5 Mart 2011

Negro Truff

Geçenlerde bir gün efendim eşimle geleneksel ikea ziyaretlerimizden birinde ikea food dan zencefilli karamela aldık bi deneyelim bakalım dedik aman aman ne güzel bişeymiş o ya çok sevdik gide gele yedik bitti sonra dedim ki ben bundan yaparım (çok becerikliyim ya :P) ama önce bi karamel tarifi bulmak lazım değilmi en önemli nokta bu çokta keskin zekalıyım tabi bi tarife ihtiyaç olduğunu hemen anladım :) Sonra dedimki dur ben bi aratayım gogılda....aradı sağolsun google amca buldum ve beraberinde çok çok da güzel tariflerde buldum fakat karameli yapmam için yoğunlaştırılmış süte ihtiyacım vardı üf püf afra tafra napicam şimdi derkene bi başka tarifini deneyim dedim doğrusu pek aklım yatmadı tarifi okuyunca hatta yapınca ben denemedim ilk eşime denettim bakalım yenebilicek gibi mi diye ama eşim ımmm hatun süper deyince tadına baktım cidden süper böyle çok güzel bi ımm aroma tat nasıl anlatayım ki :) ve efendim böyle güzel bir truff tarifine kavuştum tarifi buradan aldım.

Ne iyi etmiş paylaşmakla sağolsun varolsun karamel tarifinide sütü alınca deniycem mutlaka inşallah :) ben süslerken üstlerine şeker hamurundan kesilmiş kalpler yerleştirdim efendim.Ah keşke 14 şubatta yayınlasaydım pek âla sevgililer günüsü şeysi olurdu aman neyse sevene hergün bayram dimi ama :) Tarif aşağıda.


Negro Truff

Malzemeler

  1. 100 gr krem peynir
  2. 220 gr negro / 2 paket
  3. 150-200 gr bitter çikolata

Yapılışı

  1. Negroları robotta un gibi olana kadar çekiyoruz
  2. Krem peniri ekliyoruz
  3. Şekil veriyoruz ve benmari usulu ile erttiğimiz bitter çikolataya batırıp çıkarıyoruz
  4. ve buz dolabına kaldırıp soğutuyoruz . Afiyet olsun :)

Not:Ben bitteri eritirken içine az buçukta margarin ekledim çok katıydı çünkü çikolatam, az akışkan olmasını istedim.Ayrıca ben tarifi yarım ölçü yaptım deneme yaptığım için 12 tane fln çıktı..Bilgilerinize :)




9 yorum:

  1. Merhaba Ayşe seninkiler ayrı bir güzel olmuş ya :)
    birde rica etsem link verebilirmisin ?Yada ben mi görmedim :(

    YanıtlaSil
  2. Yoğunlaştırılmış süt denince aklıma Gökçe (kakaolu pasta) geldi :) Bende onun sayesinde bulup almıştım, aslında benden ne güzel bi yemek blogcusu olur biliyor musun? Yeni tarif deyince akansular durur yahu bende, dehşet merkalıyımdır :D:D Trufları görünce nevrim'in dönmesinden belli aslında!
    Oyyy çok canım çekti şimdi yakın olsak senle, bide ikeadaki zencefilli karemelayı, nasıl bişeydir ki o? Dur unutmazsam birdaha ki gitmemde tadına bakayım :) Ahhh nefiiiis ne pis bişeysin sen yahu.
    Neyse Ayşem eline, ağzına sağlık özlemişim seni. Kendime blog yasağını kaldırır kaldırmaz hemen ilk sana koştum :D
    Öpüyorum seni sevdiceğim.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim zarpanditciimm :)
    link var koydum yazarken şişmdi kontrol ettım hala yerinde :)
    tarif için tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Nur'um böcüğüm :D yoğunlaştırılmış sütü daha önce çok duydum fakat hiç alma ihtiyacı hissetmedim çünkü tarifler çok çekici gelmemişti :) ama bu karamel başka bişi ya onun için arar bulurum aslında nette buldum ama şimdi eskişehire gidicem sipariş etsem evde yokum gelince sipariş edicem :) nüansta fermo da vardır eminim geçenlerde nüansta idim hiç aklıma gelmedi almak....Tarifler çekici geliyor ama denenmeye değer olmalı dimi ama beyazfırının kitabını gördüm onu almak istiyorum inşallah güzel tarifler var gördüğüm kadarıyla :)öyle işte ya...kız olur valla senden yemekçi neden olmasın yazsana sende ben bu sefer çok yoruldum bayadır çekim yapmıyordum çok yordu beni :) eşim ya sabır çekiyodu artık yani :) zencefilliyi mutlaka dene bende kakaolupastanın karamelını yaparken zencefil katıcam içine :D
    Sağol canım bende seni özlemişim valla ya blog muhabbetini özlemişim :)
    Mucx şekerim kendine iyi bak bebişlerede ;)

    YanıtlaSil
  5. Ayşecim ellerine sağlık bende benzer bir tarif denemeiştim.Süper görünüyor
    sımsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. kontrol etmeniz gerekir:)

    YanıtlaSil
  7. pardon,
    neyi kontrol etmem gerekir ?

    YanıtlaSil
  8. Çok şirin olmuşlar sevdiklerimize her zaman armağan edebiliriz:)))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. beğenmenize sevındım :) tesekkurler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)