 2008

Mantar Sote Ve Kabak Yemeği...



Mantar sote ve Kabak yemeki
Resimdeki tabağın yarısında görmüş olduğunuz mantar yemeği bence bu zamana kadar yaptığım en güzel mantar yemeğiydi...Diğeri de kabak bildiğimiz yemeklik kabak "hatçem'in" evinde yemiştim ilk kez ve tereddütle (kabağı pek sevmezDİMde)..Ama kardeşi Hilal çok güzel pişirmişti bende ondan öğrendim zaten...Kahvaltıda ve öğle arası yemeklerdede güzel oluyor :) Mantara gelirsek Ben mantarı öle bayıla severek yiyen biri değilimdir heleki yemek güzel olmamışsa hiç yiyemem,yemeği ben pişirmiş bile olsam :D Mantar sotenin birazda damak tadına ve hayal gücüne bağlı bir yemek olduğunu düşündüğümden olsagerek kafama göre takıldım içine öyle antin kuntin şeyler katmadım ama miktarları tamamen göz kararıydı bundan önce internette de mantar tarifi aradım ama baktıklarımın hiçbiri benim istediğim gibi değildi.Aslında tarifi değiştirerek yemek pişirmemeye and içmiştim ama yeminimi bozdum gene :D İşte Tarif-ul Mantar ve Sofradaki yaveri Kabaakk :)

Mantar Sote

Malzemeler

Yarım kilo mantar
2-3 tane soğan (benim soğanlarım küçüklerdi)
1 Domates
2 Çarliston biber
2 tatlı kaşığı salça
yarım çay bardağı su
1 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz ve karabiber

sıvıyağı tenecere döküp soğanları ekliyoruz
Soğanalrın rengi dönünce kabukları soyulmuş domatesi ve küçük küçük doğradığımız biberi de ekliyoruz.Ve biraz karıştırıp domatesle biberin bahar kokan kokusunu duyduktan sonra ikiye bölünüp kııylmış mantarlarımızı ekliyoruz...Mantarlar küçülücek ve suyunu salacak ama ben sulu severim diyenler varsa veya suyunun yetersiz olduğunu düşünüyorsanız yarım çay bardağı su ekleyebilirsiniz...

Kabak Yemeği

Malzemeler
4 adet kabak
2 adet soğan
1 üçük domates
1 tatlı kaşığı salça
1 yemek kaşığı sıvı yağ
sıcak su
tuz

Kabakları minik minik doğruyoruz
soğanları doğruyoruz...Tencerede ısınmış olan yağımıza soğanları koyuyoruz..soğanların rengi dönünce doğranmış domatesi ekliyoruz
1-2 kez karıştırıp kabakları,salçayı,tuzu ve az miktar suyunu ekledikten sonra pişiriyoruz...




3 yorum:

  1. eline sağlık arkadaşım..tarifu'l mantar ve yaveri gayet hoş görünüyorlar...eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,yine herşey harika sevgiler,selamlar.bayramınızi da şimdiden kutluyorum

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim :) beğendiğinize çok sevindim...

    sevgiler

    hayırlı bayramlar :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)