25 Mayıs 2009

Çilekli Mini Pastacıklar

Uzun zamandır tartelette de dahil olmak üzere birçok yabancı blogda gördüğüm bir tarifti bu ama jelatin kullandıkları için ve bende de jelatin olmadığı için birtürlü deneyemiyordum.Bu bekleyişim bu ayki lezzet dergisinde de aynı tarifi görmemle sona erdi çünkü onlar jelatin değil jöle(jel) kullanmışlardı.Denedim pek güzel oldu sonraki bir kaç denemeyle jöleye alternatiflerde buldum fark yoktu lakin lezzet dergisinin sevmediğim yanı tarifi öylesine yazıp geçmeleri.Halbuki dikkat edilmesi gereken o kadar çok nokta var ki karşılaşılan olumsuzluklarda pek çok ama sizin için kendimi feda ettim anacım kıymetimi bilin yani :D ve bu tarif bana çok başka ufuklar açtı . Farklı kremalar farklı sunumlar , yapılacak pek çok ama pek çok şey olduğunu gördüm.Yakında sizlerle değişik kremalar krema çeşitlerini kullanım yerlerini ve püf noktalarını paylaşıcam inşallah ama biraz daha araştırma yapmakta sakınca görmüyorum beni bekleyin anacım değişik pencereler açacam size :D Bu tarifi cumartesi akşamı yaptım süsledim eşim dedi ki ajkıım ben yiyim bunu dedi hayır olmaz yarın başka da yapıcam onlardan birini yersin dedim ya yiyim yiyim dedi ama direndim yok olmaz dedim :) ama ertesi gün yarım saatliğine uğrayan bacım betülle ikimiz yedik pastacığı ( aman kociş duymasın :D ) olsun bende ona kremalı havuçlu kek yaptım misler gibi onu yedi tarife geçeyim sonuna püf noktalarını ve dipnotlarını ekliycem yapmayı düşünürseniz onları okumadan geçmeyin :)

Bu tarifimi annelere özel ve güzel tarifler etkinliği için ozlemhan.blogspot.com'a gönderiyorum

25 Mayıs 1983 yılında hakka yürüyen üstad Necip Fazıl Kısakürek'i rahmet ve minnetle anıyoruz.Allah nurunu kabrinden eksik etmesin inşallah.

Çilekli Mini Pastacıklar

Malzemeler

  • 1 kat sade pasta tabanı (ben kendi yaptığım kakaolu keki kullandım )

  • 1 paket çilekli jöle (veya 1 yaprak jelatin veya tart jöle açıklamasını aşağıya yazıcam)

  • 2 paket krem şanti (1 kutu )

  • 1 su bardağı soğuk süt

  • 250 gr çilek

Yapılışı

  1. Şimdi öncelikle size 8 cm çapında mini kalıplar lazım araştırdım soruşturdum tanesi 7,5 ytl pahalı geldi bende kalıplarımı kendim yaptım kartondan 24cm/8cm şeritler kesip streçle kapladım.Kartonun kısa uçlarını birleştirip altı ve üstü açık silindir yaptım.
  2. Keni yaptığınız keki veya hazır pastabanı yaptığınız karton kalıbınızla kesin.
  3. Diklemeisne ikiye kestiğiniz çilekleri kesik yerleri kalıbın duvarına gelecek şekilde dizin.
  4. Jöleyi poşetinin üzerindeki tarife göre yapın (2,5 çay bardağı sıcak su ile eritildikten sonra 2, çay bardağı da soğuk su eklenmesi gerektiğini yazıyor poşetinin üzerinde ama ben soğuk suyu 1,5 çay bardağı ekledim yoğun bir yapısı olsun diye)
  5. Jöleyi yaptığınızda su gibi olucak ve oda sıcaklığına gelse bile herhangi bir donma göremeyeceksinzi üzülmeyin olmadı diye oluyor ama biraz uzun sürüyor soğuyup kıvam alması.
  6. Krem şantiyi soğuk sütle çırpıp yavaş yavaş oda sıcaklığına gelen jöleyi ekleyerek çırpın kıvamı koyu ayran gibi olana kadar jöle eklemeye devam edin (jöle bu arada hala sıvı durumda tabii ) Krem şantiyle iyice özleşip koyu ayran gibi kıvam alınca.Yani kalıba çileklerin üzerine döktüğümüz zaman kenarlardan çıkmayacak kıvamda olmalı.Eğer yok ben biraz soğutayım donsun öyle koyarım diyorsanız hiç koyamazsıonız çünkü soğuduğu zaman marshmellow gibi oluyor.
  7. Evet özetlersek kalıbımızla kekimizi kestik kek kalıbımızın içindeyken üstüne diklemesine kestiğimiz çilekleri dizdik ve krema karışımımızı ekledik şimdi dolaba kaldırıp soğutuyoruz .
  8. Kreması katılaştığı zaman da dolaptan çıkarıyoruz dikkatli bir şekilde kalıptan ayırıp mini pastacığımızı süsülüyoruz

Afiyet olsun :)

Kendime not:Dipnot ekle

13 yorum:

  1. wawww diyorum başka söze gerek yok....

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim nezaket buyurmuşsunuz :)

    bu arada tarifi de okurmusunuz acaba

    anlaşlmayan bir yer varsa düzelteyim veya

    soruları yanıtlayabilirim lezzet dergisini

    de protesto ediyorum çok kabaca anlatmışlar

    halbuki arada aksilikler çıkıyor

    YanıtlaSil
  3. ben tarifi sonuna nkadar okudum çünkü yapmayı planladığım bir tarifde...ben anladım anlaşılır yani....bu arada bardağı sormuşsunuz.ç..tarif de resimde bana ait değil çok sevdiğim bir tanıdığımın ablasdı benim için çekip yollamış...o yüzden bilmiyorum ama bu tür bardakları başabahçede bulabilirsiniz....

    YanıtlaSil
  4. görüntü süper ellerine sağlık.sabırsızlıkla araştırmalarını bekliyorum ve bunun için takdir ediyorum canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. nilcim bu yorumu senden almak mutluluk verdi bana inşallah faydalı olabiliyorumdur :)

    YanıtlaSil
  6. Ayşecim kapkeklerimi beğenmene çok sevindim:)
    Hello kitylerde şeker hamurundan , üzerindeki çizimlerde gıda boyalı kalemlerle yapıldığı için hepsi yenilebilir.

    YanıtlaSil
  7. Ya bırak.. Kek yaptım düyo.. dün attım ağzıma bir miktar. şekeri yok bunun :) bu kek sayılmaz bu olsa olsa havuçlu ekmek sayılır :d ben pastamı istiyorum o kadar! :)

    ve madem Araştırma geliştirme aşamasındasın. Bu pasta lezzetini kaybetmeden nasıl diyete uygun bir hale gelir onuda araştır :d ödev sana :p

    YanıtlaSil
  8. Havuçlu kekten bahsediyorsun aşkım ama şekerimiz bitmişti yapacak birşey yok :D sen iyisimi git 5-10 kilo şeker al :D kurabiye yapacam bu akşam :D mucx

    YanıtlaSil
  9. Vawwwww hımm bu ne güzel görüntü ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  10. bende yeşime not ekleyim o zaman bu minikleri mutlaka yap hemen yeee

    ellerine sağlık
    sevgilerrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  11. bir ben beceriksizim herhalde bu konularda =))

    YanıtlaSil
  12. Cok güzel olmus...Ellerine saglik.Cok ama cok hosuma gitti....Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)