21 Aralık 2011

Zencefilli Çatlak Kurabiye


Maşallah bana her gün bir kayıt  yapıyorum eheh :) Yeter ki fotoğrafı olsun yazı nasıl olsa yazılıyor :)
Eşim , doğum günümde Berna Gürşen-Işıl Sözer'e ait Butik Pastacılık kitabını hediye ettiğinde resmen havaya  fln fırladım :) gözüm hiçbişeyi görmeyerek hemen kitabı kurcalamaya başladım çok çok güzel tarifler püf noktaları şeker hamuru modelleme çalışmaları var içinde ve çok güzel şekilde de anlatmışlar.
O kadar tarifin içinde kayboldum kararsızım hemen bi tane deneyim diyorum ama seçemiyorum.
Sonra  ben zencefilli kurabiyeyi görür görmez bunu deniycem ilk dedim benim çok çok sevdiğim bu kurabiyeyi nasıl yaptıklarını merak ettim denedim ve süper bir sonuç aldım :) dışı çıtır içi hafif yumuşak ve mis gibi tarçın-zencefil kokulu kurabiyeler elde ettim.Teneke kurabiye kutuma doldurdum.Eşim de çok beğendi ben diyet yaptığım için çok yiyemedim ama ancak 2-3 tane o da peşpeşe değil yaa benim için ne büyük bi sınav :) Ayrıca dün akşam 2 tepsi daha pişirdim doldurdum.kutuya :)
bu tarifimi arkadaşımın annesine hediye olarak açtıgı sayfaya hedıye edıyorum :)
Tarife geçeyim :)

Zencefilli Çatlak Kurabiye 

Malzemeler;
  • 110 gr tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • aldığı kadar un
  • 1/3 su bardağı pekmez
  • 1 yemek kaşığı zencefil
  • 1 yemek kaşığı tarçın
  • 1/2 çay kaşığı  tuz
  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
Yapılışı;
  • Fırın 175 dereceye ayarlanır 
  • şeker ve tereyağı  çırpılıp içine pekmez ve yumurta katılır.
  • kuru malzemeler elenir , şeker ,yap ve pekmez karışımına eklenerek yoğurulur
  • şekil verilerek tepsiye aralıklarla dizilir
  • 8-10 dakika pişirirlir 
  • Afiyet Olsun 
Notlar:
  • Ölçüler ki,tapta  Cup ve gram   şeklinde verilmişti ben kendi kullandığım şekilde cup a göre ölçerek bardakla  ölçü verdim.Gram veya Cup ölçüsü isteyen olursa yazabilirim.
  • Hamur  toparlarken fazla un katmamaya dikkat edin.Çünkü bu kurabiyenin pişerken kendini salıp çatlaması icap ediyor.Ben fındıktan büyük cevizden küçük toplar yapıp pişirme kağıdı serdiğim tepsime aralıkalrla dizdim pişerken kendilerini saldıkalrından yapışmamasını istedim.
  • Yağınız ne çok soğuk ne de çok sıcak yumuşacık olmasın ikisnin arasında oda sıcaklığında iken kullanın.
  • Eğer tereyağ yerine başka bir katı yağ kullanıcaksanız su oranı en az olanı tercih edin.




7 yorum:

  1. zencefilli tatları severim ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Bloğunu keşfettiğime çok sevindim canım..
    Ellerine sağlık..
    Takibindeyiiiiim.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim sarı mutfakk :) ben de çok severimm :)

    YanıtlaSil
  4. Hayat cafe :) güzel yorumun ve takibin ve bloğum hakkındaki güzel düşüncen için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. merhaba Eylül...harika bir bloğun var. hangi birini gezeceğimi şaşırdım tariflerin. fotoğrafların çok iyi. başarılar diliyorum. ellerine sağlık.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  6. bu arada 100. izleyicin olduğum için ayrıca mutluyum :) 100. izleyiciler unutulmaz ben benimkini hala unutmadım :) hoşçakal.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  7. Merhaba :) çok teşekkür ederim :) tarif ve fotoğraf konusunda biraz titizimdir :) beğenmene ve üstüne bunu dile getirmene çok sevindim çok teşekkür ederim :)

    Ben de 100. izleyicimi unutmıycam sanırım insanın kaç tane 100. izleyicisi olur ki :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)