27 Mart 2009

Eylül ile Sevde Küçükken Anneleri Onlara Neler Dermiş :)

Mutfağa girdiğimde küçüktüm kızkardeşim ve ben bulaşıkları yıkamak için anneme yalvarıyorduk.Yarın öbür gün yıka dedim mi yıkamıycaksınız büyünce yıakrsınız der yıkattırmaz dı.Ve doğru tamda dediği gibi oldu anne dersim var anne arkadaşlarımla çıkıcam ya anne dizi izliyorum sonra yıkıycam tamam . Sonra bize kızar kendi geçerdi mutfağa biz kalkar ya yıkıycam dedim yıkamasana Allah Allah derdik ve elinden alırdık.Bazen de annem çok pis trip yapar ve yıkamaya devam eder ve söylenirdi "sabaha kadar kurur daha uzun süre yıkamak zorunda kalırız ve daha çok suyumuz daha çok deterjanımız gider "derdi.Şimdi eşim ya bırak bulaşıkları sabah yıkarsın deyince aynılarını eşime söylüyorum annem çok doğru söylüyormuş.O zamanlar söylediklerinin çok ince ve gereksiz bir ayrıntı olduğunu düşünürdüm.

Her bulaşık yıkadıktan sonra annem tezgahta biriken suları lavaboya doğru süpürüp akıtmamızı ve kurulamamızı söylerdi.Bazen yapardım ama bazen yapmazdım.Evlendikten sonra her dediğini hala hatrıladığım için tek nokta atlamadan yapıyorum.Hem daha temiz gözüküyor. Hem de alttaki mutfak dolaplarına su gitmiyor ve koku olmuyor.

Sonracıma efendim bir de annem hep şunu derdi mutfakta iş yaparken toplu çalışın.Bunu sırf annem değil teyzelerimde devamlı söylerlerdi (4 tane teyzem olduğunu düşününce baya bir baskı olduğunu düşünebiliriz her ses tonundan hatırlıyorum bu uyarıyı da :))

Aman yarabbim ne kadar doğruymuş maalesef bunu da evlendikten sonra anladım çünkü annenizin evindeyseniz siz bulaşık bıraksanız bile yıkayacak birisi var ve ne kadar yıkamasan da annenin onu kesinlikle yıkayacağını bilirsin bişey derse "Ben bu evin çocuuuyum sen hanımısın " dersin geçersin,20 yaşında olsan bile çocuklarısın yalan mı ? ki ben bunu söylüyordum hep :) .

Ama gerçekten de bir evin hanımı ve tertip düzenden sorumlu olmak çok bambaşka birşey insan yaşamadan mümkün değil anlamıyor.Çünkü ben çok yaptım ev işi yemek de yapardım tatlıda tuzluda herşey misafir de ağırlardım ama evlendikten sonraki ilk misafir ağırlamamda o kadar heyecanlıydım ki rahat ol ya diyordu misafirlerimiz :) Neden o kadar heyecan yaptım bilmiyorum ama gerildim işte.

Velhasıl-ı kelam arkadaşlar ev hanımı olmak zor...Ama her saniye annenin söylediklerini hatırlamak ve onu anlamak çok enteresan...Sanki çook eskiden okuduğun bir romanı yaşarken anlamak gibi birşey...Ve bir kızım/oğlum olduğunda (inşallah tabi :)) bunları benimde yaşayacağımı düşünmek kabuss gibiii :D :D :D şaka şaka

Bak sevgili doğmamış,portakalda vitamin olan oğlum/kızım eğer dünyaya gelirsen şunu bil ki sana 5 yaşına gelmeden okuma yazma öğretecem ve bu yazıları okutacam...ve rica ediyorum odanı topla tamam mı ? büyüdüğünde bulaşıkları yıkamama da yardım et ben yıkayım sen durula veya sen yıka ben durulayım farketmez.....Masayı beraber kuralım kardeşinle kavga etme ve de derslerine çalış hadi bahayım hangi mesleği seçeceğin konusunda özgürsün buna karışmayacağımıza söz verebilirim...arkadaşlarınla çıkabilrisin ama akşam ezanı okunmadan evde olmalısın oyarım haaa :D Sonra babanla papaz etme benii :D

1 yorum:

  1. Ay aynı annem yaa :) Ne tatlı aktarmışsın anılarını, okumaya bayıldım!

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)