25 Mart 2009

Tahinli Fındıklı Kek


Ahh keklerim benimm.Zaten tahinli herşeyi bayılarak yiyen ben bu kekede ööyle bayıldım.Ama bi hata yaptım pişirirken.Evet evet bütün suç benim insan bi bakar değil mi fırının altıda yanıyor mu üstü de yanıyormu diye....
efendim şahsen bir hataya düştüm.Kekimi çırptım guzelce ohh mis gibi tahinimi ekledim susuamla kalıbımı kapladım ve fırına verdim.Tarifte 40 dakika diyor ilk 30 dk kapakı hiç açmadım.Sonra bi açtım muhteşem kabarmışş çökme yok çok guzel ama hafif bir yanık kokusu da gelmiyor değil herneyse efendim olur o kadar dibinde susam var dedim elleşmedim.
Kalıbı ters cevırdıgımde ne göreyım sımsıyah olmuş caanım susamlar fazla kızarmış Semranın Mutfağındaki gibi altın sarısı gibi olmamış bi baktım meğer fırının sadece altı yanıyormuş sayın okuyucularımm.Yine şükrettim Allah tan pişmiş diye.Benim fırın biraz antika olduu içün.Neyse bir dahaki deneyişimde altın sarısı yapacam söz veriyom :D Tarifi Semranın Mutfağından aldım.

Tarifi aynen yazıyorumTarif için teşekkürler Semra çok lezzetliydi.Dışı yanık gibiydi ama yanık tadı gelmedi ağzıma yedik bitirdik genede.Bende yeni bir kek tarifi öğrenmiş oldum. Değişik kekleri seviyorum.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı fındık kırığı
  • 2 su bardağı un

Yapılışı:

Önce yumurta ve toz şeker çırpılır.*Karıştırmaya devam edilerek süt, tahin, sıvıyağ, fındıkkırığı eklenir.*Son olarak elenerek un, vanilya ve kabartma tozu eklenir.*Kek kalıbının için yumurta fırçası ve margarin yardımıile yağlanır.*Kalıbın içi bolca susam ile kaplanır.*Hazırlanan karışım kalıba boşaltılır ve 180 derece ısıtılmışfırında 35-40 dakika pişirilir.Afiyet olsun.

Not:fırına göre ısı değişebilir ama en az 40 dakika düşük ısıda pişirilmeli ve 30. dakikaya kadar kapağı açılmamalı !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 yorum:

  1. Ayşeciğim ellerine sağlık.
    Bazen böyle sıkıntılar yaşanıyor maalesef.
    Önemli olan lezzeti tekrar denediğinde tam istediğin gibi olacaktır.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.
    www.semraninmutfagi.com

    YanıtlaSil
  2. tahinli kek, tahinli kurabiye çok sevdiğim lezzetler ellerine sağlık güzel görünüyor cnm
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. Of tahinli kek mi?
    Ya cok kötüsünüz siz yemek blogcuları ömrümü yediniz benim zaten tatlı tatlı diye dolanıyorum bide bunu düşürdün aklıma...
    Ama ben 1 subardagı tahinle yapardım hep, dur bi bakim tahinim ne kadar kalmış bende yapıcam şimdi oh mis mis....
    Elina saglık canım teşekkür ederim hatırlattıgın için...

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)