17 Şubat 2009

Tiramisu


Valla kusura bakmayın şekli biraz kayık oldu ama o kadar güzeldi ki son kalan dilimin resmini çekerken bile zor dayandım inşallah tekrar yaptığımda güzel bir resim koyabilirim buraya.Tiramisu yapmak aklıma nereden geldi şöyleki ben ve aşkısım :) cumartesi akşamı hadi sinemaya gidelim ya gidelim gidelim derken saat 22,00 sularında sinemada bulduk kendimizi ama benjamin button un tuhaf hıkayesıne yer kalmamıstı başka filme gidelim dedik ama bütün salonlar recep ivedik e çalıştığı için hadi gidip bi bakalım dedik.bilet aldık ama saat 01,00 ' e 3 saat bekliycez yani Recep ivedik e değmez ama önemli olan eğlenmek derkene alışveriş merkezinin ışıkları ve dükkanları bir bir kapanmaya başladı....en alt kattakı Davidoff Jazz Bistro ve Barney's ve bir kaç dükkan haricindeki her yer kapalıydı...ilk önce yemek yedi (o saatte) sonra bistro da ki müzik programını dinlemey başladık tabii ki balkondan çünki o tip içkili yerler tarzımız değildir! Sonra dedim ki eşime şuradaki kızıl yapraklı ağacın altıondaki banka oturalım mı dedim ve iki kat aşşağı inip oturduk heryerin ışıkları kapalıydı sadece pembeli mavili hoş aydınlatmalar vardı etrafta çok güzeldi..alışveriş merkezinin boş olmasından dolayı bağıra bağıra şarkı söyledik :D sonra benim canım tatlı istiyo tatlı istiyoo diye şımarık bir kız gibi davrandığım için son açık kalan dükkan olan Özsüte gittik ve daha önce yemediğim Tiramisuyu istedim yedim ım bildiğin pasta dedim eve geldim ertesi gün bu tarifi denedim ımmm işte tiramisu dedim tavsiye ederim :) hadi afiyet olsun ha bu arada tarifi de cafe sardunyadan aldım.

Malzemeler :

2 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı (dolu dolu) un
2 su bardağı süt
1.5 su bardağı toz şeker
½ paket vanilya
1 paket labne peyniri
1 hazır pasta tabanı ( kakaolu )
¾ su bardağı nescafe ( 2 tatlı kaşığı nescafe ile şekersiz hazırlanmış)

üzerine ;kakao

Yapılışı :

Derin bir kapta yumurta sarısı ve şekeri mikserle çırpalım. Ardından süt ,un ve vanilyayı ekleyerek mikserle çırpmaya devam edelim. Pürüzsüz bir kıvam elde edinci karışımı bir tencereye alalım. Sürekli karıştırarak pişirelim. Kıvamı çok koyu bir muhallebi olacak ,oldukça hızlı karıştırıp dibinin tutmamasını sağlayalım. Pişen çok koyu kıvamlı muhallebiyi ocaktan alıp soğutalım. Labne peynirinin suyunu iyice süzelim. Labne peynirini soğuttuğumuz muhallebiye ekleyarak mikserle çırparak karıştıralım. Kremamız hazır.
Hazır pasta tabanınız iki katlıysa her iki katı inceltiyoruz öncelikle ,yani püf noktası kekin tatlının içinde kalın olmaması. Yani herbir katın kalınlığından 1/3 ünü kesip çıkarıyoruz ,bu kısmı kullanmayacağız. Diğer katıda aynı şekilde inceltiyoruz. Kekin ilk katını önceden hazırladığımız kahveyle iyice ıslatalım. Üzerine kremanın yarısına yakın bir kısmını dökerek spatula yardımıyla iyice yayalım. Üzerine diğer keki koyup kalan krema ile tatlının üzerini ve yanlarını kaplayalım. Buzdolabında minimum 6-7 saat beklettikten sonra servis yapacağımız zaman üzerine bol miktarda çay süzgeci ile bol miktarda toz kakao serpelim.

Not: ben pandispanyanın iki katını da traşlamadım bir katını tekrar ikiye böldüm siz artık nasıl isterseniz öyle yapın :)

1 yorum:

  1. Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

    MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
    SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)