27 Ocak 2009

Krem Karamel...


Tarif defterime ilk denediğim tarihi 07/07/2007 olarak kaydetmişim :) ve ondan sonra pekçok kez yapmış her yaptığımda da "Bugün de krem karamel yaptım ve çok sevdiler muhteşem bir tarif " yazmışım...-Bir gün defterim hakkında yazıcam inşallah-
Bu tatlıyı en çok seven arkadaşım B.Y'dir....Hatta bir gün gittiği Bolulu Hasan Usta Tatlıcısında bu tatlıdan yiyecek ve Ayşe daha güzel yapıyor diyerek tatlıyı beğenmeyecektir. :) Güzel yapabiliyormuyum bilmiyorum ama yiyen herkez beğeniyor belkide onun için defalarca yaptım tarifte de göreceğiniz gibi diğer tariflerdekinin aksine çok az yumurta var...
Krem Karamel yapmadan önce hiç krem karamel yememiştim ilk kez kendi yaptığımı yedim yani...Ama güzel bir tarif ararken çok uğraştım tarifi okuyorum yorumları okuyorum kimisi olmadı kimisi göçtü diyor kimisi ikinci üçüncü denemem diye başlık atıyor yazısına....
Bundan dolayıdır ki denemeler yaparak bir tarif sabitleştirdim ben ve 07/07/2007 tarihinden beridir de krem karameli hep böyle pişirdim...Ama bazen aklıma takılan soruların cevaplarını bulamıyorum....Acaba ben yanlış mı pişiriyorum ? Bilinen sevilen krem karamelin tadı benim pişirdiğimle aynımı ? ve sair....Öyle veya böyle yerken lezzetini hissediyorum...Afiyet Olsun :)

Tarifin nişasta ve şeker ölçülerini yanlış yazdığımı farkettim şimdi düzelttim özür dilerim :(


Malzemeler:
Krem için:

  • 1 kg süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurtanın sarısı (fazla yumurtadan hoşlanmıyorsanız tek sarısı da yeterli olur)

Karameli için:

  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı su

Yapılışı:

  1. Teflon bir tava ve tahta bir kaşıkla karamel işlemini yapmamız daha doğru olur
  2. şeker ve suyu tavaya ekleyip şeker eriyip rengi koyulaşana ve saydam bir görüntü alana dek karıştırılır... (Erisin diye öylece ocakta bırakırsanız şeker yanar evet ama tavanızda yanar benden söylemesi :)
  3. Krem karamel kapları veya çok derin olmayan uygun kaseleri suda çalkalayıp içine su doldurulmuş bir kaba oturtarak karamel paylaştırılır.(Karameli tavada çok tutmamaya dikkat edin çok sıcak ama çok sıcak olduğu için kendi kendini pişirir yani yakar ve güzelim miss gibi karamel yerine kömür yersiniz benden söylemesi)
  4. Krem malzemeleri için yumurta sarıları nişasta süt şeker ve vanilya bir güzelce çırpılıp tencereye alınır ve ağır ağır pişirilir....
  5. Karamelleri üzerine boşaltılır ve oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına konur...
  6. kendini çekmesi için bir gün buzdolabında beklemesi güzel olur...Servis edeceğiniz zaman da sıcak su dolu bir kapta krem karamel kalıplarını beklettikten sonra servis tabağına ters çevirerek sunabilirsiniz...

Notlar:

  • Karamel yaptığınız tavayı temizlemek için tavanın içine su koyup kaynatabilirsiniz.Eğer kepçenizde de karamel kalıntısı varsa kepçeyi de koyuverin tavanın içine...
  • Ben yaptığım karamelin bir kısmını yağlı kağıt uzun şeritler halinde döküp soğuttum ve tatlıyı süsledim...
  • Sütlü tatlılar kuru yemişlerle gerçekten güzel gidiyor krem karamelin yanında kuru kayısıyı tavsiye ederim...

7 yorum:

  1. ellerine sağlık cnm nefis görünüyor
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. canım günaydın ellerine sağlık yorumun için teşekküerler herzaman beklerim sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. mmm 2 x karamel))macarondan sonra neden olmasın.. sağol ayşecim.bir de krem karamelin fırında benmari usulü piştiği gibi bir bilgi var kafamda..ama çok da uzun boylu bilemeyeceğim.seninki gayet pratik ve leziz görünüyor.eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. evet fırındada pişiriliyor ama ben onu pek begenmedim böylesi daha çok hoşuma gidiyor...ama o zamanlar biraz acemıydım onun ıcın güzel gelmemiş olabilir mi acaba ileriki günlerde bir de öyle deneyip gözlemlerimi yazarım :) inşallah

    YanıtlaSil
  5. cok guzel bir goruntu
    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Ayşecim ziyaretin ve begenin için :)
    Bende sayende blogunu keşfeetim, akıcı ve güzel bir üslubun var her tarifin altındaki yazıların zevkle okunuyor, resimlerini ise cidden cok begendim sanırım cogu akşam ışıgı ve öyle olmasına ragmen yinede güzel kareler yakalanmış...
    Daha bir cok güzelligi birlikte paylaşmak dilegiyle...
    Kolaylıklar dilerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. yorumunuz için teşekkür ederim :) evet resimlerimin hepsi akşam ışığında çekilmiş çünkü sabahları işte oluyorum ve birşey pişirirsem ancak akşam pişiriyorum ve resmini çekiyorum haftasonlarıda dinleniyorum :) evi ve işi evliyken bir arada götürmek çok zormuş alışmaya çalışıyorum bende :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)