23 Ocak 2012

Dulce de Leche - 1


İlk kez yıllaar  yıllaar önce bir blog sayfasında görmüştüm dulce de lecheyi tadının muhteşemliğinden karamelin yakıcılığından bahsedilip göklere göklere çıkarılıyordu.Bu adı duyan ve tarifi okumaya geçen her normal insan gibi akabinde tatlandırılmış koyulaştırılmış sütle de tanışmıştım o gün hemen baktım fakat  hiçbir yerde yoktu.Sonra yağlı sütle de yapılıyor ama 3 saat  felan karıştırcan gibi açıklamalrı okuyunca yok anacım tamam ben almayım öyle sabır yok bende cidden vallaha yok diyerek konudan ufak ufak uzaklaştım.Gün bugün oldu.Pinterest'de Banoffee Pie tarifini görmek karamel aşkımı depreştirdi ve olsun ülen karıştırırm ben de 3 saat  ne olucak elime mi yapışır dedim ve başladım.


İlk saat fazla karıştırdığımı söyleyemem ikinci saatin ortalarında ciddi ciddi başında dikilip karıştırdım.Bu arada da ya hu niye karıştırıyoruz ne güzel kendi kendi kendine pişiyo işte  saçma ama neyse ben gene de arada karıştırayım dedim.Yaparsanız görüceksiniz cidden uslu uslu kaynıyo yani.Sonra sağolsun görevi eşim devraldı o karıştırırken de baktım kıvamına gayet  iyi yani 3 saat  dolmadan 2,5 saatte fln oldu benim karamelim.Yalnız son anlar mutlaka karıştırmak lazım.Yalnıızz bunun tek yolu yok 3 farklı şekilde yapabilirsiniz;
1.Yağlı sütü şeker ve karbonat ile 2-3 saat kaynatarak (benim yaptığım gibi yani)
2.Süttozu ve su kullanarak.
3.Tatlandırılmış koyulaştırılmış konserve sütü alıp tencerenize veya fırınınıza koyup üstünü tamamen suyla kapatıp kaynatarak yapabilirsiniz.

Çok fazla tarife baktım herkes kendine kolay gelen herhangi bir şekli yapmış  ama ben tariflere bakarken şöyle düşündüm.Ya hu tamam 3 yol var  ama en güzel karamel hangi şekilde elde ediliyor bana onu söyleyin dedim hiç bi blogda ses seda yok e bari ben yapayım :) Başlıktan da anlaşıldığı üzre bu 1. yol 2. yolu süttozu aldığım gün deneyip yazacağım efendim....Tarif aşağıda....

Dulce de Leche

Malzemeler
  • 1 litre tam yağlı süt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • yarım çay kaşığı karbonat 
Yapılışı 
  • Sütü ve şekeri orta ateşte şeker eriyene kadar karıştırın.
  • Sonra yarım çay kaşığı karbonat ekleyip karıştırmaya devam edin.
  • ilk zamanalr devamlı başında duramasanızda 5-10 dakikada bir kontrol edin.Ayrıca  karbonat koyduktan sonra süt kesilir gibi oluyro fakat sorun yok devam.
  • Bu arada sık sık  sütünüz kabarabilir ateşi yükseltmeyin sakin ve orta ateşte devam 
  • 1-1,5 saatin sonunda süt renginde bir değişim olduğunu farkedebiliyorsunuz.2-2,5 saat olduğu zaman da hafiften karameliniz belirmiş demektir.yeterli kıvama geldiğinde kullanıma hazırdır.
Not:1 litre sütten 1 su bardağından biraz fazla karamel çıkıyor bilgilerinize.




10 yorum:

  1. canım ben geldim.
    değişik bir tarif
    ben bunu kremayla değişik yapıyordum
    benim bu tarif dikkatimi çekti
    pastaların üzerine kullanılan değilmi?
    benim sayfamdan bana yanıt yazarsan sevinirim.
    hemde seni takibe alırım.
    :))))))

    YanıtlaSil
  2. canım normal karamel de güzel ama tad olsun yapılış şeklı olsun normal karamelden farklı :) aynısı değil yani denemek istersen seni 3 saatlık bir maratona alabılırım :)

    YanıtlaSil
  3. Hazır alsak olma mı yavv, ben 10 dakika çorba karıştıramıyorum nerde 3 saat, peaahhh:S

    YanıtlaSil
  4. Merhaba; hemen deniyeceğim,paylaşıma teşekkürlerrr..

    YanıtlaSil
  5. alışveriş danışman'cım maalesef hazırı yok :) en azındna ben yok diye biliyorum daha kolay yolu var ama :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba "annemineli"

    sonucu yazarsan çok sevinirim kolay gelsın :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Truf kurabiyeden geldim buraya:)
    Bu karameli merak ettim.Değişik lezzetler hastası olarak da 3 saat gözümü korkuttu.
    Ayakta durmam yasak,ayağımda ciddi sağlık sorunu olmasa şuan karıştırıyor olurdum:)
    Ama çok da merak ediyorum,nepcez şimdi:)Ayaktan olmayım sona:))
    Bana bir çaree yapmak istiyorum:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. sevalce çok çok geçmiş olsun uamrım iyileşrisin bi an önce piknik tüpüyle mi denesen acab ehehe :D başka bir yolu var inşallah önümüzdeki hafta onu paylaşıcam o zaman denersin olmaz mı onun akrıştırmalık işi yok atıyosun tencereye pişiyo ama önce benım denemem lazım :) ve aradakı lezzet farkını da söylicem tabii ki :) varsa sevgiler

    YanıtlaSil
  9. slm canım. blogunu takip ediyorum ve harika şeyler yapıyosun.... bende bugün yaptım ama biraz sert oldu. soğudukçada baya katı oldu beton gibi... nasıl yumuşatabilirim, ne yapılabilir ? asıl kıvamı nasıl olmalı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım :) benımkı akıcıydı fazla kaynatırsam soğudukca katılaşır diye düşünmüştüm onun için fazla kaynatmadım canım ama sıvılaştırmak için ne yapılabilir ımm belki yüksek ayarda çırparken yavas yavas sıcak süt ekleyebilirsin veya kutu krema ya biraz süt ekleyip çırparsın gene yüksek ayarda karameli çırparken yavas yavas ekleyerek akıcı bi hale getirebilirsin canım

      Sil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)