28 Mayıs 2009

Krema Dosyası Bölüm 1

Resim Alıntırdır. Danilo chutzpah's

Evet kremalar hakkında bir yazı yazacağımı söylemiştim ama sanırım bu düşündüğümden zor olucak .Yazmaya girişince şundanda bahsetsem mi yok yok bunu yazsamı e tabi yazayım acaba şu bilgi doğru muydu hemen araştırayım gibi durumlara girdim baya bi açıldık yani :)
Elimden ve Dilimden geldiği kadar inşallah anlatmaya çalışayım ben.Sürç-ü lisan edersem şimdiden affola.He ola ki ya şu şöyle değil miydi şu bence yanlış falan diye düşünüyorsanız ya kardeşim o öylede bu neden böyle derseniz hiç çekinmeyin yazın anacım yanlış varsa bağdattan döner vesselam :)

Sizlerle şu başlıkları paylaşıcam :)

  1. Krema Çeşitleri

  2. Krema Tarifleri ve kullanım yerleri

  3. Püf Noktaları ve örnekler

Krema Tairfleri ve kullanım yerleri ile püf noktaları ve Örnekler 2. ve 3. bölümlerde :)

1.Krema Çeşitleri

Kremaları süsleme,dolgu,ağırlık ve hafiflik gibi başlıklarda sınıfyalabiliriz aslında.Ama ilk önce benim mutfak maceramın başlarında anlamakta baya güçlük çektiğim ağır krema dolgu krema fark ne ? Kremanın ağırı hafifi olurmu krema kremadır.Düşünce ve keşmekeşlerimden yola çıkarak ilk önce bu bahsettiğim sınıfları açıklamak istiyorum izninizle.

Kremaların birçoğu süsleme için kullanılabilir ama her krema her yerde kullanılamayabilir.Peki neden kullanılamaz çok güzel bir soru.
Mesela royal icing kurabiye , kapkek ve pasta süslemek için muhteşem bir krema iken pastada dolgu için kullanacağımız zaman pek iyi bir yoldaş olduğunu söyleyemeyiz ama tabii bunu dememdeki amacım hayal gücünüzü veya damak tadınızı kısıtlamak değil.

Dolgu için müsait olan kremalar genelde ağır kremalardır.Bu tip kremalar pasta arasında olduğu içi ağırlığı bizim için problem olmaz (merak etmeyin birazdan anlayacaksınız ağır krema olayını) mesela şurada yaptığım minik pastacık var ya evet işte onu yaparken kalıbın içine çilekleri dizdikten sonra mesela muhallebi kıvamında veya puding gibi bir krema kullansaydım ömrü billah resimdeki gibi durmazdı sebebi ise puding benzeri kremaların krem şanti gibi köpük köpük ve hafif olmamasının yanı sıra keke ve çileklere yapışmayarak zorluk çıkartması olurdu.Ve puding veya kullandığınız krema dolapta ne kadar beklemiş olursa olsun kalıbınızı çıkarttığınız anda olmasa da 5-10 dakika içinde çilekleri fırlatmak suretiyle yayılarak formunu bozması ile sonuçlanırdı. Sebebi:mini pastacığımızın yüksek olması ,dibinde çilek olduğu için kremanın alt tarafta daha az ve ince bir halde bulunması ile üst tarafı taşıyamayarak yıkılması, ve pudingin keke istediğimiz gibi yapışmamasıdır. Yabancı bloglardada görmüşsünüdür katları dümdüz olan pastaları , düzdürler çünkü aralarında yayılmayan hafif köpüklü bir krema kullanmışlardır.

İşte beni uzun süredir bu tür tarifler denemekten alıkoyan da budur zaten.Kremşanti yerine başka bir hafif krema arayışlarım bu arayışlarımın hep jelatinli tariflerle sonuçlanması beni bu kadar zaman bekletti ve ben bu durumları düşünerek kafadan bir tarif uydurup puding koymadım çünkü bunların olacağını daha önceki denemelerime dayanarak kestirebiliyordum.

Sözün özü pasta ve kapkeklerde ağır kremaları dolgu kreması olarak kullanabilirz problem yapmaz ama şekilde gösterdiğim gibi bir pastacık yaparken ağır krema kullanamayız fizik kuralı napalım :)

Pek çok tiramisu tarifi görmüşsünüzdür pandispanyası veya kedi dili bisküvisi kayacak gibi durur ama kreması öyle lezzetlidir ki ımm ımm yemeye doyamazsınız.Pek çok tiramisu da görmüşsünüzdür ki dümdüz simetrik gözüküyor ama kremasını yediniz aynı muhallebi gibi hoşunuza gitmedi krema…..Tiramisu kreması içinde peynir ihtiva ettiğinden ve ağır bir krema olması hasebiyle hele hele düzgünce sürülü pandispanyalar düzgünce yerleştirilmediyse bu tip görüntüyle karşılaşmak mümkün ama kimisi de nişastasını fazla koyar veya peynirini azaltır bu gibi durumlarda da krema hafif olmaz ama daha donuk olur (mesela su muhallebisi donuktur,Sütlaç donuk değildir gözünüzde canlandımı bakayım :)) ve donuk olması kremanın fazla yayılmasını engeller.

7 yorum:

  1. Ayşecim ilk dersimi aldım:)sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Estağfurullah ablacım ders vermek nedemek ben aciz bir öğrenciyim bildiğim bir kaç noktayı paylaşmak istiyorum sadece çünkü ben çok fazla denemeyle ve yanılmayla öğreendim üstüne üstlük öğrenebileceğim kimsede yoktu :) insanlar daha kolay öğrenebilsinler diye yazıyorum

    YanıtlaSil
  3. Merhaba canim,
    seni blogumda görünce bir ziyaret edeyim dedim.
    Aman iyikide gelmisim, kremalarla karsilandim:)
    senden habersiz biraz dolastim buralarda. Pek lezzetli bir blog burasi. Yaza girerken birazda tehlikelimi ne?
    Besiktas yazinizida okudum, ben GSliyim ama sizin adiniza cok sevindik. Feneri yendiginiz icin.
    Umarim sampiyon olursunuz bu sene. Biz olamiyoruz ya onun icin bu kadar centilmenim:)

    Neyse güzelim sevindim, beni ziyaret etmene. Tesekkürler.
    Öptüm

    YanıtlaSil
  4. Krema mııııı mmm çileği batırıp yiceksin mis gibi. Aklıma ilk o geldi :) Ama eğitici bir yazı olmuş devamını beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Heh işte bende birsencede gecen gün güzel bir pasta gördüm sonra baktım tarifine jelatin diyo ben birara jelatin cok aradım bulamadım o nedenle kalsın boşver dedim kendi kendime, sonra senin o alttaki pstacıgı gördüm bayıldım ya hemen malzemelere baktım jelatin yoksa çilek jölesi yazıyodu dün markete gidince jöleyide rafta görünce hemmen daldım...
    Lafın kısası alttaki pastayı ilk fırsatta yapicim yalnız büyük kalıpta yapim diyorum ugraşamam valla karton kes et :)
    Birseninkide jöle ile olur mu bilmiyorum ama oda aklımda ya neyse uzattım da uzattım konuyu bilki bu krema konusuyla ilgiliyim yazının devamını bekliyorum nekadar uzun olursa olsun sen yaz ben sıkılmadan okurum.
    He buarada sesim solugum çıkmıyo çünkü bir haftadır habire misafirim var yaz geldi ya millet averelikten habire dolaşıyor neyse Rabbim kesmesin sayelerinde kaçgündür keyfim yerinde...
    Merak ettigin için teşekküür ederim tatlım öptüm seni yanacıklarından bay bay...

    YanıtlaSil
  6. olur canım büyük kalıplada olur nolcakmış hatta dur bende yapayım ya haftasonu evet evet iyi olur :)
    oh ne güzel gecendede bizim eve misafir akını vardı eşimde şaşırmış garibim herkes senelik izne çıktıımı duydu da kutlamaya mı gelıo ne fln dio :D öyle işte hayat akan bi su şekerim napican bu arada kitabı çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooook beğendim yemin ederim bak sahi söyluyorum ya hiç bitmesin istiyorum hiç hiç hiç ama ders çalışmayıp kitap okuyorum umarım arapça sınavında umut dan da 1-2 paragraf sorarlar :D ayy ayy iş yerındeyken eve gitsemde kitap okusam diom kıı resmen müptela oldum :D

    mucx tekrar çok teşekkür ediorm sana en emin olana O'na emanetsin :)

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel bilgiler eline sağlık

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)