8 Temmuz 2009

Salçalı Peynirli Makarna

Ah bee eskiden ne çok makarna yapardık bu sosla beraber doğrusu hep betül yapardı hatceyle ben ve diğer arkadaşlar yerdik :D e yediğimiz makarna olunca o zamanlarda öğrenciliğe denk geliyor tabii :) yegane yiyecek patates & makarna yanına da bi tane nazo ehehhe hiç unutmuyorum yeni çıkmıştı 0,25 krş idi iç anam iç .

İlk görenin aa yiyeyim diyeceği bi makarna değil yani güzel makarna ama salça ve peynirin bir arada olduğunu duyunca bir adım geride durmayı tercih ediyor bazıları.
Bir keresinde kzılarla toplanmıştık ve geleneksel sosumuzla yapılmış peynirli salçalı makarna yapmıştık tevafuk akrabalarımızdan bi arkadaşım da vardı ve yemeğe kalacaktı (dur ifşa edeyim hayırsızı) adı da seçil neyse makarna geldi fln bu şimdi yabancı yabancı bakıyo bu nekiii fln diye bak bu peynirli salçalı makarna işte güzel fln ay yook ben yemeyim evde yemiştim zaten yada çok az koyun fln neyse az koyduk bu yedi ımmm biraz daha varmı fln olmuştu arkadaş :)

Normalde sosu yapııp tencerede iyice karıştırıp öyle yeriz yani böyle makarnayı koy üste sosu dök yapmayız ben fotocenik olsun diye yaptım öle :D

Peynirli Salçalı Makarana

Malzemeler
  • 1 paket makarna
  • su
  • tuz
  • tencere :D
  • ocak :D

Sos için malzemeler

  • Beyaz peynir ama eriyen tür peynirlerle de güzel olur.Ezine ilede güzel olur
  • Salça
  • Sıvı yağ

Yapılışı

  1. Makarnayı bildiğiniz gibi haşlıyorsunuz süzüyorsunuz efendim
  2. Sonra sosu yapacağınız tencereye göz kararı sıvı yağ ekliyorsunuz
  3. Peyniri ekleyip eze eze yağla haşır neşir ediyorsunuz baktınız erimeye başladı kendini saldı fln o arada salçayı ekleyip güzelce karıştırıyorsunuz
  4. Ve Makarna ile istediğiniz şekilde servis ediyorsunuz ...Afiyet olsun

4 yorum:

  1. Makarnayı sevmeyen varmıdır???
    Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  2. Ayşecim benim de üniversitede ilk yaptığım yemekti makarna :) İlk başta onu bile beeremiyordum hatta :) Bu makarna da nefis görünüyor ellerine sağlık. Babam için yazdıkların için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kal arkadaşım...

    YanıtlaSil
  3. Bende çok severim salçalı makarnayı peynirlede enfes olur bilirim:)


    Cnm ben yaylanın alt tarafındayım soğanlı şirinevler yolu üzerindeyim Belediyeye gitmeden:))))

    YanıtlaSil
  4. evet evet liseden önceyim onur market var belki bilirsin ona yakınım:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)