11 Şubat 2009

Közlenmiş Domates Çorbası


Bu çorbayı ikinci yapışım tadı kokusu öyle hoşuma gidiyor ki...hele hele de fırında közlenirken domates soğan sarımsak kokusu sarıyor evi....tarif portakalağacına ait o da mariana diye birinden almış iyiki de almış yani :) benim tarifimde haticeninkinden farklı geçen pişirdiğimde durucak geldiği için bu sefer yarım yemek kaşığı un ekledim o kadar ve servis yaparken küp küp kesip kırmızı biber ve kekike bulayıp az yağda kıtır kıtır olana kadar kuruttuğum ekmek parçacıklarını ekledim...tarifin malzemelerine yarım yemek kaşığı unuda ekliyorum...Afiyet Olsun

Malzemeler:
14 adet orta boy domates, yıkanmış, ikiye veya dörde bölünmüş
1 soğan
1 baş sarımsak
1 litre kaynamış su
yarım yemek kaşığı un
tuz
karabiber
arzuya göre taze nane, fesleğen veya rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
Domatesleri, soğanı ve sarımsağı 160C ısıdaki fırına koyup 45 dakika közleyin. Hepsi iyice yumuşayınca fırından alın.
Soğan ve sarımsakları soyun. Soğanları doğrayın. Az zeytinyağı eklenmiş tencerede soğan un ve sarımsaklarla beraber 2-3 dakika çevirin.
Domatesleri ve kaynamış suyun yarısını tencereye ekleyip blendır ile püre haline getirin. Bir taşım kaynatıp suyun kalan yarısını ekleyin.
Tuzunu ve karabiberini ekleyin. İsteğinize göre taze otlar veya peynir ile süsleyip servis yapın.



9 yorum:

  1. Ayşecim harika bir çorba ellerine sağlık sıcakken kaseyi aldım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. değişik bi çorba olmuş....

    tadı çok güzele benziyor...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Közlenmiş domateslerin çorbaya katacağı o tatlı-isli lezzeti hayal edebiliyorum:), harika bir lezzet olmalı.
    Ellerine sağlık..
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  4. Aslı hanım gerçekten öyle isli tatlı bir tat hani annelerimiz muhallebi pişirince tencereyi sıyırırıdık ya aynen onu yapası geliyor insanın :) ah birde domates mevsimi olaydı kışın biraz pahalı oluyor mübarek yinede denemenizi tavsiye ederim

    Disal ve derya yorumlarınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Ayy nefis ilk kez duyuyorum bu çorbayı, tarifi de yeni farkettim. yalnız bişey anlamadım domatesleri de soyacak mıyız yoksa kabuklamı rondodan geçiricez bunu bi açıklarsan sevinirim. hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  6. Buketcim kabuklarıyla geçirsen bişey olmuyor farkedilmiyor ama istersen ayıradabilrisin kabuklarını közlendiği için çok çabuk soyuluyor zaten :)

    YanıtlaSil
  7. Canım senin şu corban kurutulmuş domatesten olurmu bana cvp yazarsan sevinirim

    YanıtlaSil
  8. nurcum domatesleri közlüyoruz kurutulmuş domatesı nasıl közlices bılemedım :D:D:D:

    YanıtlaSil
  9. Canım közlemesek yani kurutulmuşundan yapsak aynı gibi olmaz mı?
    Ya deneyecegim ben bunu yarın pişirince sana dönerim bana şans dilede pek kıymetli dometeslerim ziyan olmasın :)
    Öptüm

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)