8 Haziran 2009

Folyodan Muffin Kalıbı Yapalım :)


Evet efendim eskişehirden dün itibariyle dönmüş bulunuyorum.Çok şükür sağ salim evimizdeyiz.Ayağımın tozuylada bir muffin kalıbı yapımı sunayım diyorum şöyle aşama aşama.
Hani olur muffin yaparsınız tam o arada kalıbınız biter.Veya kek yaparsınız tepsiniz dolar hamurunuz artar o arada iki dakika bir kaç tane kalıp yapıp durumu kurtarabilirsiniz .

Folyonun zararlı olduğunu fln söylüyorlar ama ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum zira güzel ülkemde bazen markaları bazen ürünleri karalamak için insnalar asıllı asılsız o kadar çok şey söylüyorlar ki....Neyse zaten benim dediğim şeyi ööyle her zaman yapmayacaksınız hani oldu da başınız sıkıştı o zaman hadi anlatmaya başlayım ben.

Malzemeler
1 çay bardağı
yaklaşık 13x13 cm kare şekilde kesilmiş folyo
yaklaşık 8x3 cm şeklinde dikdörtgen folyo
Not: Ölçü verdim diye o ölçülerde kesmek zorunda değilsiniz ben göz kararı kare olacak şekilde kesiyorum.Sadece göz kararı yapamayacaklar için verdim ölçüleri.

Yapılışı:

1)büyük parçanın parlak kısmı dışa gelecek.
2)küçük parçayı büyük parçanın tam ortasına parlak kısmı üstte olacak şekilde avucumuza yerleştiriyoruz.
3)Üzerine çay bardağımızı koyup avcumuzu sıkarak folyonun bardağa yapışmasını sağlıyoruz.
4)Bir kenarından başlayarak yavaş yavaş dışa doğru kıvırmaya başlıyoruz
5)ve sonra nazikçe bardağı çıkartıyoruz.









11 yorum:

  1. Canım harrikasın dediğin gibi benim muffim kalıbım 12 tane ama kek hamurm kalıyor ve kek pişince sıcak sıcak kalıptan çıkartıp kalıpları yıka kurula tekrar pişmesini bekle v.s.........
    Bu arada folyo zararlı diyorlar ama bende aynen hiç evimden eksik etmem:)

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık arkadaşım paylaşımın, için her evde yaşanır benimde kek hamurum kalır ne yapacağım diye şaşırır kalırım,alimunyum folyaya zararlı diyolar ama bugün zararlı dediklerine yarın yanılmışız diye bilirler yumurta sarısı örneği gibi

    YanıtlaSil
  3. wooooow ne güzel oldu yaw :) hay aklınla bin yaşa şekercim şahanesin, ben de binde birkere kullanıyorum folyoyu böyle zamanlar da ne kadar faydalı olur bu yöntem ellerine saglık buarada hoşgeldin canım iyi ki varsın.
    Öptüm seni kuşum birkaç kişyiyi daha dolanayım ben by bY :)

    YanıtlaSil
  4. merhabalar;
    gercektende artıyor kek hamuru bazen beklemek gerekıyor ıste ozaman bunu hemen yaparım ellerınıze saglık...
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  5. Heyyy ne kadar da pratikmiş. Süper fikir teşekkür ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. evet gerçekten güzel anlatılmış. aynısını yağlı kağıttan da denedim gayet iyi hatta çok daha doğal bi görünümü oldu :)

    YanıtlaSil
  7. beğenmenize sevındım :) yağlı kağıttan denemek aklıma gelmemsıtı öyle de deneyım bakayım :)

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Canım beni bir masraftan kurtardın vallahi :) Çok teşekkür ediyorum hiç aklıma gelmemişti. Sevgilerle ..

    Banada beklerim marifetli bayan :)

    http://rimellikiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederım canım ehrkes faydanalsın dıye payalstık dımı ama :)

      Sil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)