8 Temmuz 2009

Çikolatalı Kek

Hani cafe fernando diyor ya "bi kek yaptım yanağını dayar uyursun" diye...İşte tıpatıpının aynısı bir halet-i ruhiye içerisindeydim geçen akşam ay o ne güzel bi kek oldu öyle ne muhteşem bişey oldu ya abartısız söylüyorum hayatım boyunca yaptığım en muhteşem kekti yani.Tarifi değiştirmedim ama ölçülerini azalttım biraz kalıbım ufak olduğu için ama çok lezzetli oldu onu da bi kenara bırakın hani sünger gibi kek diye neye denirmiş onu da dünya gözüyle görmek nasib oldu bana....ay şumu ay bumu demeyin deneyin benden söylemesi.
Herkesi bilmem ama genelde mutfaklarımızda krema kullanımı çok az onun için içinde krema bulunan tarifler genelde (hiç değilse benim için) arşivin tozlu sayfalarında krema almamı beklemeye mahkumlardı....Son 1 yıldır düzenli bir şekilde eve nasıl her hafta süt alıyorsam krema da alıyorum çok pahalı da değil üstelik..Şimdi bunları neden söyledim çünkü tarifin içinde krema var.He bir de kefir var ama bulamadım onun yerine süt kullandım ben cafe fernandonun tarifini çok azcık değiştirdim değiştirdiğim yerleri parantez içinde yazıcam.Deneyim pişman olmazsınız ben kefilim :) Bu arada sonsuz teşekkürler Cenk (cafe fernando) şeksiz şüphesiz yapacağım bir kek tarifim oldu :)


Çikolatalı Kek

Malzemeler
2.5 su bardağı un (2 su bardağı)
1/4 su bardağı kakao
1 çay kaşığı karbonat (kabartma tozu kullandım)
3/4 çay kaşığı tuz (aa inanmıyorum şimdi gördüm katmayı unutmuşum :S)
1/2 su bardağı kefir (veya süt) (süt kullandım)
1/2 su bardağı krema
200 gram Toblerone sütlü veya bitter çikolata, ince ince doğranmış (bitter kullandım 100 gr)
125 gram tereyağı + kalıbı yağlamak için az bir miktar daha (teremyağ kullandım)
1 + 1/4 su bardağı şeker
4 yumurta + 1 yumurtanın beyazı (3 yumurta kullandım)
1 çay kaşığı vanilya özütü (vanilya kullandım)
Not:Birdahaki sefere daha çok çikolata kullanıcam !

Yapılışı

Fırınınızı önceden 170 derecede ısıtın.
2.5 litre hacmindeki ve 25 cm çapındaki Bundt tipi kek kalıbınızı tereyağıyla iyice yağlayın.
Büyük bir kaba un, kakao, karbonat ve tuzu eleyin ve bir kenarda bekletin.
Kremayı orta boy bir tencerede kaynama noktasına getirip ateşten alın. İnce ince doğradığınız Toblerone çikolataları ısıya dayanıklı bir kaba koyup üzerine kaynar kremayı dökün ve bir spatula yardımıyla çikolata parçaları tamamen eriyene kadar karıştırın.Kefiri ekleyin ve soğuyana kadar buzdolabında bekletin (buz gibi olmasına gerek yok, oda sıcaklığına gelmesi yeterli).
Tereyağı ve şekeri mikser yardımıyla iyice çırpın.
Yumurtaları teker teker ekleyin ve çırpmaya devam edin.
Vanilya özütünü ekleyip tekrar çırpın.
Kuru ve ıslak malzemeleri dönüşümlü olarak çırpılan karışıma ekleyip aralarda çırpmaya devam edin (önce unlu karışımın 1/3′ü, ardından kremalı karışımın yarısı, unlu karışımın 1/3′ü, kremalı karışımın geri kalanı ve son olarak da unlu karışımın geri kalanı şeklinde).
Ardından yağladığınız kalıba döküp fırına verin. Yaklaşık 55-60 dakika sonra bir kürdan yardımıyla içinin pişip pişmediğini kontrol edin. Kürdan kuru çıkıyorsa pişmiş demektir. Islak çıkıyorsa her 5 dakikada bir kontrol ederek pişirmeye devam edin.
Keki servis tabağına çevirip oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.
O sırada çikolata sosunu hazırlayın (tarifi altta). Kek soğuduğunda sosu üzerine gezdirin, sos biraz katılaştıktan sonra kesip servis yapın.
ÇİKOLATA SOSU
Malzemeler

120 gram bitter çikolata (%70 kakao), ince ince doğranmış
1/2 su bardağı krema
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı mısır şurubu (light corn syrup, opsiyonel)
Yapılışı
Kremayı orta boy bir tencerede kaynama noktasına getirip ateşten alın.
İnce ince doğradığınız bitter çikolatayı ısıya dayanıklı bir kaba aktarıp üzerine kaynar kremayı dökün, tereyağını ve mısır şurubunu ekleyin ve bir spatula yardımıyla çikolata parçaları tamamen eriyene kadar karıştırın.
Akışkan bir kıvam aldıktan sonra biraz koyulaşana kadar karıştırmaya devam edin (soğudukça kıvamı koyulaşacaktır).
Koyu akışkan kıvama gelince de soğumuş kekin üzerine gezdirin.

6 yorum:

  1. Ayy canım ne güzel kabarmışş öyle ellerine sağlık süper gözüküyor....

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten süpper görünüyor bu ya ellerine saglık bizde pek kek pişmiyor ama canımız birgün isterse mutlaka bu tarifi deneyecegim...
    Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. yorumlarınız için teşekkür ederim

    nurcum bak sen örtüdeki ayrıntıları istiyosun diye kırk takla atarak çektim örtünün çiçeklerini :D

    YanıtlaSil
  4. Canım benim inan gördüm kesinlikle gözümden kaçmadı ama yorum yazarken aklımdan cıkmış :)
    Kim yaptı bunu söyle bakim? ama ben yaptım deme sakın nakışda var çünkü, yoksa makina nakışı yapmayıda mı biliyosun sen?
    Evet dersen yazık bana derim valla kız bişeyden anlamıyorum ben ya offf...
    Bu sene kurdele nakışına mı gitsem acaba bilmiyorum ya çok istiyorum ama işede girmek istiyorum.
    Napsam sence yada bişeyler işleyip satsam mı hem sevdigim işi yapmış hemde para kazanmış olurum :)
    Off kuşum böyle diyorum sana ama bende öyle yaptıgım bi işi satmak gibi bir meziyetde yoktur hediye etmek bana daha güzel geliyor ugraşamam şu şu para bu bu para diye...
    Neyse canım öptümmm örtüyüde sen yaptı isen ellerine saglık canım benim.

    YanıtlaSil
  5. yok nurcum ben yapmadım bir çanta yapmıştım üzerinde güller ve resimdeki çiçekten çiçekler vardı :) makina nakışı yapmayı yengem öğretti ama ne biliyim böyle sınırları fln var çok düzgün ve titiz çalışmak gerekiyor ben özgür olmayı daha çok seviyorum nakış yaparken bile yani desen bile benim için kısıtlanmak demek :) bi de hiç ilerletmeye vaktim olmadı belkıde unutmuşumdur.

    işe girmek deyince biraz düşünürüm ben...mesleğin ne bilmiyorum ama iş ve ev beni bu kadar zorlarken bir de bebekle nasıl olur daha da zor olmaz mı ? kendim için düşününce içinden çıkılmaz bir hal alır gibi geliyor . Yani hiiiç bekarken ki çalışmaya benzemiyor.

    ay aynen bende yaptığım birşeyi asla para karşılığı yapamam hediye etmek çok zevkli ayrıca hediye edeceğiöm birşeyi dikiyorsam zevk alıyorum ama satmak için dikiyorsam sanki zorunluymuşum gibi geliyo bilmem ki belki de bu psikolojiyi aşmak lazım sonuçta alan memnun satan memnun :) bence ismek in dikiş bölümüne git evde cici cici elbiseler diker satarsın (o çok çetrefilli gibi görünen elbiseleri dikmek öyle kolay ki sadece yöntem bilmek gerekiyor) ben çok gitmek istiyorum ama vaktim yok ki onun için kendim uğraşıyorum şu an laf aramızda dike söke evde abiye dikmeye çalışıyorum kzıkardeşimin kınasında giymek için inşallah becerebilirim....

    YanıtlaSil
  6. canım tarifin çok güzel; denedim ve harika oldu; ellerine sağlık ama senden bir ricam var.Yazılarını yazarken noktalama işaretlerine uymaya daha özen göstersen... Çünkü sen sayfanı okuyan birçok kişiye örnek oluyorsun... Şimdiden teşekkürler :))

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)