21 Mayıs 2009

Mahluta Çorbası

Mehmet Akif in bir sözü vardı neydi ya tam da hatırlayamıyorum Yemeklerden önce çorba içmeyi bişeyden öncede bişey yapmayı bulana Allah rahmet etsin diyordu ama bak gene yarısını hatırlayamadım.Evet üstad ne güzel demiş dimi bunu da çok güzel demiş yemeklerden önce çorba içmeyi bulana Allah rahmet etsin yoksa midemize otururdu valla yediklerimiz.Efendim Mehmet Akif Çorba içmeyi çok severmiş bunu da her seferinde dile getirirmiş geçen sene Burç Fm deki tarih musahebelerinden dinlemiştim bu güzide programı da kıymetli kültür tarihçilerinden olan Dursun Gürlek beyefendi sunuyor ama hem edası hem uslubu aman yarabbi çok hoş Allah razı olsun ondan pek çok şey öğrendim dinledim.İşte bunu da oradan dinlemiştim…

Bu arada Not:Mehmet Akif'ten sözetmemle arka plandaki safahat arasında bi bağlantı yok tamamen tevafuk bende şaşırmış durumdayım şu an.

Şok Şok Şok gördüğünüz gibi Mehmet Akifle çok benziyorum çünkü bende çorbayı çok seviyorum heheh :) hatta hatta istiklal marşını yazarken bende yanındaydım Akif’in yaa yaa çok zor günlerdi işte o zaman bende Sırat-ı Müstakim ve Sebilü'r-Reşad dağıtımcılığı koordinatörüydüm :D neyse şakası bile yapılmayacak günler çok zorluklar yaşanmış .Büyük büyük anneannem anlatırken ağlarmış Allah 7 neslime çoluğuma çocuğuma çocuğumun çocuğuna kimseye savaş göstermesin dermiş düşündükçe içim yanıyor dermiş İşte böyle bu günlerimizin değerini bilelim diyeceğim ama öyle bi zamandayız ki MehmetAkif'ten bir söz ile özetlemek istiyorum bu düşüncemi de “Artık iki yüzlü insanları sevmeye başladım.Çünkü yaşadıkça yirmi yüzlü insanlar görmeye başladım”

İşte böyleyken böyle kardeşlerim ağabeylerim ablalarım sonuç olarak Mehmet Akif çorbayı çok severmiş çorba yemeyi ihmal etmeyin çünkü çok sağlıklı . Bu çorbayı da daha önce tatmayan varsa hiç çekinmesin zira pek lezzetli.Ve ayrıca mercimekten başka çorba yemeyenlere yedirebileceğiniz bir çorba(anladın sen onu :)) .He bu arada Hayırlı Cumalar .Tarif Lezzet Dergisinden İşte tarif :


Mahluta Çorbası

Malzemeler

  • 6 su bardağı su
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 soğan
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • yarım limonun suyu
  • tuz

Üzeri İçin

  • 2 yemek kaşığı tereyağı/margarin
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

Yapılışı

  1. Soğanı soyup doğrayıp tencereye alıyoruz .
  2. Yıkayıp süzdüğümüz mercimek ile pirinci ve 6 bardak suyu da tencereye ekliyoruz
  3. Pirinç ve mercimekler yumuşayana kadar pişiriyoruz.(Kapağını kapatmayın yoksa taşar :))
  4. Pirinç ve mercimek yumuşadığı zaman kimyon tuz ve limon suyunu ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
  5. Ve blendırdan geçiriyoruz (Ben blendırdan fazla geçirmiyorum yani su gibi yapmıyorum biraz tanelerinin kalmasına izin veriyorum öyle daha çok hoşuma gidiyor)
  6. Bu arada çorbanız çok koyu olmuşsa sıcak su ekleyebilirsiniz.
  7. Bir tavada yağı ertitip kırmızı pul biberide ekleyip sos yapıyoruz ve çorbamızın üstüne serpiyoruz.(Ben karabiberi çok sevdiğim için karabiberde ekledim ve üzerini nane yaprağı ile süsledim)
  8. Afiyet olsun


5 yorum:

  1. ellerine saglık aysecim
    çorbayı sevmeyen yoktur sanırım bende cok sevenlerdenim her yemekte mutlaka ararım
    sevgiler hayırlı cumalar şimdiden iyi bir hafta sonu dilrim

    YanıtlaSil
  2. super gorunuyyor arkadasım elelrıne saglık

    YanıtlaSil
  3. Ya ben senin üslubunu çok seviyorum birde yosunbuka'yla kakolu pasta var he bide leyya var yazılarını zevkle okudugum...
    Okurken sıkılmıyorum nekadar uzunmuş demiyorum...
    İşte efenim konuya geleyim bende Mehmet Akif Ersoy gibi duacıyım çorbayı yemek öncesine gerekli görenlere ya nasıl bi cümle oldu bu anlamadım neyse anlıyorsun sen beni biliyorum, kafamda hiçbir cümleyi toparlayamıyorum bu günlerde mazur gör beni...
    Bende sevilimin de degi gibi ararım çorbayı yemekler de bu çorbanı bugün yapicim.
    Bak buarada yapicim diyorum ya sana her seferin de inan kesin kez yapıyorum birtek kulak çorbası vardı yapamadım halada aklımdadır birde malumun tart...
    Yani inan laf olsun torba dolsun diye asla yorum karalamam....
    Neyse kaçtım canım ben, çok öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık evet çorba mutlaka tüketilmesi gereken yiyeceklerden olmalıdır su gibi yani sevgiler

    YanıtlaSil
  5. yorumalrınız için çok teşekkür ederim kardeşlerim ablalarım :D

    nurcum çok teşekkürler benim için çok güzel bir iltifat bu gerçekten zira insanlar sıkılır okumaz diye düşünüyordum daha neler yazıcam inşallah :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)