16 Haziran 2009

Melehat'ın Deforme Ettiğim Tatlısı :)

Reçeliniz mi bittiiiiii ? Kocanıza çin işkencesimi yapmak istiyorsunuz ? Elinizde küçük çilekleriniz mi var ? (Bakın bu üç alakasız konuyu nasıl birleştiricem :D) Dınınınınnnn çilekleri kocanıza ayıklatın sonrada beğenmeyin nasıl fikir ama :D Bunların büyükleri yokmuydu dediği zaman da özellikle küçüğünü aldım aşkısım reçellik reçellik deyin ehehehe :)

Çilek reçelim bitmişti kayınvalidemin yaptığı gül reçeli var ama gönül çilek reçeli istiyo napsak ne etsek derkene pazardan reçellik mini mini çilekler aldım baktım miktar çok çilekler küçük e başka işlerim de var sağolsun kociş ben ayıklarım dedi ama sanırım sonradan pişman oldu eminim bir dahakine çamaşır asmayı tercih edecek :D neyse şaka bi yana niyetim eziyet değildi sağolsun varolsun.

Eskişehirde iken melehat diye bi komşuya gitmiştik orada yediğim bi tatlıydı bu ama o borcama yapıp üzerine çikolatalı sos dökmüştü bende çikolatalı sosum olmadığı için çilek sosumdan döktüm.Peki çilek sosunu nasıl yaptım ?


Valla ben bişey yapmadım sadece çileklerimi şekere yatırdığım sürede çok su salmışlar bende taneli reçel sevdiğimden dolayı pişirdikten sonra fazla gelen suyunu minik bir kavanoza koydum. Bu arada tatlıya çok yakışmıştı çilek sosum :)

Melehatın aslen Çikolata Soslu Olan ama Benim Deforme Ettiğim Tatlısı

Malzemeler
  • 1 litre süt
  • 7 yemek kaşığı un
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 50 gr tereyağ veya margarin (ben teremyağ kullandım)
  • vanilya
  • çikolata sosu (veya başka bir sos ben çilek sosu kulandım)
Yapılışı
  1. Süt , un ve şeker tencereye konup güzelce çırpılır ve koyulşana kadar pişirilir
  2. Koyulaşınca margarin ve vanilya eklenip güzelce çırpılır ve borcama dökülür
  3. Muhabbeli soğuduktan sonra (soğumadan koyarsanız sos ve muhallebi birbirine karışır) çikolata sosu üzerine dökülür ve bir de böyle soğutulur.
  4. Keserek servis yapılır
  5. Afiyet olsun

11 yorum:

  1. ah deforme olan her şey bu kadar güzel olsa eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. ah çok teşekkür ederim iltifat ediyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  3. o kavanoz ne şirin duruyor ...içindeki de çok güzeldir eminim.. :)

    YanıtlaSil
  4. Ya tamam tatlıya ASLAAAA hayır diyemem ister çilek sosolu ister çiko soslu yerim de, ben şu kavonozun kapagıyla etiketine bayıldım...
    Bi hobicinin en ilgisini çekenler hep böyle şeyler olur mesela sen bir tabak yemegin yanına birazcık kıyısından köşesinden görünen kurdele nakışlarınıda koysan nede güzel olur :D
    Eline saglık canım öptümmm

    YanıtlaSil
  5. gayecim yorumun için teşekkür ederim kavanozum biten eytin ezmesinin kavanozu yıkadım temizledim çok şirin cici bi kavanoz oldu :)

    YanıtlaSil
  6. nurcummm

    aslında o tabağın ve kavanozun altındaki örtü var ya heh işte o kurdele işi kızz ama kadraja almak aklıma gelmedi hiç :) bir dahakine inşallah

    bu arada her kavanozuma bişeyler yaparım ama fotoğraflamadım ki ben hiç :) severim böyle süslemedir fln bundan sonra yayınlarım inşallah bir arkadaşıma mutfak önlüğü diktim bi güzel oldu ki kendime de dikmiştim ondan birde battaniye dikicem önümüzdeki hafta inşallah o da hediye :) çok güzel bir kumaş ve pazen aldım :) yayınlayımmmı onlarıda :D hazırlığımı yapayım birde yazlık elbise dikicem ama ona daha var :D

    YanıtlaSil
  7. Vay seni hamarat hatun vaaayy e iyi de niye onları bizden mahrum ediyorsun he..
    Tatlım diyorum sana birde hobi blogu aç diye adınıda hıııııııııım ne koysak mesela eylülün atölyesi gibi bişeyler olabilir...
    Ayy sen bakma bana canım gönlün nasıl arzu ederse onu yap okimi birine baskı kurmaktan nefret ederim...
    Kız buarada benim blogda yazdıgım şarkıyı dinledinmi?
    Postu yeniden düzenliyordum o sırada gelmişsin sanırım şarkıyı dinle okii

    YanıtlaSil
  8. Yok kız hamartlıktan değil iş yapmayı bişeylerle uğraşmayı seviyorum ondan valla :) kzıkardeşim benle ortak olursa neden açmayım ama tek başıma yürütemem valla :)

    dinlicem birazdan canım gördüm de acele bi iki işim var halledeyım bi

    YanıtlaSil
  9. Ayşecim çok güldüm yazının başlangıcına. İyi bağlamışsın valla. Kavanozun süslemesine ben de bittim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ayşeciğim ellerine sağlık .çilek bugünlerde heryerde başrolde.ona da bu yakışır.

    YanıtlaSil
  11. Ayşe'cim üstresim baydı beni..neffis görünüyor güzelim..
    bir arkadaşta aynı tarife çikolata sos döküyordu..
    dabi dabi sen kocişe ayıklat çileği..benimki olsa yarısından fazlasını yerdi..birde ben bunlamı uğraşçam derdi sıvışırdı mutfakta..ehh ikinizinde eline sağlık o zaman..
    babam için dileğinede saol canım kendisi Allah c.c.nin izniyle iyidir..her ne kadar daha yakın olmayı istesem gidemesemde telde sesinin daha neşeli şakacı gelmesiyle acaip mutlu olurum..gurbet böyle birşey sağlık olsun..öpüyorum kocaman..byy..

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)