3 Mayıs 2009

Çilek Reçeli

Hadi bakalım paso çileklerden gidiyoruz :) farkındayım farkındayım ama çilekler çıkmışken ve çok güzel kokuyorken çilek reçeli yapmadan duramazdım heralde ah böğürtlen zamanı gelsede böğürtlen reçeli de yapsam ama hepsinin vakti var işte .Dün kahvaltı masasında eşime çay doldururken bir yandan da çilekleri doğrayıp şekere yatırdım ve kızkardeşimle dışarı çıktım akşam geldiğimde de sularını salmışlardı ve bende pişirdim hemencik.Bu ufak sos kasesi mi demem lazım acaba ufak minyatür kaselerimi ikeadan 4 tanesi 1,95 tl ye aldım :D çok da şirin duruyorlar ya hu bende fotoğraflarken bu kaselere bölüştürdüm ve dizdim tam karşıma.Lezzetli bi reçelim oldu ımmmh ımhh yeme de yanında yat amma velakin reçel açısından bir cennet olan evimizde pek barınır mı bılmıyorum annemlere götürmeyi düşünüyorum ne de olsa babam bayılıyor reçele tarif mi işte burada ;

Çilek Reçeli

Malzemeler


  • 1 kilo çilek

  • 1 kilo şeker

  • 3-4 damla limon suyu

Yapılışı



  • Çileklerimizi büyüklüğüne göre ikiye veya dörde bölüyoruz.

  • Tencereye koyup üzerine şekerimizi serpiyoruz bir güzelce

  • Sonra bırakıyoruz şekerle çilek haşır neşir olsunlar diye

  • Saatler sonra bi bakıyoruz aa kırmızı bir su ve içinde çileklerimiz şekerimiz erimiş

  • Ocağa alıp kaynatıyoruz ve kaynarken üstündeki köpükleri almayı unutmuyoruz ki berrrak bi reçelimiz olsun kıvamı koyulaşmaya başlayınca reçele benzemeye başladığı zaman yani

  • Kontrollü bi şekilde limonumuzu ekliyoruz ve 1-2 taşım daha kaynatıp alıyoruz ocaktan

  • Biraz duru gelebilir görünüşü ama soğuyunca daha yoğun bir kıvamı olacak.

  • Siz genede test etmek için porselen bir tabağa damlatın ve tabağı eğin eğer öbür tarafa doğru akmıyorsa olmuş demektir.

Afiyet Bal Şeker Olsun :)


7 yorum:

  1. Ayşe, harika ...

    Ben çileğe bayılırım. Her türlüsüne :)

    Misss kokulu çilek reçelin nefis olmuş. ellerine ssağlık.

    ben de isterim bböğüüürtttlen :)

    sıcacık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. aysecim ellerine saglık çilegi sevmeyen yoktur sen cileklitariflere devam et
    sevgiler
    iyi haftalar

    YanıtlaSil
  3. :) Ay datlum sen bunu pazar günü yaptın hemi ben de cumartesi gecesi yaptım kalmmış çileklerden ama hiç tarifle recel yapmadıgımdan şekerle cileginde bekletildigini bilmiyodum.
    Bizde şekerli kahvaltılıklar pek ragbet görmüyor aldıgım zaman sürüm sürüm sürünüyor garipcik neyse işte öyle özlemişizki receli yaptıgım bir avuç recelcik azkaldı bitecek ben bugün yarın hemen gidip cilek alıcam kuşum...
    Öptüm seni yanacıklarından by by..

    YanıtlaSil
  4. gecen yı o kadar çok yapmışımki yarısı hala duruyor kaynamaya başlayınca çilekleri alıp suyu kıvamını alıncaya kadar kaynatıp tekrar ilave ediyorum bir taşım kaynayınca kapatıyorum o zaman çilekler erimiyor

    YanıtlaSil
  5. hımm dantelistan bu dipnotu hemen tarif defterime not edicem ve bir dahaki yaptığımda dediğin gibi yapıcam bakalım naısl olucak püff nokta için çok teşekkürler


    Nurcumm bizdede reçeli ben çok severim kociş pek sevemz ama bende diyetteyim onun için pek üstüne düşemeyeceğim reçelin dooğru annemlere :)

    doğru sevilcim sevmeyen varsa bile çok azdır heralde

    zerrincim böğürtlen çıksın yapacapğım söz :)

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyorrr

    elletine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık bende bayılırım çilek reçeline .tabi bu aralar pek tadamıyorum malum diyetteyiz.herkes yemekteyiz biz ise diyetteyiz.:)
    ama çilek çok narin bir reçeldir.metal kaşık nemli kaşık değdirmemek gerekir .
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)