10 Haziran 2009

Karışık Patates Yemeği


Pazartesi akşamı işten eve geldim yiyecek hiçç bişi yok malum evimizde değildik bir süredir ne yapsam ne yapsam derken amaann bi makarna haşlayım bi de hazır mantar corbası olcaktı onu yapayı olsun bitsin dedim yaptım efendim bir güzelde ton balıklı salata yaptım yanına misler gibi sosda yaptım makarnaya yedık yedıkte 2 kişi bitiremedık ertesi akşam yedık gene bitmedı e devamlı devamlı aynı şey ehh dedirteceği için dur bişiler yapayım dedım ve lezzet dergisinde gördüğüm bu lezzetli yemeği yaptım zaten alternatif güzel bir tarif arıyordum.Pek güzel oldu.Ama bu yemek pilavın yanında tavuk yanında veya kahvaltı içinde yapılabilecek bir tarif yanı nereye koysanız oraya yakışıyor ah keşke sarımsak ekleseymişim dedim yemeği yerken tarifte yoktu bence koyun eminim çok yakışıcak tarifi de şurada :
Keyifli Hobilerin sorusu üzerine ekliyorum :) : Hamurları top top yapıp una bulayıp kızartıyoruz...
Karışık Patates Yemeği
Malzemeler:
  • 5 patates
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta sarısı
  • 15 kiraz domates (cherry domates)
  • 3 dal taze soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 dolmalık kırmızı biber
  • 1 dolmalık sarı biber
  • yarım demet maydanoz
  • tuz

Yapılışı

  1. patateslerin 2 tanesini haşlayın yumurta sarısı tuz ve un ile yoğurup top top yapın ve una bulayıp kızartın
  2. 1 patatesi yuvarlak doğrayıp haşlayın
  3. 2 patatesi doğrayıp kızartın
  4. biberleri temizleyip doğrayın taze soğanları,biberleri,ve kiraz domatesleri (domatesler bütün halde veya 2 ye bölünmüş olacak bende olmadıgı için ben normal buyuk domatesleri çekirdeklerini çıkartıp büyük büyük doğradım) zeytinyağı koydugunuz tavya ekleyip hafif soteleyın
  5. en son kıyılmış maydanozu ekleyip 1-2 kez çevirin afiyet olsun :)

9 yorum:

  1. gerçekten hoş bir tarife benziyor..denemek lazım..et de olsamıymış içinde..yada köftee:) inegöle ne dersin:P
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ayşecim ellerine sağlık canım çok leziz olmuş öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Tatlım ben şurayı anlamadım :)
    2 patatesi haşlayın yumurta sarısı tuz ve un ile yoğurup kızartın
    nasıl yogurcaz kuşum hamur gibimi top top mu kızartıcaz yada öylesine karıştırıp az yagda küp küp mü kızartıcaz hııı?
    Aydınlatıver şu arkidişini tatlııım.

    YanıtlaSil
  4. değişik bir tarif olmuş, ellerinize sağlık.

    sevgiler,

    tolunay

    YanıtlaSil
  5. yorumlarınız için çok teşekkür ederim aynı şeyleri yapmamaya değişik birşeyler eklemeye çalışıyorum elimden gelşdiğince :)

    nurcum tarifi düzelttim :)

    YanıtlaSil
  6. Ohh çok iyi yapmışın canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim canım ellerine saglık demiş miydim?

    YanıtlaSil
  8. aişe çok güzel görünüyooo
    ama neden patatesleri çeşit çeşit yapıyoruz

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim çizocum :)

    çeşit çeşit yapıyoruz çünkü bu adı üstünde karışık patate syemeği yani farklı şekillerde pişriilmiş patateslerden yapılıyo ondan :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)