19 Ocak 2009

Sütlü Aşure 2009

Bir süredir tarif eklemiyordum ama bu haftasonu aşure yaptım hemde ilk kez yaptım ama çoookk güzel oldu… birkaç tarifi birleştirdiğimi ve değiştirdiğimi söyleyebilirim çünki abartısız sadece tadını güzelce alabilip ımmm diyeceğim bi aşure olsun istedim güzel pişsin istedim : ) Çok da güzel oldu Ölçüleri portakal ağacından aldım ama şekeri yarıyarıya azalttım çünki şekeri eklerken yavaş yavaş ekledim ve daha yarısını koymuştum ki bana tatlı bile geldi bende diğer yarısını koymadım.Soğuyuncada tadı tam yerine geldi şekeri yerindeydi bence sizde şekeri eklerken tarifteki ölçüyü hemen boca etmeyin yavaş yavaş ekleyip arada tadına bakın İçindeki kuruyemişlerde tatlı olduğu için şekeri az gelse bile kuruyemişlerin şekeri çiğnedikçe fark ediliyor.Tarife geçelim şimdi…Hafta sonu annemlerede götürüp tattırdım annemde kızkaydeşimde beğendiler :) .Bu arada buradan bi duyuru Betül bacı Hatce bacı sizin payınızı ayırdım bekliyorum ona göre : ) sonda deli anıma denk gelir de yersem hani bana hani bana dimeyiniz litfen ama : )

Malzemeler
1 su bardağı nohut
1 su bardağı fasulye
yarım kilo buğday
1 çay bardağı pirinç
yarım kilo şeker
yarım su bardağı sıcak süt (kıvamını ayarlamak için)

Aşurenin içine eklediğim kuruyemişler

kuru kaysı
kuru üzüm
kuş üzümü

Süslemek için;

incir
kavrulmuş fındık
ceviz
nar taneleri
tarçın

Yapılışı

1. Birgece önceden (mesela yatmadan önce yada yemek yedikten sonra :) Büyükçe bir tencereye buğdayı alıyoruz ve üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su dolduruyoruz ve bir taşım kaynatıyoruz altını söndürüyoruz…(Büyük bir tencere seçmek önemli çünki hem buğdaylar şişiyor hemde ertesi günü tüm karıştırma işlemlerini bu tencerede yapıyoruz)
2. Nohut ve buğdayı beraber yıkayıp bunlarıda başka bir tencereye alıp üzerini 4-5 parmak geçecek kadar su ekliyoruz ve bunuda bir taşım kaynatıp altını söndürüyoruz.
3. ertesi gün her iki tencereninde altını açıp buğdaylar ezilene kadar ve fasulyeyle nohut yumuşayana kadar pişiryoruz.Buğdayın pişmesine yakın içine pirinci ekliyoruz.
4. Daha sonra nohut ve fasulyeyi buğday ve pirinç tenceresine ekleyip bir sürede böyle pişiriyoruz (5 dk kadar) bu arada kıvam ayarlamak için sıcak su veya süt kullanıyoruz
5. Sonra doğradığınız kuru kayısıları kuş üzümünü ve kuru üzümü ekliyoruz…Şekerinide yavaş yavaş ekleyip ayarladıktan sonra isterseniz kaselere paylaştırabilirsiniz ama ben belki soğuduktan sonra fazla koyulaşıp donuk olur diye hemen kaselere paylaştırmadım (çünkü biraz sıvı seviyorum) soğuyana kadar tenecerede bekletip öyle dağıttım kaselere sonrada süsledim…Böyle yapmanızı tavsiye ederim…



notlar
·
Aşurenin kıvamını ayarlamak için süt kullandım (bence daha lezzetli oluyor) ama siz sıcak su da kullanabilirsiniz..Birde eğer yarım bardak su veya süt yetmezse ekleyebilrisiniz tabii ki..
· Kuru incir ve cevizi içine katarsanız aşurenin rengini karartır..Nar tanelerini içine katarsanız rengini pembemsi yapabilir.
· İçine bir iki karanfil atarsanız veya portakal kabuğu rendelerseniz hoş tatlar çıkar ortaya tavsiye ederim
· Benden söylemesidir sonra vay ben duymadım vay ben işitmedim anlamam : )

2 yorum:

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)