11 Aralık 2008

Yoğurtlu patlıcan Ezme ve Havuçlu Patates Salatası


Aslında bayramdan sonra hemen et yemeklerinin tarifleri verilir ama ben onların yanında servis edip yiyebileceğiniz yoğurtlu salatalardan en sevdiğim ikisinin tariflerini vermek istedim... :)

Yoğurtlu patlıcan ezme tarifini Lezzet dergisi Eylül sayısından denemiştim.Bizim çok hoşumuza gitti devamlıda yapar oldum zaten patlıcanın her türlüsünü çok severim.Bu salatada hem yapımı kolay hemde lezzetli bişey oldu :)

Bu da patates salatası havuç turşu patates mayonez ve yoğurttan müteşekkil lezzetli bişey :) kekikle süsledim çünkü patatese acaip yakıştığını düşünüyorum kekiğin :) Tarifleri aşağıda;
Yoğurtlu Patlıcan Ezme

Malzemeler

  • Patlıcan (ne kadar yapacaksanız o kadar.İki kişi için 1-2 adet yetiyor)
  • Yoğurt
  • Tercihen çok az mayonez veya sarımsak
  • Tuz

Yapılışı

Patlıcanlar çizik atılarak fırında iyice közlenir.Közlendikten sonra kabukları soyulur ve çatalla ezilir.Tuz eklenir.Tercihen mayonezli veya sarımsaklı yoğurtla karıştırılıp servis edilir...

Havuçlu Patates Salatası
Malzemeler
  • 3 Orta boy patates
  • 2 Havuç
  • Mayonez
  • Yoğurt
  • Tuz
  • Kornişon turşu

Yapılışı

Patatesler soyulup elma dilimi şeklinde dilimlenir.Ve havuçlarla beraber haşlanır.Haşlandıktan sonra suyu süzülür ve minik doğranmış kornişon turşuyla,mayonezli yoğurtla karıştırılıp servis edilir afiyet olsun :)

      13 yorum:

      1. arkadaşım ellerine sağlık tariflerin ikisi deçok güzel olmuş.size afiyet olsun bize de iyi seyirler.sevgiler

        YanıtlaSil
      2. eline sağlık harika olmuş...

        www.illedeyemek.com

        YanıtlaSil
      3. Çok güzel, hafif tarifler.. fotolar şirin renkler guzel.. ellerine sağlık canım.

        yemekyemek.azeriblog.com

        YanıtlaSil
      4. Ayşe'cim salatalar çok leziz ellerine sağlık,etkinlikler etkinlik sahibi tarafından bırakılan davetiye ile ulaşıyor bizlere,birde http://birdemliksohbet.blogspot.com/ adresinden sevil arkadaşımız duyuruyor,inşallah yardımcı olabilmişimdir sevgiler...

        YanıtlaSil
      5. Sevgili Ayşe, beni ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler, salatalar harika gözüküyor elllerine sağlık....sevgiler...

        YanıtlaSil
      6. Ayşe'cim merhaba canım..Yanlış gelmedim dimi.
        Geçende geldim gibimi benmi karıştırdım acep:)
        aramıza hoşgeldin canım paylaşımların bol olsun canım..
        Şu tabağa bayıldım aman içindekide dışındakide çookk güzelmiş yaa.
        görüşmek üzere kocaman sevgiler sana.

        YanıtlaSil
      7. ikiside çok güsel ellerine sağlık.yay burcu arkadaşım bende yay burcuyum sevgiler banada gel.

        YanıtlaSil
      8. evet o tabak benimde çok hoşuma gitmişti ikeadan almıştık eşimle o gün yüklü bi alışveriş yaptık ama ben en çok bu tabağı sevdim :D eve kadar nasıl getiricem diye düşünüyırdum elimde olsa kırılır torbaya koysam kırılır diye en sonunda şalıma sarıp çantama koymustum eşim de hasbinallahh dediydi :D yaşasın tabak aşkı :D

        YanıtlaSil
      9. Ha hahahah haha:)) Ayy Ayşe'cim canım merhaba bana cevaben yazdığın yorumunu gördüm tesadüfen.
        Gmailden linkine tıklayınca hemen tanıdım bir bakayım nereye yazmışım diyede:))
        evet doğru söylüyorsun şu tabak konusunda bende market benzeri yerlerden tabak türü şeyler alınca ya elimde getiriyorum nede olsa arabayla gidip geliyoruz.yada kasadan yığınla poşet alıyorum öyle sarıyorum.ne yapıyım yaşasın tabak aşkııı:))
        ayrıca çok tşkler bak üstbilgiye aktardım resmi.görüşmek üzere az daha turlayım ben sevgiler.

        YanıtlaSil
      10. canım ellerine sağlık salata benim için apayrı dır çok severim ellerine sağlıkk
        canısı sütlacı bende tarçınlı severimde bukez oğlum böyle istedi
        hoşta oldu hani
        öptümm sevgiler

        YanıtlaSil
      11. Ayşe'cim canım sana mail yazdım..Bakarsın bir ara oldumu..
        Bitmedimi bu salatalar hadi artık yenile şu sofrayııı:))

        YanıtlaSil
      12. mmm.iki güzel salata olmuş.ben de patlıcanın her halini severim.patatesle beşik kertmesiyiz zaten))sevgiler canım.

        YanıtlaSil
      13. Ayşecim ziyaretin için teşekkürler,salataların harika görünüyor her çeşit salataya bayılırım eline sağlık,tekrar beklerim..sevgiler....

        YanıtlaSil

      Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)