24 Ocak 2009

Portakal Pelteli Tart ye#41 Portakal Etkinliği


Dün gece yaptım bu tartı portakal peltesi acımı olur diye çok tereddüt ettim çünkü daha önce limonlu pelte yaptığımda acı olmuştu...onun için yarım su bardağı meyve suyuna yarım su bardağı su ekledim keskin bir tad olmasın diye....kimi tartların içinide kakaolu creme ole ile doldurdum öylede güzel oluyor...ve bu tarifimi ye#41 portakal etkinliğine portakalağacına gönderiyorum....

Tart hamuru için malzemeler


  • 125 gr tereyağı

  • 1 çay bardağı pudra şekeri

  • 1 yumurta sarısı

  • yarım pkt kabartma tozu

  • 1 pkt vanilya

  • 2 su bardağı un

Portakallı Pelte için



  • yarım su bardağı portakal suyu

  • yarım su bardağı su

  • 2 yemek kaşığı şeker

  • 1 yemek kaşığı (dolu dolu) mısır nişastası


  1. ilk olarak cafe fernandonun tart hamuru hakkındaki yazısını okumanızı tavsiye ederim.Ben bu kurallara göre yoğurdum hamuru

  2. Daha sonra küçük tart kalıplarıma (yağlı kağıt fln sermeden) kalıbı hamura kurabiye kalıbı gibi bastırarak kestim ve yağladığım kalıblara serdim.

  3. Hamuru çatalla birkaç yerinden delin (fazla kabarmaması için vya yağlı kağıt serip üserine nohut fasulye ile ağırlık yapabilirsiniz)

  4. 180 dereceye ayarlı fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz...

  5. Pelte malzemelerini güzelce çırpıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz ve tartlarımıza paylaştırıyoruz..

  6. üzerini portakal kabuğuyla süsleyebilirsiniz afiyet olsun :)

1 yorum:

  1. ne demek istediğin kadar alabilirsin;) tartlar harika gözüküyorlar, enfesler, ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)