16 Eylül 2011

Karamelize Edilmiş Şeftali Tatlısı

Ramazanda sadece bir gün iftar verebildiğim ve onuda kardeşimin yardımıyla yapabildiğim için.İlk ve son iftarımın tatlısını paylaşmak istedim sizinle.Aslında tatlı için aklımda çok güzel fikirler vardı ama genel bir ramazan etkısı biliyorsunuz heleki yaz olunca mevsim su iç çorba ye ve şiş ve bayıl şeklinde ilerlediğinden,hafif şeyler ve az miktarlar şeklinde ayarlama yapmayı uygun gördük.Onun içinde tatlıda çok böyle aman ağır aman şöle şerbetli fln düşümedik hiç.

Sonra magginin sayfasında bu tarifi gördüm ve aa bayıldım :) resmine dedim bunu yaparım daha once hiç yapmadım ama denerim ve güzel olur ya ne olucak dedim.Evet hepsini aynı anda düşündüm.Markete gidip en kocaman şeftalileri aldım pişerken eriyebilirdi çünkü şeftali çok narin bir meyve.Sonra eve geldım ayıkaldım vs derken pişiridm soğuttum iftarda tatlıya sıra gelince bire uuu beybii edası kapladı ortalığı (anlarım ben hissediyom :D )sonra çokda güzel olmuştu milletde beğendi sağolsunalr hoş öyle geniş gönüllülerki taş koysam beğenirler diye düşünüyorum hatta şöyle derler hımm "bu taş iyi kafa yarar al sana çaattt akşama kadar boş boş oturmuş cıx cıx cıx diye" eheeheueh :D Neyse beğendiler yani sizde rahatça şeftali ortadan kaybolmadan hadi hacı mesai bitti demeden deneyin derim.Ama resmini çekmek için ikinci kez yaparken yaktım ben şeftaliyi hıhı evet yaktım ama ev güzel şeftali aromalı kokuyo yakın yada siz bilirisiz :)

Karamelzie Şeftalili Tatlı Malzemeler
  1. 2 Şeftali
  2. 1 su bardağı su
  3. 4 yemek kaşığı şeker
  4. Vanilyalı dondurma
  5. Arzuya göre süslemek için çikolata sosu , taze nane vs..
Yapılışı
  1. Suyu ve şekeri yayvan bir tencere (ve mümkünse çelik bi tencereye/tavaya çünkü karamelize olurken yapıaşbılıyorlar ve o duurmda teflonu temızlemek için tel kullaamyacağınız içiin ben gibi öylece kalırısnız.Hiçbişey yapışmaması gereken teflona bişeyi yapışması ise apayrı bi konu)
  2. Su kaynamaya başlayınca yarıya böldüğünüz şeftalileri çekirdek kısımalrı suya degecek sekılde yerleştiriyoruz.Ve iki tarafınıda güğzel ce pişriiyoruz.
  3. Şeftaliler soğuyunca kabuklarını soyup servis tabagına alyoruz ve dondurma ile servis ediyoruz .
Afiyet Olsun :)

1 yorum:

  1. şeftali !!
    artık son demlerinde..
    özliyeceğimiz, çeşit çeşit lazeetler yaratacağımız son demler ...
    hala doyamadım :=))

    afiyetle ve sevgiyle..

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)