16 Mart 2009

katmer poğaça


Merhaba baya bir zamandan sonra buradayım : ) Geçen hafta nasıl geçti ben o koskoca 7 gün ne yaptım neredeydim inanın hiçbişey hatırlamıyorum.
Şu aralar kafayı Arapça ve ev işleriyle bozduğum için ne yaptım ne yapmam gerekiyo artık ayırt edemiyorum kafam karıştı ve yoruldum.Yazın bisürü tembellik yapıcam valla : )

Dün akşam bloglara bakarken leyyanın katmer poğaça yaptığını gördüm.Bende 1-2 sene önce denemiştim.Ve çok güzel olmuştu leyyada da görünce bi poğaça yapiim de yiyelim miiii dedim eşimde evet evet canımda hamur işi istiyordu deyince.Kolları sıvayıp daldım mutfağa.
Sağolsun ekmek yapma makinem hamuru yoğurdu bende açıp şekil verdim :)

Katmer Poğaça

Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta (akı hamurun içine sarısı üstüne)
  • 20 gr yaş maya veya kuru maya (ben instant kullandım)
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı şeker
  • 4 su bardağı un + (fazlası gerekebilir benim hamurum mayalandıktan sonra çok yapışıyordu elime biraz daha unla yoğurdum)

Ara katlara sürmek için Eritilmiş tereyağı veya margarin

İçi için :

  • Zeytin ve kaşar muhteşem bi lezzet ımmm
  • Kekikli patates
  • Peynir

Yapılışı:

  1. Tüm malzemeler karıştırılıp hamur yoğurulur .Veya ekmek makinasında yoğurulur.İki katına çıkana kadar mayalandırılır.
  2. 8 bezeye ayırılır .Ve her beze servis tabağı büyüklüğünde merdane ile açılır.
  3. Her yufkanın üzerine eritilen yağ sürülüp diğer yufka üstüne serilir. En üstteki yufkaya yağ sürmüyoruz.
  4. Ve merdaneyle açarak büyütüyoruz.
  5. 8 parçaya ayırıp.İçini koyup sigara böreği gibi sarıyoruz.
  6. 20 dakika tepside mayalandırdıktan sonra hafifçe yumurta sarısını sürüp.
  7. Fırına veriyoruz.Afiyet olaaa... :)



8 yorum:

  1. katmer poğacalar nefis görünüyor.ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  2. cok lezzetli bir poğçadır bende yapmıştım.ellerine emeğine sağlık.
    güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  3. Ayşecim ellerine sağlık harika olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. yorumlarınız için teşekkür ederken poğaçayı da tavsiye ederim yazımdada deidğim gibi mümkünse zeytinli pek nefiss oluyor mübarek yahuu :)

    Allah cümlemizin sofralarına bin bereket versin inşallah :)

    YanıtlaSil
  5. Ayşecim canım benim merak ettim seni dün birara geldim bakındım kardeşim nerelerde diye, yorum yazacaktım nerelerdesin diye ama annem geldi vakit bulamadım o ara sayfandan cıkmak zorunda kaldım....
    Pogaçalar nefissss bayılırım inan bir ara ben sarmış bunlara zırt-pırt yapıyordum....
    Şimdi yine canım cekti iyimi cok kötüsün...
    Ogluş uyansın berabercek bizde yapıcaz ohh mis gibi yerken seni hatırlarız...
    Öptüm canım eline saglık.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor poğaçalar. Komşum da yapalım diyip duruyor ben de açmayı beceremem diye erteledim hep şimdiye kadar. Ama bu görüntü karşısında artık ertelemem herhalde.Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Esincim o kadar zor değil ya keşke aşamalı anlatsaymış cıx cıx cıx bak şimdi çok kızdım kendime...

    Eğer denersen benim favorım zeytinli kaşarlı hee
    zaten 20 kere söyledimdi :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Nurcum
    evet 1 haftadır sizi kaypak çorbasına mahkum ettiğimi biliyorum ama yazımdada dediğim gibi günler o kadar çabuk geçiyor ki insan anlamıyor.Hatta peyami safanın Fatih-Harbiye romanında bir sözü var bilmana diyor ki "Yaşarken ehemmiyeti olmayan ince noktalar üzerinde uzun uzun düşünmek " diye gerçekten o noktadayım şu an.....
    sende mi diyet yapıyorsun yada şöyle söyleyim yapmaya çalışıyorsun :) ben bi ara diyet yapayım dedim (kilolu deelim ha biraz fazla var sadece :D) kilo vereyim dedim ama cıx yapamadım benim gibi yemek yemeyi çok seven biri için öyle bir işkenceki anlatamam bende yavaş yavaş azaltarak bişiler yapmaya çalışmaya başladım.

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)