17 Mayıs 2009

Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Evet umursuzca pazarda dolanıp meyveye sebzeye saldırdığım bir gündü cumartesi ve tabii aynı zamanda kokusuna bayıldığım için yarım kilo aldığım dayanamayıp yıkamadan(!) yolda birtanesini yediğim ve geri kalanını markette (sanırım) unuttuğum ve kaysı da kaysı diye kafamı yediğim bir gündü de tabii.Ve aylardır aradığımı bulma ihtimali ile gezişlerim ve sorularım.İlk önce taze nane ve maydonoz aldığım yere sordum

me:Pardon reyhan var mı acaba
he:Yok abla
me:Ne zaman geliyo bu reyhan ya bahar bahar baharda geldi aaaa (son bir senedir reyhan bulamadığım için sarmaya hasret kalmışımdır.onun içindir bu çemkirme)
he:ayda yılda bi kere geliyo abla şansına
bu son sözle ister istemez çektim gittim tezgahın başından öyle hızlı hızlı yürürüken bir sarımsak kokusu aman Allah ım öyle güzel kokuyor ki durdum baktım taze sarımsak yok ıh almıycam dedim biraz yürüdüm sonra dayanamadım geri döndüm bi demet alabilir miyim ? taze nanemi maydonozumu limonumu ve sarımsağı mı almıştım daha ne olsundu tabii ki de reyhan olsundu ama yok napalım ahh ahh diye içten geçirilirken abov reyhan bu ya
me:pardon beyfendi şu reyhan değil mi ? ben yanlış görmüyorum yani
he:he evet abla reyhan
me:hahaha gökte ararken yerde buldum yaa Allah razı olsun sizden ne zamanları getiriyorsunuz bunu
he:yazın çok kez getiriyoruz
Şimdi bu ilk pazarcıya nedemeli kandırdı beni şansına diyerek iki adım ötede buldum reyhanı neyse eşime kıymayı çıkarttırmıştım köfte yapıcam diye reyhan buldum ya dolma doldurcam ben dedim eşimde hayır ya bak aklımada geldi bi de başka bişey yapıcam derse papaz oluruz diye lütfen köfte diyom ben dedi yaptık köfteyi ama ilk kez ben bu kadar güzel köfte yaptım tarifi yok çünkü ne kattığımı ne kadar kattığımı bilmiyorum muhtemelen bir dahakinede aynı şekilde yapamıycam.
Neyse pazar günü koloni halinde pikniğe gideceğimiz için (1 aile biz 1 aile annemler 3 aile akrabalarımız şeklinde) dedim en iyisi sarma sarayım ben hem pikniğede gidices yeriz kayınvalidemden öğrendiğim püf noktalarını hemen gözden geçirdim ve tamam dedim yapıyorum.Sarma sarmayı zaten biliyorudum annem eski sarıcılardandır :D ama kayınvalidemde eski iç yapıcılardan olsagerek çok lezzetli oluyor yaptığı iç.Bende ondan gördüğüm gibi yaptım içini annemden gördüğüm gibide sardım yani iki kaynağı birleştirmiş oldum :D babam sarmayı yedi piknikte ne güzel olmuşş sarma ya ne güzel olmuş dedi bööyle ani bi tepkiydi şaşırdı adam ben yaptım dedim valla süper didi ehehehe :D herkes 2'şer 3'er götürdü bende keyiflendim tabii ama gecenin körüne kadar sarma sardım hee çok hızlı saramıyorum ama güzel sarıyorum bee olsun :) ama bizim bi Betül var hani burada bahsettiğim cadı maşallah bak o hızlı sarıyor üşenirseniz size bir telefon kadar yakın :D numarayı veriyorum neyse tmm vermiyorum ehehe


Tarifi aşağıda nasıl saracağınızda işte burada herkes sarma sarsın diye yuppii !!!

Yaprak Sarma

Malzemeler
  • 2,5 su bardağı pirinç
  • yarım demet reyhan
  • çeyrek demet taze nane (kuru nane kullanırsanız 1-2 çay kaşığı olabilir)
  • yarım demet maydonoz
  • 4 tane soğan
  • 3 tane çarliston veya sivri biber
  • 2 domates (kabukları soyulup küp küp kesilmiş)
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı (veya sıvıyağ)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası (yoksa domates salçasını 2 kaşık katın)
  • 6 -7 diş taze sarımsak (kurusu da olur )
  • tuz
  • kırmızı biber
  • yarım çay bardağı su

Yapılışı


  1. Domatesin kabuklarını soymak için sıcak suda 4-5 dakika bekletin ve bıçakla çizik atıp açılan yerden soyun çok kolay olucak soymak
  2. Soğanları domatesleri biberleri temizleyip doğrayın ve tencereye yağla birlikte soğanı alıp renk değiştirince biberleri ve domatesleri ekleyin

  3. 2-3 kere çevirip doğradığınız maydonozu reyhanı naneyi ve sarımsağı ekleyin güzeelce karıştırıp ölmelerini sağlayın

  4. sonra ayıklaıp yıkayıp süzdüğünüz pirinci ekleyin ve karıştırın bi haşır neşir olsunlar :)

  5. sonra salçaları tuzu kırmızı biberi ekleyin ve karıştırın

  6. yarım çay bardağı (yetmezse 1 çay bardağı da konulabilir) su ekleyinki pirinçler çokdiri olmasın sonra pirinçler pişsin diyene kadar yapraklarımız pişmekten bi hal olmasınlar onun için iç malzemesini biz biraz pişiriyoruz.

  7. İç malzememiz hazır ben sarmada et sevmediğim için koymadım isteyen kıyma ekleyebilir.
  8. Sarmalarımızı da şurada anlattığım gibi sarıp tencereye diziyoruz ve üstüne ha çıktı ha çıkacak kadar su koyup porselern bir tabak kapatıyoruz ki pişerken açılmasın sarmalarımız
  9. ve kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz piştiğini anlamak içinde tencereyi yana yatırıp bakarız suyu kalmış mı diye kalmamışsa bide pirincine bakarız pişmiş mi pişmise alırız ocaktan
  10. Afiyetler Ola :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)