9 Nisan 2010

Dereotlu Poğaça


Oh çok şükür sonunda bi yiyecek resmi diyosunuz dimi :) devamlı kuru kuru yazıyla geçiştiriyordum ama artık bişeyler yapmanın vakti geldi arkadaşlar :) Ama bu tarif kızkardeşimin ben yapmadım, yani hala tembellik modundayım. :)
Evlendiğinden beri mutfakla aralarındakı şaşırtıcı yakınlığın eseri bu poğaçalar :) aslında ben kendim şahsen hiç ama hiç dereotu yemediğimden ve sevmediğimden duydugumda bile ıhhh bilmem ki yani bi tadayım bari falan olmuştum.Meğer önyargılı davranmışım gayet güzel yumuşak ve lezzetli poğaçalar.Tarifi de kızkardeşimin kayınvalidesine ait bende sizinle paylaşmak istedim yapımı kızkardeşime resmi şahsıma ait olan bu tarifi hepinize gelsin anacım :)

Dereotlu Poğaça

Malzemeler
  • 1 paket margarin (oda ısısnda)
  • 5 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yumurta
  • 200 gr beyaz peynir
  • yarım demet dereotu
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

Yapılışı :

Bir yumurtanın sarısı ayrılır ve diğer tüm malzemeler karıştırılıp hafif ele
yapışır duruma gelene kadar yoğrulur.Şekil verilir ve 180 derecede pişirlir.

Notlar:
  1. Parçaları sık koyarsanız çok kabardıgı için birbirlerine yapışırlar.
  2. Fırında çok fazla tutmayın kuru olurlar.
  3. Üstü ve altı kızardığında pişmiş demektir.Fırından aldıktan sonra içini çekecektir.

Afiyet olsun :)

4 yorum:

  1. Ayşeciğim ellerine sağlık canım....

    Mutlu pazarlar:))

    YanıtlaSil
  2. HOŞGELDİN CANIM BENİM BİZLERDE ÖZLEDİK BAK SENİ.KIZ KARDEŞİNİN ELİNE SAĞLIK.
    ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun kızlar :)

    bahar gelıyo ufaktan ufaktan ısınayım dedım :) hazır bulantılar geçmiş hamişliğin balayı başlamışken

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. s.a.sütl tatlılar etkinliğime ,tatlılarınızla katlırsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)