23 Mart 2009

Aşure Ekmeği

Ne pişireyim ne pişireyim derken çok şükür güzel bir tarif bulabildim.Eşim tatlı ekmek olmaz tuzlu ekmek olur desede löp löp götürdü beyefendi :D ve ne kadar zor birşey bu ekmek fotoğrafı çekmek Allah ım Allah ım ev fotoğraf stüdyosuna döndü en son eşim el attı da düzenleyip çekti çektiği resim güzel değildi ama stilini sevdiğim için daha düzgün çekmeye çalıştım ve yukarıdaki kare çıktı ortaya beğenirsiniz inşallah. Tarifi 40firin.com ‘dan aldım ama hem malzemeleri hemde yapılış şeklini çok değiştirdim.Orada somun şeklinde pişiriliyordu.Ben makineda pişirdim.Malzemelere ekleme çıkarma biçok değiştirme yaptım.Ama çok lezzeteli oldu ben şahsen bunu benmi pişridim diyede şaşırdım :) tavsiye ediyorum.

Tarifi Bu ayki Ekmek ye etkinliğinin ev sahibi binbircesni.blogspot.com ' a yolluyorum :)

Malzemeler:

  • 4 bardak beyaz un
  • 1,5 dolu tatlı kaşığı instant kuru maya

  • 1 silme tatlı kaşığı tuz

  • 1 yumurta

  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 1 bardak süt, oda sıcaklığında

  • 3 çorba kaşığı su

  • 3 dolu çorba kaşığı elma sosu, yoksa sıvıyağ

  • Yarım su bardağı kuş üzümü

  • 3 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi

  • 1 yemek kaşığı portakal suyu

  • 4 adet kuru kayısı
  • 2 adet kuru incir

Yapılışı :

  1. Makine haznesi tezgaha alınıp pervanesi takılır ve ilk önce su ,süt,sıvıyağ,yumurta içine konur


  2. Un kaşıkla serpilerek sıvı malzemenin üstünü örtecek şekilde eklenir.Aynı şekilde toz şeker , tuz , maya da eklenir.


  3. Tüm malzemelerin üstüne kuş üzümü ,minik minik doğranmışl kuru kayısı,kuruincir, ve rendelenmiş portakal kabuğu eklenir (O anda müthiş bir koku çıkıyor ortaya :))


  4. Sonra hazne yerine konur ve normal ekmek ayarında 700 gr ayarında makinada pişirilmeye bırakılır.



5 yorum:

  1. Tarif için teşekkürler 6 aydır sadece makinede ekmek yapıyoruz, türlü türlü ekmekler yaptık, bunu da deneyeceğiz eşimle en kısa zaman içinde.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ayşecim süper bir ekmek olmuş ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR.SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  4. merhaba kardeşim bu ekmeğin ne güzel ismi varmış öyle bayıldım valla.
    Ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. CANIM ELLERİNE SAGLIK ÇOK ŞIK VE HARİKA OLMUŞ BURDAN ÖYLE GÖRÜNÜYOR TADINA BAKAMICAM AMA EŞİN LÖP LÖP YEDİĞİNE GÖRE ARKADAŞIM MUHTEŞEM YAPMIŞSIN
    SEVGİLER
    :))

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)