25 Ocak 2012

Kürk Pelerin - Bebek , Çocuk İçin


Bundan bir kaç hafta önce o çook meşhur fatih pazarına gitmiştik kızkardeşimle kumaş bölümüne gelene kadar baya  bi dolaştık sonra birsürü kumaş tezgahının oldugu sokağa geldik.Aklımda birr de kürk kumaş almak vardı Elif'e güzel bi pelerin dikeyim diyordum.Nası dikeceğimi bilmiyordum ama bulurdum ya bi yolunu :) kumaş olsun da neyse böyle bakarken çok güzel bi kumaş gördüm.Kızkardeşim madem elife dikiyosun kumaşı ben alayım dedi ok  dedim ben de :) diğer tezgahlardan bi kaç çeşit daha kumaş alıp geri döndük.Bi kaç gün düşündüm taşındım şöyle yapsam böyle yapsam diye.Sonra  internette araştırdım biraz.Sonra gazeteden bir kalıp çıkarttım baktım olmuyo akışına bıraktım.Aşağıda anlatmaya çalıştım ama akışına bıraktığım için aşamalı resimleri yok çektiklerim de sanırırm yetersiz ama sorunuz olursa cevaplayabilirim.Evet  artık  başlayabiliriz. (**Resimleri üstüne tıklayarak büyütebilirsiniz)


Kumaşı iki kat yapıp  üstüne elifin bi  giysisini koyup  omuz ve beden ölçtüm.Omuz kısmında işaretlemeyi yaparken sıfıra sıfır değilde biraz daha geniş bıraktım örneğin elbisedeki  omuz ölçüsü 10 cm ise ben 15 cm işaretledim.Dikiş payıydı hata payıydı vs.Sonucta yamuk dikerim fln e acemi terziyim ben.Sonra yakasından bi kesik attım gözkararı yukarıda görüldüğü gibi.Kollarının cıkacagı  yeri de cetvelle işaterledim çizdim ve falçatayla kestim aynı bu şekilde iken astarı olacak kumaşı da kürk kumaşu üstüne koyarak kestim.


Önce teğelledim sonra diktim kumaş kürk oldugundan kaygandı biraz.Bir kısmı fotograf çekmemişim ama şöyle söyleyim atarı  ayrı  yüzünü ayrı diktim sonra boyundna dikiş içerde kalacak şekilde diktim.Sonra kol çıkacak yerleri aynen dikiş içerde kalacak şekilde diktikten sonra(çünkü bunu bir bebek giyicek ve kumaşın dağılıp  tüylerin ellerine yüzüne yapışması içime sinmez) çevirdim ve üst resimde de görüldüğü gibi alt kısımalrını  uçlarını  içe katlayıp üstünden diktim.


Artan kumaştan şöyle iki parça kesip içten birbirine diktim.Bu parçaya ve pelerine çıt çıt diktim üstüne de İki tane Krem rengi inci diktim ve aşağıdaki gibi oldular.



       

Kol çıkış yerleri ve boynu gözüksün diye içine bodymi koyup fotoğrafladım :) henüz Elif hanım a giydirip resmini çekemedim efem :) 






2 yorum:

  1. Hazırlarından çok daha güzel olmuş, rengi de çok tatlı :)Sağlıklı günlerde giysin Elif :)

    YanıtlaSil

Yorumunuz Kaydedildi Gözden Geçirildikten Sonra Yayınlanacak Teşekkürler :)