24 Kasım 2010

Fırında Levrek Nasıl Yapılır ?

uuu dağlara taşlara ayşe balık da mı yaparmış diyosunuz biliyorumm :)  Ama mevzu nedir  efenim öğrenmek çabalamak...eh durum bu olunca balık mevsimi açılınca sonracıma bi de mide kazınınca ay bu sefer de değişik bişey yiyeyim hamsiden bö geldi deyince levreğe bulaştım...

Bılaşmasına bulaştımda e pişirmeyi bilmiyorum ki ben...bide samsunda yediğimiz fırında balıkda pek hoşuma gitmemişti ya  yapınca öyle olursa ya güzel olmassa ya ziyan edersem diye düşünüp blogları neym gezdim amma velakin anlayamadım çözümleyemedim bende her derde deva kk da ikamet  eden demirbaş olmuş arkadaşlarımdan yardım aldım onların anlatımlarını bi güzel  kopyala yapıştır yaptım word'e sonracıma çıktı aldım balıkalrı aldım eve gittim ve evet levrek kardeş başlıyoruz hazır mısın dedim :)

Evvela Malzemeler

• Levrek ( ben iki adet ortaboy aldım temizlenmiş)
  • Patates (soyulmuş dilimlenmiş)
  • Soğan
  • Sarımsak
  • Nane
  • Defne Yaprağı
  • Tuz
  • Aluminyum Folyo
  • Sıvı Yağ
  • 1 Parça Tereyağ

1.Temizletip aldığımız balıklarımızı güzelce yıkıyoruz ve bir havlı kağıtla ıslaklıgını alıyoruz..sonra tuzluyoruz balığınız ne kadar büyükse o kadar çok tuzlamanız gerekicek ben normal şekilde tuzladım....

2.Üç-dört yemek kaşığı sıvı yağın içine biraz nane katıp sarımsak rendeledikten sonra karıştırıyoruz ve balıklarımızın içine dışına sürüyoruz ve fırın tepsimize yerleştiriyoruz.(pembedana bana sarımsak rendele dememişti  ama huyum kurusun tarif değiştirmeye bayılırıyorum :))

3.Balıklarımızın içini açıp bir dilim limon ve bir defne yaprağı yerleştiriyoruz.

4.Patatesleri etrafına , Soğanları ise  üzerine yerleştiriyoruz...Ben üzerlerine de birer defne yaprağı koydum...son anda selizin dediği aklıma geldi ve üstlerine birer parça tereyağı koydum :)

5.Üzerini folyo ile kapattım ve pembedananın tavsiyesiyle  200 C de 30 dakika pişirdim...Selizin tavsiyesiylede son 10 dakıkasında folyosunu açtım üzerini kızarttım..Afiyet Olsun :)

Arkadaşlarımada koccaman teşekkür ediyorum :)

1. ayşecim ellerine sağlık harika olmuşşş tavsiyelerimizi dinlemişsin ama sen herşeyin eniyisini yapıyorsun zaten.en kısa zamanda bende levrek yapacağımm...

2. wuuwwww becerikli hatunnn çok güzelll annatmışınn vee çokk güzelll görünüyoooo ellerine sağlıkkk (paradiesangel)

3. yeme de yanında yat:)))
    ellerinize sağlık nefis olmuş

4. Sağol selizcim :)bende en kısa zamanda çipurayı deniycem güveçte bakayım o nasıl oluyor :)

encılım :) teşekkürler vallahi iltifat ediyorsun :)

hande :) beğenmene sevindim ilk büyük balık pişirişim şeytanın bacağını kırdık :))

5. Afiyet olsun şekerim...akşam aklım balıklardaydı zaten, öyle bir konuşmuşuz ki...
    çokta güzel yapmışsın eline sağlık...harika görünüyor, soğan sulandırıyor biraz tbalığı onun için pek hoşlaşmıyorum , yoksa soğan ve sarımsak en çok sevdiklerimdir :)))

6. ooo aişe hatun hoşgeldin özlemişim

7. Senemcim sağol yardımlarınızla oldu :)
    hiç sulanmadı benimki yada sulandıda çektimi acaba çünkü lokum gibi olmuştu eti :)

eneee çiğdem çiğdem ay inanmıyorum çiğdem :) bende bu zerzevatçı kim diyorum Ay Allah iyiliğini versin
    sana hemen bi mail döşüyorum oku tamam mı :)

8. Ayyy canım istedi :D de yazıyı okudum ve ee sonuç nasıldı diyorum? Güzel olmuş muydu ben hep bu yöntemle yaparım bundan sonra diyor musun Ayşem çünkü eğer öyle ise bende deneyeyim ama şu nane işine kafam takıldı balık ve nane nasıl olakii..
    Aydınlat beni :D öptüüüm.

9. Ayşeciğim hpşgeldin canım özledik seni:)
    Bende balığın her halini seven biri olarak bu güzel tarifi begendim.Tüm emeği geçenlere selamlar:))Ortak bir çalışma olmuş anlaşılan..
    sevgiler

10. nurcumm sonuç çok iyiydi evet bi daha yapsam böyle yaparim :) naneyide kizlar söyledi ekledim ama gayetgüzel oldu tavsiyeederim canım :)

neşelimmmm
    ben çok balık şesidi tatmış degilim aa sevdım bunu tarif konusunda yardım aldım evet :)

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)