18 Mayıs 2009

Sarma Nasıl Sarılır

"Efendim yapamayacağım(ız) şey yok ve istediğimiz sürece -ki istemek bir duadır- ve Allah dualarımıza cevap verir ümitli sloganlarımla işte buradayım.Siz evet evet siz neden sarma saramayasınız ki ? saranların ne fazlası var ayyool " ile noktaladığım gazlı giriş cümlemden sonra asıl meseleye geçebilirim sanıyorum :) (ya buraya kadar kırk tane yanlış yapıp düzelttim bir yazabilsem neler yazıcam da işte bu konuyu ayrıca ele almam lazım)

Sarma için iç yapmayı burada anlattım efendim oradan okuyup yapabilirsiniz.Sarmayı aşağıdaki resimlerle birazdan anlatmaya başlıyorum kimisi elinde sarabilir ama ben elimde saramıyorum henüz demiycem çünkü uzun zamandır biliyorum sarma sarmayı ama elimde saramıyorum mesela annemde tabakta saramıyo kadın elinde sarmaya alışmış herkesin alışkanlığı farklı anacım napicaksın aldım önüme tabağımı ve sarmaya başladım.

İç Harcı İçin Tarif Burada


1.Yaprağımızı tabağımıza güzelce seriyoruz.Her yaprak şekildeki gibi özel ve güzel olmayabilir :)
ama napicaz güzel değil diye sarmıycak mıyız tabii ki sarıcaz çok parçalı olanlar var hiç aldırmadan sanki aynı böyleymiş gibi sarıcaz :)


2.İç Harcı yapmıştık ya heh işte ordan iç alıp şekildeki gibi uzun ve ince şekilde yaprağımızın üst kısmına seriyoruz.İçi çok koyarsak Pirinçler pişince şişeceği için sarmamızın formunu bozabilir tam tersi içi az koyarsak da bu sefer haşlanmış yaprak yeriz ki bunu hiç birimiz istemeyiz heralde içi boş bir sarma olmasın yaptıklarımız .1 tatlı kaşığı yada bir çay kaşığı iç koyun demiyorum yaprağınızın kimi küçüktür kimi büyük bunun için ölçü değişir siz göz kararı yaprağa göre iç koyun ve sarın ve içi koyupta sararken dikkat edin dombili dombili değil nazik bir sarma tanesi olsun


3.İçi koyduktan sonra yaprağımızın iki yanında boş kalan yerleri için üstüne doğru örtüyoruz


4.Daha sonra şekildede olduğu gibi yaprağın üst kısmında kalan açık yerleri için üstüne doğru kapatıyoruz


5."4"numaralı adımdaki kapattığımız yerlerden içle beraber tutarak aşağı doğru çok sıkmadan rulo yapıyoruz çok sıkarsak içine su almayacağı için lezzetli olmaz o da bir tarafa arada pişmeyen pirinçler kalır sert sert.Ne çok gevşek ne çok sıkı sarmaya devam ediyoruz


6.Beşinci adımda artık rulomuz oluştuğu için aşağı doğru sarmaya devam ediyoruz


7.Taa taammm ve sarmamız hazır

Not:Sarmaları tencereye yerleştirmeden önce bir-iki yaprağı tencerenin dibine sererseniz piştikten sonra herhangi bir dibi tutma veya tencere dibine yapışma durumunda sarmalarınıza zarar gelmesini engellemiş olursunuz .Sarmalarınızı pişirirken suyunu ekledikten sonra üstüne ağırlık koyun porselen bir tabak olabilir böylece sarmalarınız pişerken açılmazlar.Yok artık açılır mı o kadar da değil güzelce sardık diyorda inanmıyorsanız bi deneyim bakalım açılıyor mu açılmıyor mu hııııııııı :D ve son olarak sarmalarınızın üstünede yapraktan örterseniz kararmalarını engellemiş yeşil yeşil kalmalarını sağlamış olursunuz.


Afiyet Olsun

9 yorum:

  1. ancak bu kadar guzel anlatılırdı ellerine saglık canım benim
    emegine saglık
    sevgiler güzel bir hafta olsun...

    YanıtlaSil
  2. Ayşeciğim ne güzel anlatmışsın harikasın elle
    rine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. off kalem gibi olmuş ellerine sağlık tabi ya atla deve değil ya isteyen yapar dikkat (isteyen dedim yani istemek şart)
    harika olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim inşallah sarma bilmeyenlerin anlayacağı şekilde olmuştur :)

    YanıtlaSil
  5. Aha valla ben şimdi tez elden bir forum açiciiiim senin bu şahane anlatımlı hemide üzeri yazısız :D resimlerini alaraktan forumuma koyiciiiiim.
    MUHAHAHAA :D
    Sen sarmaları sararken bende bu konuya iyice sardım degil mi? Öff bana da ögk geldi artık özür dilerim igrenç espirim :) için ellerine saglık canım benim...
    Buarada mail attım sana kuzucugum oku olur mu...
    MUCKKKK MUCK CAN HATİCEM...

    YanıtlaSil
  6. Eline,diline,yaprağına hatta şık tabağına sağlık canım...
    Sen sar ben yerim:))))
    Birde ben altına kemikli et falanda dizerim tadı hoş olur.....

    YanıtlaSil
  7. oh olsun kım demıs erkekler saramazdıye anneme seslenıyorum annecım valla cok basıtmıs ben kaptım bu ısı:):)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel analtmışsınız..bende saramayanlardanım,tesadüfen gördüm yazınızı..umarım işime yarar..

    YanıtlaSil
  9. Cok isime yaradi ilk defa sarma sardim:))

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)