28 Nisan 2009

Miss Gibi Çilekli Tart :)



Cumartesi akşamı annemlere gidicektik dedim ki dur bi tart yapayım hemen yoğurdum hamuru büyük tart kalıbıma serdim hamuru merdaneyle açıp ama hala hamur vardı onları da açıp küçük tart kalıplarıma dağıttım ve dolapta soğumaları için beklettim o ara dedim ki o zaman tartın birini alayım annemeler gideyim diğerlerini yarın kayınvalidem ve teyzem için pişririm dedim v aynen de öyle yaptım büyük tartım için evde sütüm kalmadığından creme ole poşetini ve tart hamurunu kaptığım gibi eşimle annemlerin yolunu tuttuk…

Ertesi gün de evimin işlerini yaptıktan sonra tartın çilekli sosunu hazırladım ve sizinde görmüş olduğunuz gibi bu muhteşem görüntü karşısında başladım tartlarımı şımartmaya :D
“Aman da ne güzelmiş benim tartımmm amanda ne zarifmiş amanda ne tatlıymış ımh ımh yerim ben onuu hemide çilekliymiş” derkene tartın olduğu tabağı aldım en üst rafa kaldırdım mutfağı süpürücem ya hani toz fln kalkar diye 2-3 saat sonrada kayınvalidem ve teyzem geldiler çay içtik çayın yanında kuru üzüm fındık fln koymuştum sonra yemek yedik eee ne oldu tartı unuttuk dün eve gittim kalıpları görünce aaa ben tart yapmıştım deyiverdim.

Anne ve teyze lütfen kusura bakmayın unutmuşum valla sizin için yaptıydım neyse bi dahakine inşallah :) İşte tarif ben çilek sosunu çilek reçeli pişiriyormuş gibi yaptım ama çok az kaynattım hemen alıp tartlarımın üzerine döktüm çok da lezzetli oldular :)

Çilekli Tart

Malzemeler



Tart Hamuru İçin:


  • 125 gr tereyağı

  • 1 çay bardağı pudra şekeri

  • 1 yumurta sarısı

  • yarım pkt kabartma tozu

  • 1 pkt vanilya

  • 2 su bardağı un

Çilekli Sos İçin



  • 1 veya 1,5 su bardağı küçük küçük doğranmış çilek

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 1 damla limon (aman fazla koymayın )

Yapılışı

  1. ilk olarak cafe fernandonun tart hamuru hakkındaki yazısını okumanızı tavsiye ederim.Ben bu kurallara göre yoğurdum hamuru

  2. Daha sonra küçük tart kalıplarıma (yağlı kağıt fln sermeden) kalıbı hamura kurabiye kalıbı gibi bastırarak kestim ve yağladığım kalıblara serdim.

  3. Hamuru çatalla birkaç yerinden delin (fazla kabarmaması için vya yağlı kağıt serip üserine nohut fasulye ile ağırlık yapabilirsiniz)

  4. 180 dereceye ayarlı fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz...

  5. Küçük bir tavaya doğradığınız çilekleri koyun ve üzerini şekerle örtün yarım saat kadar sonra( sularını salmaları lazım) kendi sularıyla kanatın ve bir damla limon suyu damlatıp biraz daha kaynatın

  6. Sonra tartların üzerine kaşıkla dökün. :)

Afiyet Olsun




12 yorum:

  1. Ayşecim tartlar harika görünüyor ellerine sağlık tarifi bekliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. WOOOOOW Allahım sana geliyorum ya bu nasıl güzel görünüyor böyle Ayşeciim, maşallah hamarat kardeşim benim ellerine saglık.
    Canım 2 gündür dr. dayım ogluşun bir allerjisi cıktı neyse merhem verdi dr önemli bir durum yok şükür işte o sebeple test mest derken günler gecti bugünde kan sayımı yapıldı az evvel geldim dr dan ve anca vakit oldu pcye oturmaya...
    Çocuk olunca zor oluyo vakit ayırmak ama hep aklımdasınız canım ilgilendigin için teşekkür ederim...
    Öptüm seni yanaklarından tarifini bekliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Uyyyy alttaki resim en alası ya canım,
    benim minik tart kalıplarım var aynı seninkinden birkeresinde denedim yapıştı gıcık hamur kalkmak bilmedi yag dışında bunun başka bir oluru yok mu şekercim...
    Napim ya bir akıl ver bunu yapmazsam uykular haram bana...

    YanıtlaSil
  4. Ayşe'cim kaldıysa banada ayır diyeceğim...Pek güzele benziyor..
    Benim tart kalıbım yok ama normal tepsiye yaparım arada.
    Eline sağlık ..
    Bu arada açacan yufkayı yapacan böreği hee..
    Oklavayla açrkenede fotolayacan görecem seni..Ellerini göster yeter:)))
    Yamuk yumuk olur ama bende yaparım yufka vs..Çarşaf böreğim bile neffiiiis olur..
    Görüşürüz byby..

    YanıtlaSil
  5. mmmmmmm nefis görünüyor.ellerine sağlık.allah nice nice 10 aylar nasip eder mutluluk ve sağlıkla inşallah.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. çok lezzetli görünüyor benim gibi bir çilek delisi için vazgeçilmez

    ellerine sağlık
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  7. görselliği bile beni deneyin diyor çilek olduktan sonra lezzetide yerindedir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Güzell yorumlarınız için çok teşekkür ederim beğendiğinize sevindim :)

    Derya Abla : teşekkürler tarifi ekledim :)

    Nurcum bloguna ilk yaptığım zamanlarda benim de öyle oluyordu kalıpta yaptığım hiçbirşey çıkmıyordu ama şimdi ne değişti bilmiyorum halbuki aynı şekilde pişiriyorum ama pıtır pıtır dökülüyolar hiç zorluk çıkartmıyorlar bana

    Nuray ablacım:Sana ayırdım ben gel bize yiyelim :) O böreği de açıcam heee anne usulu açıcam hemde naıslsa burada görürsünüz inşallah :)

    teşekkürler lemanice inşallah amiiin :)

    yeşim hanım keşke jormonsuz şööle mis gibi kokan güzel çilekler olsada yesek o taze çilek kokusu hele onun reçelini yaptın mı ımmm :)

    dantelistan çok teşekkürler makinam pek kalifiye bişey değil ama elimden geleni yaptım beğenmenize sevindim :)

    YanıtlaSil
  9. Eylül çok güzel gözüküyor tartlar.Çileğe de bayılırım zaten.
    Bende çok zaman hamuru pişirip reçel dökerim üzerine.(Tanelerinden tabii yada marmelatını)Acil misafirim olduğunda kurtarıcı oluyor gerçekten.Eline sağlık:)))

    YanıtlaSil
  10. gerçekten miss gibi olmuş. kokusu buralara kadar geldi. sunum harika eminim tadıda mukemmeldir...

    YanıtlaSil
  11. Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
    ekliycegim.

    YanıtlaSil
  12. Twitim ve facebook um yok en azından blogumun yok :) güzel sözleriniz için teşekkürler...son zamanlar yeni tarifler eklemeyemiyroum maalesef belki yeniden aktifleşirsem twit veya facebook açarım iyi günler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)