8 Mart 2009

Kaypak Çorbası


Merhaba Çok çükür ki buradayım ve yazımı yazıyorum :) Bir kaç gündür hastalıkla cebelleştiğim için baya geç kaldım bu yazı için.Ama çok şükür ki bugün gayet iyiyim :) Bizim evde çorbayı çekip çekip unuttuğum için dün akşam annemin tekrar bu çorbadan yaptığını görünce dur şuracıkta hemen fotoğraflayım deyiverdim :)

Not:Bir önceki yazımda kaypak nasıl kesiliri anlatmıştım

Malzemeler

  • 2 avuç kaypak
  • su
  • tuz

Üzeri için

  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ/tereyağı
  • Pulbiber
  • Yumurta

Yapılışı

Yeteri kadar suyu kaynatıyoruz.Karıştıra karıştıra kaypakları ekliyoruz .Yapışmasın diye.Tuzunu ekliyoruz.Ve yumuşayana kadar pişiriyouz.
Yumuşadıktan sonra suyunun yarısını döküp soğuk su ekliyoruz (şokluyoruz ki suyun içinde kaldıkça hamurlaşmasın).Eklediğimiz suyuda ısınana kadar pişiriyoruz ve ayrı bir tavadaki yağa pulbiberi ekliyoruz yumurtayıda kırıp karıştırıyoruz (isterseniz yumurta kullanmayabilirsiniz) karıştırıyoruz ve çorbanın üzerine gezdirerek servis ediyoruz :)

6 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çorba harika bende rahatsızım bugün oldukça Rabbim hepimize şifa
    versin sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. eylülcüm öncelikle cok gecmiş olsun iyi olduguna sevindim
    anneninde ellerine saglık ...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli ve harika bir çorba..ellerinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ayşecim canım merhaba.
    eline sağlık..canım..
    merak ettim kaypak hiç görmedimde yemedimde.
    ama başka adı varsa belki yöresel olarak bilirim belki.
    sanada çok geçmişler olsun canım..şimdi nasılsın peki..
    geçmiş olsun notun için çok tşk ederim.
    şimdi az daha iyiyim arada öksürüyorum ama ehh iyiyim yinede...)))
    Allah c.c. sağlık sıhhat versin hepimize canım..
    şu senin profilde yorumlardan gelince eylülüntarif defteri olarak değişsen adını..birkaç ayşe var karıştırdım inan..özür bir öneriydi sadece..çok öpüyorum seni..sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. wooooow abowww :D Tatlım ya maşallah valla ellerine saglık.
    Biz hamuru aynen sizinki gibi kesip yine makarna gibi pişirip üzerine sogan yumurtayı tere yagında kuvurup makarna usulü yiyorduk...
    En kısa zamanda corbasını yapıcam.
    Merak ettim dogrusu öptüm hamarat kardeşim benim...

    YanıtlaSil
  6. Canım ya şimdi ben bu kaypakları kesmeye pek bi üşeniyorum acebe erişteyle yapsam olur mu nedersin?
    Acele maile cevap stop ::D

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)