23 Aralık 2009

İncirli Tatlı



Geçen hafta değil ondan önceki haftasonu kızkardeşimin evinde eski çok eski komşularımızı ağırladık annem ben ve Meltem üçlüsü olaraktan güçlerimizi bir araa getirip voltranı oluşturduk aman işte soframızı kurduk bir sonraki yazımda sofrayı ve kzıkardeşimin tariflerini yayınlıycam fakat o resimler evde kaldığı için kendi tatlımdan başlamam gerekiyor :)
Bu tarifi ilk ne zaman yaptım tarih olarak hatırlamıyorum tarif defterime yazmıştımtım ama bakmak aklıma gelmedi ama en sık ve en ne yapsam hızlı ve kolay ve ayrıca çok lezzetli ve ayrıca çok beğenilir diye düşündüğüm zaman hemen bu tarife sarılıyorum.Birçok tarif konusunda esin kaynağım olan portakalağacına ait bu tarifte başka yapanlarda varmış ama onları sonradan gördüm. :) Neyse efendim tatlımı pişirdim makarna salatamı yaptım birde acemi şef'in tarifiyle mermer kekini pişirmiştim -ama o nasıl bi süper kekti ya ondan da bahsedicem ileriki günlerde- ve hazırladım paketlerimi hop kızkardeşime doğru yol alıcam eşim önüme bir sur gibi dikildi bana tatlı yokmu zaten çok sık yapmıyosun aşk olsun gibisinden duygu sömürüleri ile başbaşa bıraktı beni diyorum ya en sık yaptığım tatlı bu nasıl yapmıyorum dedim ama bıraktık tabii ki de :) Gene de yetti yaptıklarımız çok şükür ve beğendiler de afiyetler olsun.
İlk başta biz bunları nasıl yicez uuuuu fln oldular ama sofrada öyle abartılacak birşeyde yoktu ki onların hepsi o akşam bitmişti.Eh artık tarife geçeyim :)

İncirli Tatlı

Malzemeler:

Keki İçin:
  • 6 adet kuru incir (ıslatılmış , doğranmış)
  • 1 su bardağı ceviz veya fındık
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 kabartma tozu

Kreması için:

  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 lt süt
  • inmeye yakın 1 yemek kaşığı tereyağı
  • piştikten sonra 1 paket toz krem şanti

Islatmak için :

  • 1,5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı neskafe
  • yarım su bardağı şeker (Bu tarifte geçen ama ben çok şekerli oluyor diye eklemiyorum)

Yapılışı:

  1. Kek için malzemeleri karıştırın en son inciri ekleyip 160 C'de pişirin.
  2. Krem şanti ve tereyağı hariç tüm malzemeleri karıştırıp muhallebiyi pişirin ve inmeye yakın tereyağını ekleyin.Piştikten sonrada krem şantiyi ekleyip iyice çırpın.
  3. Kek ılındıktan sonra neskafe su karışımıyla ıslatıp üzerine muhallebisini dökün süsleyip servis yapın

Afiyet olsun :)


8 yorum:

  1. Ayyyyy tadına şüphem yok ama resim şahane kuşum ya..
    Buarada negüzel bişi ya 3'lü güçleri buluşturmak :)benim kız kardeşim yada ablacıkım yok :( şimdi olsaydı nede güzel olurdu onunla pazar magaza dolaşır talan eder fakir ayağına yatardım, yemeğe misafirim gelirse onuda çağırır herşeyi ona yaptırırdım annemin gözüne girmek için onu kullanırdım :D :D ah ahhh...
    Şaka bi yana keşke kör topal benim olaydı bir bacım :) Öptüm çok ellerine sağlık MUCUUUCUCCCUUKK..

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık görüntüüü süper...

    YanıtlaSil
  3. Ayşecim çok güzel bir resim bu tarifi de çok pratik görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. evet nurcum gerçekten kardeş veya abla çok güzel bişey :) tartışmalar kırılmalar oluyo ama herşey unutuluyo.
    kızkardeşim bi ara öyle diyordu Ablam evleneli bi parça şey almadım kendime alışverişe çıkamıyorum fln diyordu..Tek başına zor gerçekten arkadaş ta bu konuda iyi oluyo ama kardeşler zevkler daha çok örtüşüyo sanki :) mucxx

    Pembe tatlar çok teşekkür ederim
    böyle külüstür bi makinayla bu resimleri hala nasıl çekiyorum bi bilsen uğraş da uğraş ışık ayarlıycam diye

    Esincim teşekkür ederim tarif gerçekten çok pratik herkes öyle mi bilmem ama bi tarifi ilk kez yapmak bana hep zor gelir ikinci yapışımda izleyeceğim yolu bildiğim için rahatımdır ama bu gerçekten hemen yapılan bi tarif :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım...

    Seni izlemeye aldım, bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
  6. çok leziz görünüyor, eline sağlık adaşım ;)

    YanıtlaSil
  7. küçük sofra.

    Teşekkür ederim :)gelirim inşallah

    Hulofera

    seni burda görmek ne güzel !

    Teşekkür ederim :) adaşım ;)

    YanıtlaSil
  8. mmmmMm çoook Lezizz görünüoo :) yengeciim eLLerine sağLıkk yemiş kadar oLdumm :) recim yaparken bakmak çok zor oLuo ama bitince yumuLucam hepsine :D kız kardeşinin oLması eminim ki çok güzeL abimi we kardeşimi çok sewiyorum sağoLsunLar ama aLışwerişe çıkabiLecek birLikde yemek yapıp hatta küçük atışmaLar yapabiLecek abLam kız kardeşim oLsun çok isterdim.. yengeciim seni abLam gibi sewiyorum ama keşke eski$ehirde oLsaydınıs :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)