29 Temmuz 2011

Ramazanda Nasıl Yiyelim


Ramazanda ne yiyelim değil, nasıl yiyelim.Çünkü akşama kadar aç olan midemizi daha doğrusu gözümüzü nasıl doyuracağımızı şaşırıyoruz.
Vücudu dinlendirme ruhu dinlendirme insanları anlama ayı olan ramazanda,daha sıhhatli olmak gerekirken daha beter hasta ediyoruz kendimizi.

Ramazan dışındaki aylarda bile sabahtan akşama kadar aç dolaşıp akşam tıka basa yeyince bir süre sonra başlıyrouz yemek sonrası sodaları içmeye midem ağrıyor demeye.Halbuki kendimizi yormadan öğünleri atlamadan yersek daha iyi olacağını düşünmüyoruz.
.......
Yaklaşık 6-7 haftadır diyet yapıyorum.Ve Ramazan yaklaşınca eyvah dedim ben ne yapıcam ya geri alırsam verdiğim kiloları.Ramazanda kilo vermek gibi bi niyetim zaten yok.Yeter ki almayayım.

Diyet listeme göre günde 7 öğün yapıyorum ben bu 7 öğünü Ramazan ayına uyarladım 5 öğün oldu.Ama olsun çok güzel oldu;

03,00 Sahura kalkış

Çorba + 1 dilim ekmek

---10 dakika ara (Kitap / Kuran okunabilir :)

1 tabak yemek + salata veya yoğurt

yatış


04,06 İmsak

20,30 iftar

Su ile oruç açma +
Çorba+ Ekmek

---Dinlenilebilir,Akşam namazı kılınabilir.

Yemek + Salata (salata veya yemek etli)

---Dinlenme

21,30 ara

1 meyve veya yoğurt

Teravih

22,30 ara

1 avuç fındık veya 4 kuru kayısı

23,30 ara

1 bardak süt veya sütlü kahve veya yoğurt

yatış

NOT:Bu kişisel bir beslenme programdır diyet listesi değildir.Amacım az yemek veya çok yemek değil ölçülü ve aralıklı yemektir.Aman ha yanlış anlaşılmayayım :)

NOT:

  • Herhangi bir araya çay sıkıştırılabilir.
  • Meyveden feragat edilip ölçülü bir porsiyon tatlı yenilebilir :)
  • Salatalar Protein eksiğimizi kapamak için,Peynir,Et,Tavuk,Balık vs ile çeşitlendirilebilir.
  • Ekmek olarak çavdar ekmeği tavsiyemdir.
  • Ekmeğin yerine börek yemeyi tercih ederseniz eğer,bir dilim ekmek + peynir hakkınızdan çalabilirsiniz.

4 yorum:

  1. aynen yukarıda yazdığın gibi karnım doysa da gözüm doyana kadar yedim bütün ramazan boyunca ve tabiiki arkadan soda :) tek bir avantajım var ama benim, emzirmek, inşallah kilo almamışımdır bu yüzden ;)

    YanıtlaSil
  2. Ben bazen bu tabloya uyamadım cunku tutamadım kendımı ama çoğunlukla uymaya çalıştım ramazanda 3 kilo verdım :) yedıkelrımın arkasından soda içmedım hiç çünkü diyette şöyle bi kural var ben akşam yemegıunı yedım diyelım bu yemegın benı 2 saat tok tutması gerekıyor fakat arkasındna direk soda içersem hazmedilmesi olması gerekenden çok hızlı olacağı için beni 2 saat tok tutması gerekırken 1 saat tok tutucak ve bu sefer hemen acıkıcam acıkınca baska yıyeceklere yonelıcem ve kilo alıcam :) soda içmek çok yararlı ben sodayı genelde son öğün olan 21.30 öğününde meyvemı yerken ıcıyorum böylece karnımı şişiriyor ve benı sabaha kadar tok tutuyor karnımda akşam yemegının çoğunu hazmetmıs oldugu ıcın besın kaybım ve acııkma gibi bi sorunum olmuyor :)
    tabi emzirmek daha iyi yağ yakkıımını hızlandırıyor kızkardeşimde emziriyor o da yanlış hatırlamıyorsam 5-6 kg verdi ramazanda ama onun bünyesi kilo alıp vemeye alışık ben hayatımda ilk kez diyet yapıyorum bünyem alışık değil

    YanıtlaSil
  3. diyet işini detaylara kadar çözmüşsün :)ben hiç diyet yapmadım şimdiye kadar, bazen sadece yememi kıstım o kadar, vakitli-ayarlı şekilde hiç yapamazmışım gibi geliyor.. hele ki tatlı krizim geldiği zaman :))
    ramazanda herkes kilo almaktan şikayet eder genelde, maşallah sana ;)

    YanıtlaSil
  4. kızkardeşim gecen sene diyetisyene gitti ve orda pek çok şy öğrendi diyetısyenı onu zayıflatmaktan ziyade dengeli beslenmeyi öğretti bence :) çünk sonradan dıyetısyene gıtmeden ne kadar yemesı gerektıgını naısl yerse daha ıyı olabılecegıı ayarlamaya basladı tabııkı bızede gösterdi :) bunun yanında simge çıtak isimli bir başka diyetısyenın kitabını okumamda faydalı oldu temelım vardı ordanda pekçok şey öğrendim....bende saate göre evd eolunca zor uyuyorum doğrusu :D ama iş yerındeyken kolay oluyo işlerimide ona göre ayarlıyorum :D evde zor valla kahvaltı öğününde ben tosur tosur uyyo oluorm :D

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)