25 Temmuz 2011

Kayısı Reçeli - Reçel Zamanı

Merhaba millet nasıl gidiyo :) bizde iyi işte n'olsun aynı şeyler.Zaman geçti geldi yaz bizde başladık yazlık meyveleri reçel yöntemiyle stoklamaya Ramazan ayına sayılı günler kala bende miktarı az çeşidi bol reçeller,marmelatlar yaptım efem.Bir arkadaşımın reçeli yaptıktan sonra robottan geçirmesi beni benden aldı ne güzel oluyo öyle aman Allah'ımm :) Kayısı muhteşem oluyo tavsiye ederim.


Cumartesi kızkardeşime boş mama kavanozlarından getirmesini rica ettim.Evde de az kalmış reçellerim vardı kavanoz diplerinde önce onları temize çektim :)
Sonra pazardan aldığım kayısı ve şeftalinin bazılarının ezik ve yumuşak olduğunu gördüm hepsini bir-iki günde yesem bitirsem bişey olmaz her türlü gideri var ama yani diyetteyim şimdi ondan yiyemiyorum bi sınırı var yani bende napim dedim en iyisi kesim doğrayım ayıklayım da reçel yapayım :)


Burada kafama takılan en büyük soru işareti şeker miktarıydı bi kilo meyvenin tamamından yapsam bi kilo şeker eklicem ama meyvem tam bi kg değil ne kadar olduğunuda bilmiyorum üstüne üstlük çok şekerli reçel sevmem ne kadar şeker ekliycem sorusuydu...Mutfak tartım olsa kolay olurdu ama yoktu işte.

Hemen çözdüm bu problemi bunun gibi bir ölçüm kabıyla meyvemi ölçtüm 400 ml kayısım vardı.Evrensel bilgilere göre 400 ml de şeker eklemem lazım gelir fakat kayısım çok tatlı ve bende çok şekerli sevmediğim için şekeri 300 ml ekledim...


Şimdi tamam senin mutfak tartın yok ama ölçü kabın var bizde o da yok bebem diyen kardeşlerim için yazıyorum :) meyvenizi su bardağıyla ölçün ne kadar geldi 1,5 su bardağı meyve cıktı dıyelımkı sizde 1,5 veya 1 su bardağı şeker ekleyerek bu problemi çözebılrısınız...

Bu kızda amma taktı şeker işine demeyin çok önemli neden boş yere şeker katayım ayrıca madem şeker yiyicem neden meyveden reçel yapıyorumki şekeri normal yerim..Ben bir kaşık kayısı reçeli yediğimde ağzıma önce kayısı tadı gelsin isterim şeker tadı değil :) Ayrıca çok şeker koyarsanız şeffaf helimeleşmiş meyveyla haşır neşir olmuş bir reçel yerine donuk dişe yapışan ve bir takım kozmetik ürüne benzeyen bişey elde etmiş olursunuz ki -anladın sen onu- bunu istemeyiz :)

Not:Tarifi yazarken farkettim de o kadar çok şöyle olursa sevmem böyle olsun istemem demişim ki hiçkimse kahvaltıya fln çağırdığında önüme reçel koymayacak diye korkmaya başladım :D

Şimdi Tarife geçelim efemm :)

Malzemeler
  • Kayısı (veya herhangi bir meyve)
  • Şeker (meyve kadar veya meyveden daha az)
  • Limon
Yapılışı
  1. Meyvemizi kesiyoruz hazırlıyoruz.(yumuşak bir meyveyse portakal,çilek,kayısı,kiraz,şeftali,muz, direk doğrayıp kullanabilirsiniz.Fakat sert bir meyve ise Elma,armut,ayva özellikle ayva önce az suda biraz haşlayıp sonra şeker ekleyip reçel yapabiliriz.Aslında elma ve armut haşlamadanda olabilir ama ayva genelde pişmiyo)
  2. Meyvelerimizi tencereye koyuyoruz ve üzerine şekerini ekliyoruz.
  3. Şeker iyice eriyene kadar bekletiyorum ben kışın genelde oda sıcaklığında 1 gün veyayarım gün bekletiyorum.Yazında oda sıcaklığında 5-6 saat veya pişirmeye vaktim yoksa o an buzdolabına koyup bekletiyorum dışarıda bozulmasın diye malum hava çok sıcak oluyor.
  4. Ocağa alıyorum orta ısıda yavaaş yavaaş pişiriyorum.Pişerken üsünde biriken köpükleri alıyorum ki duru olsun bulanık olmasın.
  5. Kaynayınca limon sıkıyorum 1 kg meyveye çeyrek limon sıkıyorum ben veya göz kararı çünkü kayısı reçeli yerken ağzıma limon tadı gelmesini istemem :D Ayrıca limonu çok sıkarsanız kaynadıkça ve soğuyunca gene o kozmetik malzemesine benzeyebilir.
  6. Sonra kavanozlara yerleştiriyorum bu kadaarr.
  7. Eğer marmelat yapmak isterseniz piştikten ve soğuduktan sonra robotta çekebilirsiniz.Çok hoş oluyor.
  8. Yerken üzerine -özellikelr çocuklar için-Ceviz ,badem,ve fındık ekleyebilirsiniz :)
Afiyet olsun :)



2 yorum:

  1. Ne hoş reçeller bunlar....Canım çekti...En kısa zamanda bende yapmalıyım :D (hatice)

    YanıtlaSil
  2. Yap hatcem :) yada istersen ben yapip yollıym sana :) ama kaysı gercekten süper oldu eve dün koklaya koklaya bitiricektim nerdeyse :) bu arada yaparsan olgunlaşmış kayısılar almanı tavsiye ederim... :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)