3 Şubat 2009

Ev Yapımı Döner :)

Vakt-i zamanında leyya aşama aşama yapıp göstermişti ev yapımı döneri bende anneminde biraz değişiğini yaptığını ve kendi tarifimizi vereceğimi söylemiştim annem yapıp getirdiği için aşamalı resmini çekemedim…Geçen hafta sonu gelen kayınvalidemler için kahvaltıda pişirdim ve resimledim tarifini ve anlatımını aşağıda vericem aşama olarak leyyanın tarifine bakabilirsiniz
Biz farklı olarak dövülerek inceltilmiş bonfileleri baharatla yoğurulmuş kıyma sererek rulo yapıyoruz :)

Bizim kızlar da severler hani bir de her kurban bayramından sonra geleneksel lahmacun etkinliğimiz vardır.Annem pişirir ben ve bizim kızlar afiyetle yeriz bu seneki biraz aksadı ama ilerleyen günlerde yaparız inşallah :)


Malzemeler

Kıyma
Bonfile
Karabiber
Kimyon
Kekik
Tuz vs.

Yapılışı

1.Baharatlar ve tuz ile kıymayı güzelce yoğuruyoruz .
2.İncelttiğimiz bonfileleri streç folyoya seriyoruz
3.üzerine baharat karışımı ve tuzu serpip kıymayı yayıyoruz
4.güzelce folyo sarıp buzluğa kaldırıyoruz…
5.donup kaya gibi oluyor 1 hafta buzlukta kalıyor
6.Sonra dilediğimiz zaman döneri çıkartıp bıçakla ince ince kıyıp teflon tavada bi güzel pişiriyoruz

Not : Ben havuç ve yeşil biber ekliyorum pişirirken siz de kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz…Afiyet olsun



3 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. AYŞECİĞİM MERHABA ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  3. merhaba burçtaşım.iyi olmanı diliyorum.harika bir ev yapımı döner.yiyenin başı döner:)sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)