6 Nisan 2009

Ah Bu Ben !


Hani geçen yazımda pastayla ilgili yazı yazdım ya.Hani bi tarif vericektimde blogu bulamadım ya defterimde evdeydi ya heh işte ben o blogu izlemeye almışım yaaw bugün baktım aaa bu da kim ne işi var burada derken açtım blogu o geçenki site bu arapça benim kafamı arap saçına çevirdi herşeyi birbirine karıştırdım neyse tarifi vericem blogun linkini de vericem blog zeytinağacı tarifi de burada ben genede burayada yazıcam tarifi nolur nolmaz diyerek :D maalesef bu yöntemle yaptıığım tiramisunun fotoğrafı yok çekmeye fırsat olmdan yedük çok lezzetliydi :)

Çok teşekkür ederim Zeytinağacı sizin sayenizde bir yöntem dahja öğrenmiş oldum ama kafamda bi iki soru var
--Kabartma tozu var hamurda katmasak nasıl olur acaba bir dahakine katmayım bir de öyle deneyım diyorum ama bilmem ki

--Birde daha yumuşak bir kurabiye hamuru olsa hem yerken daha hoş olur hemde ıslatırken daha kolay olur diye düşünüyorum siz nedersiniz ?

İşte Tarif Aynen Aktarıyorum

Malzemeler:
Bisküvi Hamuru İçin:

-3/4 bardak zeytinyağı

-2 yumurta

-1/2 bardak şeker

-kakao-1 paket vanilya

-1 paket kabartma tozu

-2,5 bardak un (un miktarı unun cinsine göre değişebilir .


Kreması için:

-1 lt. süt

-2 kaşık dolusu un

-2 kaşık dolusu buğday nişastası

-vanilya-6-7 kaşık kadar esmer şeker ( bu sebeple krema bej renkte oldu)

Ve 1 adet 25 cm çapında kelepçeli pandispanya kalıbı

Yapılışı

Benim kelepçeli kalıbım 25 cm olduğu için bisküvileri yaklaşık 25 cm çapında pişirdim. Kelepçeli kalıp ne işe yarayacak derseniz, pişirdiğimiz bisküvileri aralarına krema sürerek kalıba yerleştirip öyle buzdolabına kaldırıyoruz. Pasta hazır olunca kalıptan çıkarıyoruz.Bisküvileri hazırlamak için verilen malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru üç eşit parçaya bölün.İki parçasına kakao yedirip yoğurun.Üç parça hamuru ayrı ayrı açarak- kalıp ölçüsünde- pişirin. Kelepçeli kalıba önce kakaolu bisküvi sonra bol krema (krema ılık olacak) sonra beyaz bisküvi - krema en üste son kakaolu biküviyi koyup kalan kremayı boşaltın.Üzerini çikolata ile süsleyin. Soğutup buzdolabına kaldırın.5-6 saat sonra yenmeye hazır.Kelepçeli kalıptan çıkarıp servis yapın . İncecik koyduğunuz bisküviler kabarmış olacak.Bayram için bu pastayı limonlu hazırlamayı düşünüyorum. Tek yapmam gereken hamura ve kremaya limon kabuğu rendesi eklemek.

3 yorum:

  1. AFİYET OLSUN YEMİŞSİN TİRAMİSİYUDA BİRDE SÖYLÜYORSUN HHIIII.AFİYET OLSUN

    YanıtlaSil
  2. canım arkadaşım iyisindir inşallah gelemedim epeydir.senide bekliyorum sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. AYSECİM TATLIM AFİYET BAL ŞEKER OLSUN ZATEN NEFİS OLAN TATLILARI ÇOGU ZAMAN RESİM EKLEYEMİYORUZ UNUTUYORUZ...
    AFİYET BAL ŞEKER OLSUN LÖP LÖP ET OLSUN ... :))
    SEVGİLER
    SEVİL

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)