6 Mayıs 2009

Un Kurabiyesi


İki gündür unutuyorum bu tarifi eklemeyi aslında aklımdada hep evde kalıyor resimler dünde usb belleğimdeki portable photoshop um çalışmadığı için ne oldu bilmiyorum resimelri düzenleyemedim dedim eve gidince hallederim efendim eve de gidersin yorulmuşum zaten bi koymuşum kafayı uyumuşum eşim gelmiş yatmış o da uyumuş biz bi uyandım saat gece 3,30 aa yemek yemedik benim işim vardı vs camlar açıktı kapıyı kitlemedik fln Allah tan gece bişey olmamış çünkü 1. kattayız ve her taraf açık kapı da kilitli değil insanın aklına bi sürü şey geliyo neyse her tarafı kapadık dedik biz gene uyumaya devam edelim 6 da kalkar kahvaltı yaparız öylede yaptık bii güzel kahvaltı yaptık sonracıma bir de bilgisayar başında vakit geçirdik sonrada doğru işe yollandık :D

Bu kurabiye , çikolatalı rulo pasta ve su böreği yapmıştık geçen akşam düğün tarihini kararlaştırmak için annemlere gelen kardeşimin kayınvalidesigil için(amma uzun bi cümle oldu bee).
İşten çıktım annemlere gittim hemen koyulduk işe sonradan meltemde geldi işten o da yardım etti 1-1,5 saate hepsi hazırdı.Çok da beğendiler hani ellrimize sağlık...teşekkürler portakalağacı :)
Tarifi değişiklik yapmadan aynen uyguladım ama üzerine pudra şekeri eklemedim..Tavsiye ederim çok lezzetli oldular...

Un Kurabiyesi

Malzemeler
  • 1 paket margarin, oda sıcaklığında (ben tereyağı kullandım)
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 kaşık pudra şekeri
  • 4 kaşık buğday nişastası
  • Alabildiği kadar un (4,5 - 5 bardak)
  • 1 çay bardağı pudra şekeri (Üzeri için)
Yapılışı

  1. Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun.
  2. Daha sonra hamurdan uygun büyüklükte parçalar koparıp rulo şekline getirin ve bıçakla verev şeklinde kesin ve üzerine bıçakla 2 çizik atın (ben yuvarladım)
  3. Önceden ısıtılmış 160C fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Fırından çıkınca pudra şekerine bulayın.
  4. Afiyet Olsuuunnn :)

12 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, resmi görünce bloglarda gezerken dayanamadım girdim sayfana.İyikide girmişim.Çok güzel bir tarif ve çok güzelde yapmışsın.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. canım ziyaretine çok sevindim bende iadei ziyarete geldim kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık.sevgiler (yalnizkraalice.blogspot.com) ve ferzanhobi

    YanıtlaSil
  3. Ayşeciğim en sevdiğim kurabiye olmazsa olmazım
    ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Ayşe'cim canım merhaba..Kurbişler nefis görünüyor...Birini alayım çayıma eşlik etsin..
    Bu arada ne güzel uyumuşsunuz ayol...Azcıkta ben uyusam neyseee uzamasın mubabbetim:))

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar kar topu gibi ellerine sağlık canımm:))

    YanıtlaSil
  6. Ayşe'cim yine ben canım...Tunus işi tek ve uzun birşiş tığ gibi başı var..Örmek istediğin kadar zincir çekip zincire tel ala ala sona gelip sonrada tel ala ala tek tek geri geri geliyorsun..bir zincir çekip bu sefer geri aldığın tellerin alttan sabitlerine batıp ileriileri gidip sondan geri geri dönüyorsun...kısaca çook sağlamdır hiç esnemez vede eskimez..
    google tunus örgüsü yazarsan daha açıklayıcı linkler bulursun canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. uyyy ben korktum sen öyle deyince sonunu okumadan:))iykide bişey olmamış camların açık olması falan dünyanın binbir türlü hali var.neyse gelelim kurabişlere---çok harikalar,ellerine sağlık tatlım byy.

    YanıtlaSil
  8. ELLERİNE SAĞLIK BENDE ZEVKLE MİSAFİRLERİME YAPARIM BU KURABİYEYİ SEVGİLER

    YanıtlaSil
  9. Ayşe'cim merhaba canım..Bilmiyorumçocuğun falan varmı ..anneler gününü kutluyorum...sevgilerimle..

    haa unutmadan nur'da görmüştüm çorapların vardıya buraya bir bak istersen sana fikir olabilir..

    http://akasyakokusu.blogspot.com/2008/07/oraptan-paspas-yapm.html

    YanıtlaSil
  10. benim en dayanamadıgım noktadır..kurabiyeler..napayım çook seviyom..onunla karnımı bile doyurabilirim..:)

    seviyorum bu tarz blogları..elnize sağlık;)

    notcuk: bloguma ziyaretiniz ve tatlı duygulu yorumunuz için teşekkür ederim..

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Tatlım un kurabiyesi tarifini almaya geldim öglen çaya gel bana olur mu :)
    MUCCCCCK
    A Buarada canım rabbim kardeşinin evliligini hayırlı etsin yuvalarından huzur eksik olmasın..
    Kendine iyi bak canım öptümmm

    YanıtlaSil
  12. nurcum gelirim tabiii ya zaten iş yerinin çaylarını hiç beğenmıyorum ıyyhh güzel demleyemiyorlar :D sen mis gibi demliyorsundur şimdi birde un kurabiyesi ımmh ımhh :) bak kaç gündür benımde canım un kurabiyesi çekiyo yapmaya fırsat bulamaıdm bu akşam da ben yaparım inşallah hatta birde yeni tarif deniycem bakalım bi aksilik çıkmazsa.

    Afiyet olsun şeker :)

    Duaların içinde ayrıca teşekkürler Allah razı olsun :) muccckkss

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)