27 Aralık 2009

Sütlü Aşure 1431 :)

İtiraf ediyorum ki aşure benim tatlı konusundaki en büyük zaafım.Pasta mı aşure mi deseler aşure derim neden böyleyim acaba annem bana hamileyken aşure neym mi aşermişti bilemiyorum.

Malum muharrem ayı da geldi artık her tarafta yok aşurelik malzemeler yok kuruyemişler amanda bloglada aşure resimleri yeter ulen dedim :) Hayır pişiricem ama vaktim yok zaten 2 güncük haftasonu tatilim var ondada arapça mı çalışayım( evet gene kaldım ya arapçadan:( )dinleneyim mi evi mi temizleyim e haftaya fln (Allah'ın izniyle) taşınacağımız evimiz için hazırlık mı yapayım ben napayım yani şaşırdım kaldım.Şefkat abidesi sevgili kocam boğazıma ne kadar düşkün olduğumu, bu gidişle aşurenin rüyalarıma gireceğini bildiğinden alışverişe gittiğinde İçim'in hazır poşet aşurelerinden almış.Bunu düşünmüş olduğuna fevkalade sevinmeme rağmen acaba tadı nasıl olacak fikri zihinimi karıştırdı.

Neyse efendim haydi pişireyim dedim koyuldum işe -zaten zor bi tarafı da yok ya neyse- 3,5 su bardağı su veya 1 su bardağı süt ve 2,5 su bardağı su kullanın diyor oh dedim işin içinde süt varsa o aşure garanti zira şahsen bizzat ben kendim sütlüsünü tercih ederim hemen yaptım yeni aldığım kuplarıma paylaştırdım süsledim ve tattım ımmmhhh müthiş olmuş afferim sana ülker demekten kendimi alamadım gayet güzeldi yalnız:

şekeri biraz fazla geldi bana bide o içine kattıkları portakal kabukları acımsı acımsı yapıyo çiğnediğiniz zaman direk yutarsanız sorun yok :D ama benim gibi illede öğütecem derdindeyseniz çiğnemeyin onları yutun :D Olsun genede güzeldi o kadarı kadı kızında da olur taş attık da kolumuz mu ağrıdı dimi ama:) hani yapmaya üşenen olur tutturamaz vay efendim beceremez olur ya işte o kategorideki herkese tavsiye ederim yok kardeşim ben kendim pişiricem derseniz sizi geçen sene yaptığım aşure tarifine yönlendireyim ben :) buraya Sütlü Aşure 2009 veya aşağıdaki resme tıklayabilirsiniz.

Afiyetler olsun


6 yorum:

  1. :D yok bende beceremem, tutturamam, taş atıpta kolumu yoramam ayol en iyisimi hazır alayım acı portakal kabuklarını çiğneye çiğneye yiyeyim kategosindeyim :) ama annem gelirse yardıma yaparım belkide he yapıp kime dagıtıcan dersen, apartmanda herkesle papaz olduğumdan kendi başıma yerim herhalde :D neyse en iyisi annem yapsın ben oraya gidip yiyeyim :D
    Resimler yine çok güzel. Ya akşam ışığında nasıl oluyor da böyle güzel çıkıyor bu resimler uleeeeyn :D

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor hiç sütle olanı yememiştim.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Tuğbacım teşekkür ederim :) sütle dene bide farkediyor mutlaka :)


    Nurcum becerilmeyecek bişeyi yok valla cillop gibi de yaparsın garanti veriyorum bak :) yeter ki tarife uyacan bunca yıl bana bunu öğretti.Valla geçen sene bende apartmanda kimseyi tanımadığım için dağıtamadım maalesef hani tanışmış oluruz diye dağıtayım dedim hafta içi evde yoklar çalışıyolar haftasonu ay rahatsız mı ederim derkene yedim bitirdim koca tencereyi :D Fotoğraf konusunda çok zorlanıyorum makinem çok kötü Allah tan photoshopu iyi biliyorum ışık ayarlamalrını ordan yapıyorum
    tabii fotoğrafı çekerken kadraj ayarlamak önemli gerisi nasıl olsa halledilir.

    YanıtlaSil
  4. Allah kabul etsin canım ellerine sağlık...

    Sütlüsünü bende denemiştim harika oluyor gerçekten...

    YanıtlaSil
  5. RABBİM kabul eylesin...
    Yuvandan huzur sağlık hiç eksik olmasın dileklerimle..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ben de hazır aldım henüz pişirmedim ama aşeriyorum resmen aşureye :) Yapayım iyi hatırlattın ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)