16 Ocak 2012

İsveç Keki



Yine yemediğim , yiyemediğim bir tatlı ile karşınızdayım...Eee diyet anacım ben napayım ama çok güzel idiyo ondan yemiyorum.Dün en son 1,5 sene önce giydiğim kot pantolonumu yeniden giyebildim ne sayesinde diyet sayesinde :) Biraz daha devam edeyim yani çoğu gitti azı  kaldı.Haftasonu zaten biraz abarttım Meltem de "abla dikkat etmiyosun diyet  diil bu böyle zayıflayamazsın " diye  haftalık ayarımı da verdi :D Bende paşa paşa gelip şekersiz çayımı içtim kahvaltımı yaptım her cuma tartılma günü bakalım inşallaahh veririm kilo Allahıımmm :) 

Haftasonu erkek kardeşim bizdeydi eşimle beraber filmdi oyundu takılırlarken mutfağa gireyim de bişeyler yapayım dedim.Haftaiçi Portakalağacında tarifi görür görmez "ben bunları  porsiyonluk yaparım hacı pörfekt olur hemde ehu ehu " demiştim e zaten malzemelerim de vardı beni kim tutabilirdi :) 

Malzemeler arasında sirkeyi görünce hımm pıff işallahh kokmaz yarebbim dedikten sonra başladım çırpmaya ilk fırından çıkınca kokar  gibi geldi ama sonra baktım koku fln yok gayet güzel ımh ımh derecesinde kekler oldular efenim tavsiyedir.Afiyet olsun :)

İsveç Keki
Malzemeler
  • 3 su bardağı un 
  • 2 su bardağı tozşeker
  • 2 tatlı kaşığı karbonat (ben kabartma tozu  kullandım ve tuz eklemedim)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 6 yemek kaşığı kakao
  • 4/3 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı soğuk su 
  • 2 yemek kaşığı elma sirkesi
  • 1 yemek kaşığı vanilin
Sos
  • 500 ml süt
  • Çikolatalı puding ( ben creme ole kullandım )
Yapılışı
  • Kuru malzemeler ve ıslak malzemeler ayrı  yerlerde karıştırılır.
  • bir ıslak bir kuru malzeme eklenerek  kek hamuru  çırpılır.
  • derince bir fırın tepsisine veya resimdeki gibi fincanlara kavanozlara  dökülerek fırına verilir.
  • 150-170 C de 30-35 dk pişirilir.
  • Puding süt ile pişirilir ve kek ve puding hafif ılıkken üzerine dökülür. 
Notlar:
  • Isıya dayanıklı kabınız  yoksa, eşyalarınızın kırılmaması için fırın tepsisine su doldurup  fincan ve  kavanozları  su içine koyarak pişirebilirisiniz







5 yorum:

  1. Porsiyonluk fikri daha iyi olmuş, nefis görünüyor. İnşallah en kısa zamanda istediğin kiloya inersin. İnşallah bende diyete başlayabilirim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  2. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM :)
    İNŞALLAH DIUYETE BAŞLAYABILIRSIN INSAN ACAYİP HAFİFLİYOR :)

    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık fincanda çok şirin duruyor bende şaşırıdm nası pişiyo bunla rfırında dıye ama püf noktasını yazmıssın

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler arzu :) fırın tepsisine su doldurarak her türlü cam porselen ürünü kullanabilirsin :)

    YanıtlaSil
  5. Sen yemiyosan ben yiyebilir miyim?:)) Ben zaten artık 1-2 kilo farketmeyecek duruma geldim fazla koymaz:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)