13 Eylül 2011

Mantar Çorbası


Artık çok ara vermeden blog güncellemeye çalışıyorum.Bu da geçen akşam yaptığım çorba.Pazardan yarım kilo mantar almıştım.Bi şey yaparım diye.

Cumartesi pazar gezip gezip ev temizliğini de pazar akşamı 20,00-23,00 arası yaptıgım ıcın taze fasulyeyi ayıklamış fakat pişirememiştim ertesi gün iş olduğu için.Eve geldim baktım ocakta tıkır tıkır bişi var pişiyo eşim benden önce geldiği için koymuş ocağa sağolsun ama daha pişmemişti ehh biraz bekledik hala pişmedi bi türlü yumuşamadı sebze neyse dedim bende bari mantar sote yapayım da karnımızı doyuralım :) bi kısmını mantar sote bi kısmınıda mantar çorbası yaptım...Eşim en başta bu çok beyaz ya mantar çorbası böylemi oluyodu ya fln dedi.Sonra yemeye başlayınca iki tabak üst üste yedi :)

Krema üzeri için bi alternatifti benim uyguladığım tarifte bende şimdi iki kaşıkkrema için
kutuyu açmayım kalıcak sonra dedim :D hadi kalmasa başka bişey yapmam gerekicek neyse kremasız oluversin dedim kullanmadım arzu eden kullanabilir.

Mantar Çorbası

Malzemeler
  1. 200 gr mantar
  2. 3 kaşık un
  3. zeytinyağı/sıvıyağ
  4. 2 su bardağı süt
  5. 1,5 su bardağı su/mantarın haşlama suyu
  6. tuz
Yapılışı
  1. Mantarlar dilendiği gibi ince ince veya büyük büyük doğranır ve tuz eklenerek haşlanır.Bir kevgirle süzülüp kenara alınır.
  2. Tencerede un ve yağ kavrulur.Üzerine süt ve mantarları haşladığınız sudan veya normal su eklenir mantarlarda eklenerek istenilen koyuluğa gelene kadar pişirilir.
  3. Servis sırasında dereotu veya krema ekleyebilirsiniz.
Afiyet Olsun

3 yorum:

  1. Ayşe'cim mantarın her halini çokkk severim çorbasınıda sık yaparım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. aişe
    canlanmış bu blog:) bakıyorum
    hadi bakalım istikrarlı olarak bekliyoruz tarifleri, yazıları, seni

    YanıtlaSil
  3. Ablacım
    teşekkür ederim :) Mantarı ben de çook severim

    Çiğdemcimm :)

    valla üstümüze ölü toprağı serpilmiş ya hu :) istatıstıklere bakıyorumda yazı ekledıgım an 3 kat artmış ziyaretçi millet beni beklıyomuş yauu :P :P

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)