12 Ocak 2009

Zevc ile Zevce Neyzenlik Yolunda...

Geçen Cumartesi sevgili zevcim hatunuma bir hediye alayım deyüp ney almış.Sağ olsun var olsun nihayetinde kendisi gayet ince düşüncelidir. :) olayın akabinde hatun kişi çok sevinmiş havalara zıplamış lakin neyden birtürlü ses çıkaramamıştır.Neyden ses çıkartmayı başarabilen mütevazi zevc hatun kişiyi ukalalıkla suçlamıştır zira tasavvuf tevazu işidir…

Ertesi akşam zevcinin neyden çıkarttığı seslerin ıslık gibi değişik bir şey olduğuna ve ney sesi olmadığına,ayrıca kendisininde gayet mütevazı olduğuna ses çıkartması gerektiğine inanan ve kanaat getiren hatun kişi “neyzen arkadaşı” B.yavuz hanımefendiyi akşamın bir vaktinde evinden alıp gecenin bir vaktinde “eyvah annem beni öldürecek…” lakırdıları eşliğinde evine bırakmıştır ve akşamın bir vaktinden gecenin bir vakti arasındaki vakitlerde ise “Neyzen nasıl oturur,ney nasıl üflenir,perdeler nasıl kapatılır,çıkması gereken ses nedir,en zor ses hangisidir ve anlamadıkları ama öğrenecekleri birkaç terim öğrenmişlerdir.Misal: Dügah,segah,neva vs.…istisna olarak buradan neva yı anlamışlardır,zira çıkartabildikleri tek sestir.Cuma akşamıda karı-koca ney dersine gidilecektir…Umulur ki hoca bu iki ney talebesini kursun yarı döneminde kabul etsin…hayırlısı olsun…Ailemizin neyzeni B.yavuz'a teşekkür olsun …sağ olsun var olsun kendileri…

Cumartesi günü uzuuuun süredir görüşmediğim arkadaşlarımla görüştüm güzel bir gündü.Düşüncelerimiz memleketlerimiz farklıydı ama bir aradaydık güldük tartıştık sohbet ettik.Leyla ablanın muhteşem kurabiyelerinden yedik :) Pazar akşamı derslerden önce ise dışardaydık...Yapacak çok işim olmasına rağmen cumartesi günümü arkadaşlarımla geçirdiğim için pazar günü de eşimle eminönü - taksim taraflarına aktık gezdik tozduk...İlk kez funiküler gördüm bindim ve şaşırdım...yıllardır İstanbul da olmama rağmen bihaberdim...

kabataş'tan taksime öyle geçtik özleminden yanıp kavrulduğum kumpirimi yedim :) Daha sonra eşimle birer kahve içelim dedik ve gloria jeans 'e girdik...cappucino ve frambuazlı cheesecake'i güzeldi ama bence o peynirli közlenmiş patlıcanlı tostu daha nefisti :) yok yok karar veremiyorum neyse..

1 yorum:

  1. birgün bende öğrenicem inşallah çok seviyorum neyi :) zevc ve zevceye u yolda başarılar diliyorum :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)