19 Nisan 2009

Türlü Türlü Şeyler :)


Oh çok şükür sonuında bi tarif ekliyorum hemiide bol resimli….aşama aşama yazdım yanlış yapma şansınız sıfır :D ya ama bu yemek bi lezzetli oluyo bi lezzetli oluyo ımmm ımhh yani nedesem naısl övsem bilmiyorum ki pişirdim ama son halinin resmini çekmedim…bu akşam çekerim olmazsa he bi de yumurtalı ekmek yaptım ama onu da yarın eklerim inşallah…Geçen hafta yaptığım hanı nıy nıylı nıy nıy vardı ya heh işte o öikolatalı turtaydı..amma velakin yendiği için resmi neym yok ama çok güzel bir yöntemle yapmıştım ya bi daha yapmak farz oldu şimdi işte tarif ;

Malzemeler
  • 4 patates

  • 2 kabak

  • 4 patlıcan
  • 2 çarliston biber
  • 2 soğan
  • 1-2 yemek kaşığı salça
  • su
  • tuz
  • kekik
  • karabiber

Yapılışı

  • Teflon tencere olması tercih sebebim bi kere onu söyleyim..Önce patatesleri soyup küp küp doğruyoruz ve tencerenin dibine seriyoruz...

  • Sonra kabakları doğrayıp pataterslerin üzerine

  • Sonra patlıcanları soyup doğrayıp kabakların üzerine,

  • sonrada biberleri ve soğanı doğrayıp patlıcanların üzerine seriyoruz.

  • Salçayı biraz su ile sulandırıp bir güzel üzerine ekliyoruz tuzunu kekiğini karabiberini yemeğin üztüne özenle serptikten sonra üstüne yaklaşana kadar (bakın üstünü kaptana kadar demiyorum yaklaşana kadar) su ekliyoruz.Tuzu ve baharatları ekledikten sonra suyu koyuyoruz ki su onları altlara götürebilsin...

  • Sonra ağzını kapayıp altını yakıyoruz ve karıştırmadan daha doğrusu elleşemden orta ateşte pişmeye bırakıyoruz.Afiyet Olsun

Not:Sarımsak da ekleyebilirsiniz öylede çok güzel oluyor...









3 yorum:

  1. bir sebze sever olarak nefis bir tad olduğunu düşünüyorum.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ayşecim ellerine sağlık tatlım varmı sebze gibisi mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  3. Hihihi :) Canım benim güzel sözlerin için teşekkür ederim utandım inan. Sadece içimden geldi seni şaşırtmak istedim mutlu olmana öyle sevindim ki anlatamam özellikle o kitabı henüz okumaman benim için büyüüük bi şans oldu, hani sormuştun Siyah Süt nasıl diye ben pek sevemedim o kitabı oyüzden onu yollamak istemedim...
    Buarada karanfil kitabın arasından dik dursun aşagı sarkmasın diye ince bir tel gecirdim fakat cok hoş durmadı örgünün içinde gri gri cok belli oldu oyüzden teli cıkarmak zorunda kaldım inşallah bu şelikdede içine siner ve kullanırsın...
    Sevgilerimle canımın içi...

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)