22 Mart 2009

Büyülü Tuzlu Kurabiyeleerr

Merhabaa blog ahalisi nabersiiiğğiiz nasılsğğğıızz :) Ben iyiyim ya ne olsun bildiğiniz gibi işte iş güç.Bu hafta sonu bii çok iş yaptım çalıştım hep güzel güzel mamalar pişirdim şu yukarıdaki de onlardan biri tuzlu kurabiye ve bu kurabiyelerin bir büyüsü var yapıyorsunuz sizi bir yere ışınlıyor.Ama peki nasıl oluyor bu şöyle anlatayım;

Hatun kişi kurabiyeleri er kişiye göstererek;
-Tam da yahyacanla(2) lütfiyelik(4) oldu ha (dayımın bebişleri parantez içindekide yaşları)
şirinlikerine baak (kurabiye kalıplarının yardımıyla hazır ve nazır olan şekilleri işaret ederek)zürafaya bak koalaya bak pandaya bak ehehe
der.

Er kişi;
-İyi hadi hazırlanda dayımlara gidelim o zaman der.Ve bir hışımla evden çıkılır.
Meğer anne ve babada oradadır ve çook güzel bir akşam geçirilir :)

Bir not :Tamam büyülü kurabiye ama herşeyi de kurabiyeden beklemeyin ama sizin de katkılarınızın olması lazım :)

Bir not daha : Umarım malzemeleri doğru yazmışımdır.İşte sevgili okuyucular insanın tarif defterinde 200 tarif olması hepsini ezberleyememen demektir.Eve gidince kontrol edicem burayada yazıcam anacım :)


Malzemeler

  • 1 paket oda sıcaklığında margarin
  • 1su bardağı sıvır yağ
  • yarım su bardağı su
  • 1 yumurta (akı içine sarısı üstüne)
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • kabartma tozu
  • 5,5 su bardağı un

Yapılışı

  • Kendi deneyimlerime dayanarak yazıyorum cunku margarıne un eklediğimiz için yoğurmak zorlaşabilir.Ben şöyle bir yol izliyorum.
  • Margarini karıştırma kabına alıp üzerine şekeri ve tuzu ekliyip güzelce yediriyorum birbirlerine
  • Sonra yumurta akıyla yoğuruyorum
  • Sonra sıvıyağla güzelce özleşene kadar yoğuruyorum.Ve bunlardan sonra suyu ekleyip suyla yoğuruyorum
  • Geriye birtek un ve kabartma tozu kalıyor onları da eleyerek ekliyorum ve yoğura işlemini bitiriyorum.
  • Sonra şekil verip üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serptik mi tamamdır.
  • Afiyet Olsun efendim....

3 yorum:

  1. canım mellerine emeğine ve harika bir anlatım yapan diline sağlık.okurken çok keyif aldım:)
    güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  2. Ayşecim ellerine sağlık,çok şık ve leziz,mutlu haftalar,sevgi
    ler...

    YanıtlaSil
  3. çok ciciş bunlar

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)