13 Temmuz 2009

Herşey Neden Bu Kadar Zor !

Bilmiyorum karşıt düşüncelerinizdeki yazarları ve yazılarını okurmusunuz ? Ben okurum yok fitne fesat için değil neden karşı tarafta olduğunu anlamaya gözlemlemeye çalışırım.Ne yazmış bakarım.Takdir edersiniz ki bu çok insani birşey.

Hürriyet gazetesi yazarı Ayşe Arman da böyle bir empati kurmak istemiş olacak ki nişantaşı izmir vs vs sosyetik her türlü mekanda başı örtülü ve pardesülü bir şekilde gezmiş haşema ile denize girmiş falan hatta Reina ya bile gitmiş yani başörtülü insanlar o kadar rahatmış ki hiçbiryerde dışlanmıyorMUŞ...Herkes şefkatle yaklaşıyormuş...Sadece başörtüsü sıkmış terlemiş bir süre duyamamış kulakları tıkanmış boğazın rüzgarı saçlarında gezinememiş mat ve sönük kalmış içindeki hayat sevinci bir anlıkda olsa gitmiş ve başörtülüler için o kadar üzülmüş ki (!) anlatamıyor .. anlatamıyor o kadar üzgün.

Sonra şöyle düşünmüş bir de mini etekle açık saçık hani Fatih Çarşambada İsmailağa camii taraflarında dolaşayım bakalım nasıl karşılancak...zira laf burada nişantaşındaki gibi şefkat ve anlayışla karlışanacak mıyım bakalım a geliyor.

Neyse Fatih Çarşambada yürürlerken o kadar şaşırmış kii aman Allah ım pakistan gibiydi diyor herkes sarıklı cübbeli sakallı kadınlar çarşaflı fln orada birisi Ona "Pislikten başka birşey değilsiniz " diyor.Ve ayşe arman direkt söylemesede şu sonucu çıkartıyor kapalıyken nişantaşında dolaşabilirsiniz size kimse karışmaz ama açıkken fatihde dolaşamazsınız açık olmak daha zor ve mahalle baskısı çok fazla diyor.

Gittiği mekanları söyleyim size House Cafe, Beymen Brasserie,Four Seasons,W otel,Der Die Das , ve Reina bu mekanlarda dışlanmadıkları için çok şaşırıyorlar.Kar amacı güden bir işletme ne diye dışlasın seni.Gitsene bir İstanbul üniversitesine veya Devletin Büyük kütüphanelerinden birisine.Nişantaşında ki o holdinglere bir iş başvurusu yapsana bakalım nasıl karşılanıyorsun...!

Daha öncede burada yazmıştım ben kimsenin ne açıklığını ne kapalılığını dilime dolamıyorum.İnsanlar nasıl giyinecekleri ve inanacakları konusunda özgürlerdir yani hiç değilse öyle olması gerekir.Açık olmak değildir ki kafirsin , kapalı olmak değildir ki cennettesin Allah herkesin kalbini bilir .Ama böyle dalga geçilmesi alay konusu olması içime dokunuyor.Amaç ne ?

Artık yeter.Siz, herkimseniz siz de bırakın.Rahat bırakın bizi isteyen örtüsüyle gezsin isteyen bi tarafındaki incir yaprağıyla çırıl çıplak...!!! hatta onu da atsın bana ne !

M. Nedim Hazar'ın bugünki yazısını okumanızı tavsiye ederim

Hatta ayşe armanı da okuyun...

7 yorum:

  1. Allah razı olsun arkadaşım yüreğine sağlık ne güzel yazmışın ,yazısını bende okudum şu cümleye inanamadım bez parçası söylenecek çok şey var ama değermi bilmiyorum

    YanıtlaSil
  2. sana katılıyorum ben kapalı değilim ama bu kesinlikle seninle hemfikirim arkasında mutlak bir bit yeniği var çoğu konuda medya o kadar suçluki! Sanki herşey onların tekelinde gibi istediklerini istedikleri tarafa çevirip duruyorlar:((((((((



    Bu arada adres doğru evet oradayım çok yakınmışız yolun düşerse beklerim bir kahvemi iç:)))

    YanıtlaSil
  3. doğru söylüyorsun hanife insan hiç değilse saygılı davranmalı laiklik bu aslında ama hiç kimse gerçek manasını düşünmüyor ezbere bir laiklik almış başını gidiyor

    ancak başkalarına da saygı gösterenler medeni olarak değerlendirilir zorba bir tavırla hareket edene medeni denmez zaten.Zorba tavırlarıyla bizi geri zamanlara taşıyor bu insanlar

    Mehmet Akif ne güzel demiş :
    "Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar"diye.ileriyi görmüş sanki üstad.

    Allah yrdımcımız olsun !

    YanıtlaSil
  4. İncicim sende biliyorsun ki mesele insnalara saygılı olmakta bitiyor bu olgunluğu bekliyorum sadece bu olgunluğu.

    Yoksa örtünmesede o insan bir insandır.İnsanlar ilk önce insanları sevmelidir bu sevgiden mütevellit insan değeri bilmeli ve bu farklılıkları bir gökkuşağına çevirerek dünyamızı güzelleştirmelidir.

    Fikir ayrılıkları güzeldir seviyeli tartışma müthiştir düşünme olayını geliştirdiği gibi yeni fikirlere yer açar yol açar.Fakat zorbaca herkesi kendi inandığına inandırmada ne oluyor ben buna üzülüyorum incicim...Allah yardımcımız olsun ve hidayet eylesin hepsine biz soldurmayalım uymut çiçeklerimizi..

    Ve bir gün bu dünya gül bahçesine dönecek :) inşallah

    -----

    Gerçekten uğramak isterim bi gün bana da beklerim tabii ki :) nazik davetin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Konuyu inceledim araştırdım her iki yazarıda okudum tabiki Ayşe denilen kişicik yerden göge kadar haksız ne hoşgörüden nasibini almış nede yaptıgının maneviyatını zerre kadar düşünmüş, ama Fatihte ona laf söyleyen cübbeli amcada maalesefki o cübbeyi (Allah bilir tabi) ama boşa taşıyor kanımca birde şunu düşündüm evet açık olan hanımlar ne yazık ki bazı semtlerde hani şu falım sakızı reklamı varya oradaki amcaların bir tabiri var "vuuuuuu" diye erkekler ve kadınlar tarafından aynen öyle bakılıyor (af buyur öküz misali)
    ve cogu zamandanda kınanıyorlar. Maalesef bizim dinimiz hoşgörü dini ama hoşgörülü davranan çok az müslüman var...
    Ayrıca reina mıdır ne karın agrısı orada neden türkçe konuşmamışlar nolmuş verecek cevapları yok degilmi çünkü kapalı hiçbir türk kızı veya kadını öyle yerlere zaten gitmeyi düşünmez...
    Birde kapalılara acıyan gözlerle bakanlar kısmıda dogru bir defasında da tvde şöyle bir konu vardı kapalıları nişantaşında görmek istermisiniz diye bir sokak söyleşisi yapıyordu bir muhabir, 3 kişiden biri yanımızda daha aydın görünüşlü insanları görmek isteriz demişti.
    Vay be aydın görünüşlü adamın geri kafalı düşüncesi dedim kendi kendime...
    OYYYY neyse güzel davetin için teşekkür etmeye gelmiştim konuya yazmadan gecemedim.
    Binlerce kere teşekkür ederim gönlü güzel arkadaşım birgün denk gelirse neden olmasın insan oğlu kuş misli demişler...

    YanıtlaSil
  6. Kimlerle muhattap olunuyo ohooo Ayşe Arman kimmiş yazdıkları neymiş dedirtiyolar insana.Şahsen çok yoruldum bu tartışmalardan derdimizi anlatmak çabasından.Dediğin gibi kar amacı güden bir işletme seni niye dışlasın üstelik gittiği mekanlar profesyonelce işini yapan paranın konuştuğu fikir,düşünce,inanış şeklinin hiçbir önemi olmayan kuruluşlar.Şu komedyayı nasıl göremiyorlar anlayamıyorum.Dediğim gibi çok yoruldum bu insanlardan "senin dinin sana benim dinim bana" diyorum sadece.Ne desen boş çünkü kayıt cihazı gibiler aynı cümleleri habire ve inatla tekrardan başka bişey değil.Öyleki söylediklerinin ne derece mantık içerdiğinin bile farkında değiller.

    YanıtlaSil
  7. Bu haddini bilmemezlik benimde canımı sıkıyor ama işte gazeteci olacak bi de bunlar allah akıl fikir versin ne diyim !!!

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)