2 Mart 2009

Portakal Sulu Havuç Çorbası C Vitamini Deposu

Portakallı deyince kaçmayın hemen sadece yarım su bardağı portakal suyu ekliyoruz çorbaya.Tarif Lezzet dergisi kasım sayısından.Çok lezzetli oluyor.Hem kolay hem lezzetli 20-25 dakikada hazır oluyor çorbanız üstelik extra bir malzemeye de ihtiyacınız yok.Diyet yapanlar için de makul bir çorba.
Çorbayı yaptım eşim burun büktü ııı diye "Geçen hafta brüksel lahanası bu hafta portakallı çorba valla namın düşüş yapacak" dedi ama ben yinede kız kardeşime de götürdüm çorbayı çok sevdi annem sevdi ben sevdim erkek kardeşimde sevmedi..Sanırım erkeklerin sevemeyeceği bi çorba bu heheh :)

Malzemeler


  • 4 adet havuç



  • 1 adet patates



  • 1 adet soğan



  • Yarım su bardağı portakal suyu (ben taze taze sıktım portakal suyunu narenciye sıkacağında 2 portakaldan yeteri kadar çıkıyor.Sıktıktansonra süzmeyi unutmayın.)



  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ



  • 4 su bardağı su



  • tuz-karabiber



Yapılışı



  • Havuçları kazıyın.Patatesi ve soğanı soyun.Küp küp doğrayın.



  • Tenecereye eklediğiniz yağda 2 dakika bi çevirin tüm sebzeleri



  • 2 bardak suyu ekleyin ve bırakın haşlansınlar.



  • Sebzeler yumuşadıktan sonra blendırdan geçirip kalan suyu ve portakal suyunu ekleyin



  • Tuzunu ve dilerseniz karabiberini de ekelrikten sonra maydonozla servis edebilirsiniz



  • Afiyet Olsun :)



7 yorum:

  1. Ayşeciğim ellerine sağlık portakal sulu çorba ilginç denemek lazım sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Cok degisik, bol vitaminli bir corba olmus, ellerinize saglik. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. eminim nefistir..ellerinize sağlıkkkk

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Portakal suyu ile çorba çok farklı bir tarif olmuş.
    Rengi muhteşem.Böyle farklı tarifleri denemeyi çok seviyorum.
    Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.
    Sevgiler.
    www.semraninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  5. ayşeciğim dememkki aynı aylarda yeni bir hayata başladık yeni zorlu bir hayata adım attık...bende evimde olmaya bayılıyorum..keşke hep evimde olsam...
    tariflerimi deneyince lütfen sonucu bildir ayşeciğim...öpüyorum....

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık arkadaşım... farklı bir tarif özellikle oğluşum için deneyecegimsevgiyle kal...
    serap

    YanıtlaSil
  7. Yorumlarınız için çok teşekkürler semra hanı ve ,tatlı anlar denerseniz yorumunu yazarsanız çok sevinirim :)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)