11 Mayıs 2009

Patlıcan Salatası


Sevgili zevc im ile diyetteyiz ve malumunuz odur ki hafif şeyler yemeye çalışıyoruz (Cumartesi günkü tiramisu un kurabiyesi haşhaşlı çörek ve patates salatası gibi milyon kaloriyi yemek suretiyle aldığımı saymazsak tabii diyetteyim :) ) Aslında öyle liste yapamam ben öle sıkıştıramam kendimi özgürüm malesef :D onun için kafama göre takılıyorum ama çok yememeye de çalışıyorum işte bu da geçen akşamdan patlıcan salatamız nasıl lezzetli gözüküyo değil mi :D
İlk patlıcan salatası yapıcam zaman çok düşünmüştüm nasıl bir tadı olacağını kesitremiyordum ve bunun için baya bekledim biri yapsında tadına bakayım diye :) Ve evlendikten sonra eskişehire gitmiştik kayınvalidem ismail çok seviyor diye yapmıştı ve ilk orada yemiştim bende bayada hoşuma gitti hani değişikti ama öyle reformlara yol açıcak egzantirik bir tadı yoktu demem o ki deneyecekseniz korkmayın arkanızdayım ben :) biz yedik valla hapur hupur tavsiye ediyoruz işte tarif:


Patlıcan Salatası

Malzemeler

  • 3 tane közlenmiş patlıcan
  • 2 tane közlenmiş kırmızı biber (ben konserve kullandım
  • 1 domates
  • 1 salatalık
  • 1 soğan
  • 1 tatlı kaşığı yağ (diyetteyiz ya ondan siz daha fazla katabilirsiniz)
  • limon
  • tuz

Not:Kayınvalidem taze nane ve maydonoz da ekliyor öylede çok güzel

Yapılışı

  1. Patlıcanlara boylamasına çizik atın ve ve fırında közleyin (hemen közleniyor yüksek ısıya alırsanız iyi olur )
  2. Közlenen patlıcanları közlenmiş biberleri domatesi saltalığı soğanı vs doğrayıp karıştırın yağını tuzunu ve limonunu ekleyip servis yapın Afiyet olsun :)

5 yorum:

  1. Patlıcanın herşeyini severim helede salatasını.Eline sağlık eminim çok leziz olmuştur:)

    YanıtlaSil
  2. hem lezzetli hem sağlıklı hem diyet daha ne olsun

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ah benim canım arkadaşım kardeşim yoldaşım arım balım petegim gülüm dalım çiegim :) rabbim senin yoklugunu göstermesin bana bitanesin varyaaa... anladın sen onu.
    Buarada ellerine saglık salatandan da un kurabiyenden de aldım hastalıktan geberiyorum ama gözüm yine yemekte degilmi?
    Gercekten ya inan hele un kurabiyesine hiç dayanamıyorum bugün birazcık iyi olrsam kesinlikle yapacagım kesinlikle...

    YanıtlaSil
  4. patlıcan olsun da ne olursa olsun okadar çok severim ki .senin salatan harika zaten ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ayşecim sebze yemeyen ben patlıcanın her yemeğini yiyebilirim. Salatası ayrıca güzel olur. Hem de diyete uygun. Ellerine sağlık Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)