25 Aralık 2011

Amaretti


Yeni ve yoğun bir haftaya daha başladık yine tabii aynı zamanda 2011'in son haftasına.Muhasebeci arkadaşlarım ve benim  için yılın sonu başı ortası demek başka başka şeyler demektir.Koşturmaca üst üste gelen mutabakatlar stok sayımı  devir vs vs uzarda uzar yani.Bundan sebep bir sürü iş bekliyor beni de ama yazımı yazayım da öyle başlayım işe dedim bugün.Yukarıda resmini gördüğünüz yeni öğrendiğim tariflerden biri ; Amaretti.Açıklamasında italya'nın kayısılarının kayısı  bademlerinden yapıldığı yazıyordu.Doğrusu  İtalya'nın kayısı konusunda iddialı olduğunu bilmiyordum ama bizim de Malatya'mız var yani :) eşssiizz kayısı bahçelerimizden derlenmiş toplanmış  dışı kurutulmuş veya yenmiş , çekirdeği ise başka amaçlarla kullanmak için ayrılmış kaysılarımız var.Bizim için önemli de dünyada da kaysı bademinin değerlendirildiğini de bilmiyordum (ne çok şey öğrenmişim :).

Küçükken de en çok kayısının çekirdeğinin bademini severdim.Kurumasını bekleyemezdik hemen kırıp yemek istredik ama o zaman  da acı olurdu :)
Alt komşumuz arka balkonda bi kasede biriktirirdi çekirdekleri biz de  acaba onları ordan nasıl alabiliriz in planlarını yapardık kardeşimle ve apartmandaki diğer çocuklarla :D he hırsızlık olmazmıydı  diyorsunuz ama o  ihtimal aklımıza bile gelmiyordu o kadar  lezzetli ve ulaşılmazlardı ki  gözümüzde , hırsızlık olup olmıycağını muhtemelen çekirdekleri ele geçirdiğimizde kararlaştıracaktık :) aşağı ip sarkıtmalar  iki yandan tutup çekmeye çalışmalar  mıknatısı  bağlayıp ( nası bi planımız vardı inanın bilmiyorum :) ipi sarkıtınca daha kolay  alabileceğimizi düşünüp  mıknatıs aramalarımız  falan :) Çocukluk işte.
Şimdi kız kardeşim bir kaç yıldır Malatya tarafından evli olduğu için :) Kaysının kurusuna da , çekirdeğinin bademine de doyduk.Sağolsunalr gelen giden unutmuyor da eksik kalmıyoruz kaysıdan.
E tarfii okuyunca hemen yapayım malzemem de var dedim.Zaten çok kolay :)
İçi hafif sakızımsı ve acıbadem kurabiyesine benziyor :) Ben ancak 1 tane yiyebildim ee malum diyet :) Kalanını ise eşim götürdü gene :)

Amaretti


Malzemeler;

  • 1 kap (140 gr) kayısı  çekırdeği bademi
  • 1/2 kap (60 gr) pudra şekeri
  • 1 yumurtanın akı
  • 2-3 damla vanılya özütü
  • üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı;

  • Fırın 150 C'ye ayarlanır.
  • Kabukları ayıklanmış ve kurutulmuş kaysı bademleri purda şekeri ile mutfak robotunda incecik çekilir.
  • Yumurta ve vanilya  özütü eklenip çekmeye devam edilir.
  • Homojen bi görünüm alınca yağlı kağıt serilmiş tepsiye,birer çay kaşığı hamurdan parçalar alınarak tepsiye  yerleştirilir. 
  • Üzerlerine pudra şekeri serpilir ve  birer kaysı bademi konur.
  • Isınmış fırında 25-30 dakika pişirilir.
Afiyet Olsunnn :)

Notlar:
  • Fırından çıktığında sakızımsı  bi dokusu olucaktır.Gevrekleşmesi için 1-2 gün beklemesi lazımdır.
  • Eğer sakızımsı dokusu  uzun süre devam etsin isterseniz 20 dakika pişirmeniz yeterlidir.


1 yorum:

  1. Merhabalar :) Ne kadar değişik bir lezzet. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)